Tinka

Ben gevraagd om een berichtje door te geven:

Hoi allemaal,

Woensdag 2 mei aanstaande organiseert de C.S.F.R. een lezing met als thema 'het verhalende karakter van de Bijbel'. Ds. Nico ter Linden zal hierover komen spreken. Uiteraard zijn geinteresseerde GSV'ers van harte welkom!

p.s
Heb ook een flyer meegestuurd gekregen, maar weet niet hoe ik die op het forum moet zetten.
Belangrijkste informatie:

2 mei 2007, Noorderkerk (Noorderbuitensingel 12), Aanvang 20.00

toffe lezing zeg,
ga er als het even kan heen.

N.B. Steendam

Erg jammer dat ik niet kan.

Herbsgarden
vanDijk schreef: toffe lezing zeg, ga er als het even kan heen.

Idem.

- Martine H -

Tof, ik ga erheen!

Herbsgarden

Ik probeer rond 20.00 zover op te zijn geschoten met m'n essay dat ik ook kan komen. Gaan er trouwens echt niet meer mensen? Het zou wel erg gek zijn als er maar vier GSV'ers op deze lezing af zouden komen.

Sorry knul, andere plannen

Gekheid, is dat vanavond al?! Jammer, ik kan er niet meer bij zijn.

Ik ga er zeer waarschijnlijk wel bij zijn. Lijkt me heel interessant!

Ik ben er ook bij!

Herbsgarden

Bedankt voor de tip, Tinka! De lezing gaf veel stof tot nadenken.

Koning Drietand

fok compleet vergeten, ik wilde er wel graag heen. doe dan maar even een verslagje online.

idd, is de bijbel nu een verhaal of nie...?

Nou, dat zijn vrouw een roos is, is net zo waar als dat Jezus de Zoon van God is. Hij kwam een beetje verward over, maar het was toch wel de moeite waard. Jammer dat Nico niet Karel was.

Herbsgarden

Ik heb wel aantekeningen gemaakt Freddie, maar heb nu even geen tijd om die hier uit te werken. Als je morgen op soos bent geef ik je wel even een samenvatting.

Koning Drietand

is goed dan hoor ik het dan wel.

Het was een toffe avond, hij kan echt mooie verhalen vertellen.

Ik denk dat zijn theologie samen valt te vatten als:
Het verhaal gaat dat je zelf moet weten wat je gelooft; de Bijbel kan daar een handig hulpmiddel bij zijn, maar zekerheid kan je er niet uithalen. Zekerheid en geloof zijn sowieso geen combinatie. Alles staat op losse schroeven, het is zelfs de vraag of er wel een hemel of een hel bestaat.
En Karel is maar een gematigde protestant.