MaaT

Ik zie dat West goed bezig is!

Hoog tijd dat ik mn attestatie aanvraag in Zuidhorn...

Mijn ideale kerk...
Jongeren in gesprek met de kerkenraad

Beste jongere,

Heb je er wel eens over nagedacht wat je voor de kerk in Groningen kunt betekenen? En zij voor jou?

Maandagavond 28 november wordt er in de gemeente van Groningen-West een jongerenavond georganiseerd. Tijdens de avond zal nagedacht, gesproken en gedebateerd worden over jouw ideale kerk. Dit wordt het moment om je ideeën en stille wensen te uiten. Hoe zou de kerk eruit moeten zien, hoe zou ze zich opstellen naar de jongeren en hoe naar buiten? Wat zou een jongere bij kunnen dragen aan de gemeente?

Voor wie?
Elke jongere die wel eens in de Columna-Kerk is geweest is van harte welkom. Zelfs wanneer je er in de komende jaren wel eens denkt te gaan komen ben je welkom. Dit is namelijk het moment om alle ideeën op een rij te zetten en na te denken over de toekomst.
Wanneer je (gast-)lid bent is dit een mooie gelegenheid om over de inhoud daarvan na te denken en je ideeën daarover te uiten.

Verplichtingen
Niets is verplicht. Er wordt niet van je verwacht dat je er in het vervolg altijd bij moet zijn. Ook niet dat je direct aan de slag moet. Wanneer je alleen deze avond komt met je inbreng zijn we al blij. We willen graag helder krijgen hoe jongeren over de kerk denken. Ook wanneer ze niet direct veel met de kerk zullen hebben.

Maaltijd
Voorafgaande aan het inhoudelijke gedeelte van de avond zal er een maaltijd zijn voor iedereen die er zin in heeft en de avond alvast gezellig wil beginnen. De maaltijd zal om 18.30 uur beginnen. Je bent altijd welkom, maar laat het even weten wanneer je denk dat je gaat komen, dan kunnen we daar rekening mee houden. Dit kan door te mailen naar: hvbiessum@hotmail.com.

Aanvang
Het inhoudelijke gedeelte van de avond zal maandagavond 28 november om 20.00 uur beginnen. Zet het in je agenda.

Belangrijk
Hoe belangrijk is de kerk voor jou? Zet je vooroordelen opzij, en bouw mee, in plaats van je afzijdig te houden of af te breken. Durf de keus te maken.

We hopen je te zien,

Namens Tijd voor Actie,
Henk van Biessum

Ik kom al, ik kom al...

Helaas ben ik er niet. Ik ga me denk ik overschrijven naar Deventer, ivm m'n stage in apeldoorn, en m'n woonplaats in Deventer.

Fijne avond toegewenst; 't lijkt me een goed initiatief.

Vanavond is het dus al! ik kom ook maar eens!

Hoe was het?

Goed.

Conclusies waren toch wel:

  • De mannen van de kerkenraad van West zijn best wel toffe jongens.
  • Ze staan open voor suggesties, en we mogen kijken bij vergaderingen (met we bedoel ik iedereen en altijd)
  • Er is een nieuw elan... tenminste, dat moeten we nog zien.

Ook Joosse vond het tof.

Mooi.

Hoe nu verder? Met een toekomstvisie?

Beleid:
Welke zaken worden er zoal gemist in GN-West?

  • welke kant zou het beleid op moeten
  • waar zouden de accenten kunnen liggen?
  • waar zou minder de nadruk op moeten liggen?
  • e.t.c…

Prediking:

Wat mist men in de preek?
Waar licht te veel nadruk op?
Waar licht te weinig nadruk op?
Hoe moet een preek er uit zien?

Is preek (voor/na) bespreking zinvol??

Zou het kerkbezoek in GN-West na de noodzakelijke verbeteringen in het beleid van de kerkenraad en de inhoud van de prediking in positieve zin kunnen veranderen?

Ik denk dat het goed is om met suggesties/opmerkingen te komen richting kerkenraad/predikant.

Groet,

Arne Bos