Renske

Terwijl ik bezig was mijn harde schijf te formatteren liep mijn lieftallige computer vast. Nu wil hij mijn spiksplinternieuwe Windows XP opeens niet meer herkennen. Oftewel, ik kan helemaal niks meer met mijn computer!
Wie kan mij alsjeblieft helpen???

Renske
0621244943

Als je hulp nodig hebt moet je iets specifieker zijn in het omschrijven van het probleem.. Lukt dat?

Terwijl setup van de windows xp professional upgrade edition volop aan het draaien was en bezig was het bestand nikedrv.exe te installeren liep mijn computer vast. Oftewel hij deed helemaal niks meer!

Toen ik weer mijn computer aan deed om opnieuw windows xp te installeren zei mijn computer dat setup de cd niet kon lezen of dat het om een niet geldige versie van windows zou gaan.

Overigens, ik was mijn computer aan het opstarten vanaf de cd.
Nu doet de computer dus niks meer omdat minstens 30% van mijn harde schijf is geformatteerd.

Duidelijk??

Als je slim bent bel mijn huisgenoot (Tower Computerservice). Bellen voor gratis advies kan altijd.

0617434323

Hij heeft al aardig wat GSV'ers op weg geholpen.

Herbsgarden

Bel : 06 17 434 323. Aardige jongen, prima service, goede prijs.

Twee zielen.....

Ok dus als ik het even goed op een rijtje heb:

  • Je heb windows geïnstalleerd vanaf een windows CD (je hebt je computer hiervoor laten opstarten vanaf de cd-rom drive). Tijdens de installatie liep je pc vast.
  • Zodra je je computer start wil de windowssetup niet meer.

Heb je dit geprobeerd:

  • In de bios de primary boot op harde schijf gezet ipv cd-rom. Dit betekent in redelijk Nederlands: je computer laten opstarten vanaf de harde schijf ipv de cd. Dit kan in de bios, dan moet je zodra je computer opstart op f1/f2/delete drukken. Dan krijg je een schermpje met bijna altijd een blauwe achtergrond. Zoek naar het kopje 'boot' of 'primary boot' en stel die in op harde schijf ipv cd-rom. Aangezien je zegt dat je harde schijf al geformatteerd is denk ik dat dit niet veel zin heeft, maar toch kun je het proberen.

Ik denk dat het één van de volgende oorzaken kan zijn:

  • Je hebt weer last van dat probleem wat ik vorige week bij je geconstateerd heb: je CPU (processor) draaide weer voor meer 10 seconden op 100%. Je zag dat in windows dan je pc vast liep. Het zou heel goed kunnen dat tijdens de windowsinstallatie iets soortgelijks is gebeurd.
  • Je CD-rom of harde schijf is kapot, al lijkt me dat niet heel waarschijnlijk.

Je kunt het op deze manier proberen op te lossen:

  • Je harde schijf eruit halen en in een andere (Rolfs?) computer stoppen. Dan kun je vanaf zijn computer jou harde schijf voor 100% formatteren. Hierna kun je gewoon weer de windows cd erin doen en windows er opnieuw proberen op te zetten.
  • Als dit niet lukt doordat de windowsinstallatie na formateren weer gelijk vast loopt, ga dan naar een computerzaak en laat je pc bekijken, ik denk dat je een nieuwe processor moet.

Ik kan in ieder geval niet meer vanaf harde schijf opstarten, dat heb ik al geprobeerd.

Weet iemand iets van opstartdiskettes? Ik hoorde dat zoiets zou werken.
Overigens, mijn broer (ook nerd) zei dat het niet aan mn processor kon liggen. Lijkt mij ook niet logisch aangezien de computer het altijd gewoon heeft gedaan. (behalve in mijn bezit dan)

Maar ik zal tower computerservice eens bellen, misschien dat hij wat kan! Bedankt in ieder geval!