MaaT

PerspectieF zoekt Europarlementariërs

Op 11 juni 2009 zijn er weer verkiezingen voor het Europees Parlement (EP). De leden van het EP worden iedere vijf jaar gekozen door de burgers van de lidstaten. Momenteel heeft de ChristenUnie samen met de SGP twee leden van het EP, dat zijn Hans Blokland en Bas Belder. In totaal zijn er nu 27 Nederlanders lid van het Europees Parlement. Omdat de Roemeense en Bulgaarse afgevaardigden in tussentijdse verkiezingen gekozen waren, waren er voor hen zetels bijgeplaatst. Daarna is het aantal zetels opnieuw vastgesteld en is er ook gekozen voor een andere verdelingsformule. Voor de volgende termijn van het EP zijn er dus 26 zetels voor de Nederlandse delegatie.* De ChristenUnie dingt mee naar zetels in het Europees Parlement en PerspectieF wil dan ook één of meer jongeren voordragen voor de kandidatenlijst.**

We zijn daarom op zoek naar kandidaten:

  • in de leeftijd van 18-29 jaar;
  • die lid zijn van PerspectieF en/of ChristenUnie;
  • die affiniteit hebben met christelijke politiek op Europees niveau;
  • die kennis hebben van de werking van de instellingen van de Europese Unie;
  • die overtuigend zijn in spreken en schrijven;
  • die zowel zelfstandig als in teamverband goed kunnen werken;
  • die gevoel hebben voor het politieke handwerk;
  • die bereid zijn mee te denken over het politiek programma en de speerpunten van PerspectieF over Europa en mee te werken aan het uitdragen daarvan;
  • die bereid zijn bij te dragen aan de campagne (van PerspectieF) voor de EP-verkiezingen;
  • die bereid zijn zitting te nemen in het EP als ze verkozen worden.
    Politieke ervaring is een voordeel, maar geen vereiste.

Wij bieden:

  • Een leuke en gezellige sfeer in een open en gemotiveerd team;
  • Ruimte voor eigen initiatieven en inbreng van goede ideeën;
  • Een politiek platform en de steun van de op een na grootste politieke jongerenorganisatie;
  • Vergoeding van eventuele onkosten;
  • Een realistische maar niet geringe uitdaging!

Voor vragen kun je terecht bij Jonathan van Tongeren, internationaal-secretaris:
Telefoon: 06-15906939
E-mail: internationaal@perspectief.nu

Stuur je sollicitatiebrief en je Curriculum Vitae z.s.m. maar voor 21 juli 2008, 12:00 uur, naar bovenstaand e-mailadres. Na ontvangst nemen we contact met je op.


  • Er van uit gaande dat het verdrag van Lissabon in werking treedt.

** NB: Als wij je selecteren om voor te dragen betekent dat nog niet automatisch dat je op de kandidatenlijst komt. Je zult ook nog op sollicitatiegesprek gaan bij de ChristenUnie selectiecommissie. Dat je door PerspectieF wordt voorgedragen kan natuurlijk wel bijdragen aan de grond voor de selectiecommissie om uitgerekend jou op de kandidatenlijst te zetten![/img]

Kan ik nog lid worden van CU? Of ben ik dan te laat? En zijn er ook stageplaatsen? Volgens mij voldoe ik prima aan de eisen.

Je kunt altijd lid worden van de ChristenUnie (combi-lid kan ook: van zowel PerspectieF als de ChristenUnie)
Stageplaatsen zijn er ook bij de ChristenUnie. Iig bij de Tweede Kamerfractie of bij de Europese fractie. Rita Poppe (reunist van de GSV) heeft stage gelopen bij de Eurofractie in Brussel en werkt nu bij de TK-fractie.

Owja, je verdient 14.000 per maand: http://www.dumpert.nl/mediabase/161331/ ... llers.html

:-)

Edit: Er is nog wel meer mis in het EP volgens mij: http://www.youtube.com/watch?v=QVeMBNB0cII (slechts een voorbeeldje).

Vraagje: Hoe kan het dat in het EP Hans Blokland namens de CU in een euroskeptische groep zit, welke fel protesteert tegen de huidige gang van zaken rond het Verdrag van Lissabon, terwijl tegelijkertijd de CU in een kabinet zit dat fel voorstander is van het Verdrag, en het Nederlandse volk dus een referendum ontzegt?
Heeft de ChristenUnie uberhaupt een mening hierover?

Vriend Niels
C.A. schreef: Vraagje: Hoe kan het dat in het EP Hans Blokland namens de CU in een euroskeptische groep zit, welke fel protesteert tegen de huidige gang van zaken rond het Verdrag van Lissabon, terwijl tegelijkertijd de CU in een kabinet zit dat fel voorstander is van het Verdrag, en het Nederlandse volk dus een referendum ontzegt? Heeft de ChristenUnie uberhaupt een mening hierover?

Het maakt in principe niet zoveel uit bij welke Europese fractie je als groep bent uitgesloten. De grotere fracties, zoals de Europese Volkspartij (waar het CDA bij zit) en de Sociaal-Democratische fractie proberen geloof ik wel vaak gezamenlijk tot een standpunt te komen, maar de club waar de CU bij zit is veel losser. Maar deze onafhankelijke groep bestaat uit hele discutabele personen en partijen, dus het is nog altijd merkwaardig dat de CU/SGP hierin zit. Ik denk dat de CU misschien maar zonder de SGP (waar ik toch helemaal niks mee heb) moet verdergaan en zich aan moet sluiten bij dezelfde club als het CDA. Maar dan moeten ze ook wat minder eurosceptisch worden. Europa is toch niet meer het grote katholieke gevaar zoals de GPV'ers vroeger dachten?