Boedi

Onze huisbaas (een oud GSV'er) heeft een nieuw huis gekocht voor de verhuur en heeft ons gevraagd dat hier te posten dus bij deze.

Het gaat om een woning aan de Hamburgerstraat nummer 66A (Korrewegbuurt). Het is bedoeld voor 3 studenten. Het heeft dan ook drie kamers variërende van 15-20 m2 en een kleine vierde kamer (Kun je een woonkamer van maken). Je deelt met zijn drieën de badkamer/ douche en de keuken. De prijs heeft hij nog niet gegeven, maar waarschijnlijk wordt het ergens tussen de 270-320 per kamer (incl). Dit moet je dan even met hem overleggen. Het is nu dus nog een beetje vaag, maar dat komt omdat hij het huis net gekocht heeft. Hij gaat waarschijnlijk nog wat klussen en dan is het rond april beschikbaar.
Wij ervaren hem als een chille huisbaas dus daar hoef je het niet om te laten. Wil je meer informatie, dan moet je hem even mailen: ejveldkamp@hotmail.com
Als je zegt dat je bij de GSV en het via ons hebt is dat wel een pre

Foto's: https://imgur.com/a/AKlF6

Perfecte kans voor een drietal Euzañoten die verdwaald zijn geraakt in Vinkhuizen.

Kusjes,
't Behouden Huys

Is er huursubsidie mogelijk op dat adres?

Denk het niet, omdat de totale huur te hoog is.

In dat geval lach ik hartelijk om die kamerprijzen.

Oh, en ik koop van het verschil in de eerste twee maanden een nieuwe camera waarmee ik fatsoenlijke foto's van kamers kan maken en in de twee maanden erna een nieuwe laptop om ze op imgur te zetten.

Vanaf dan is dit wel redelijk realistisch:
makeitrain

Wat betaalde jij ooit voor je 9 vierkante meter kamertje Mark?

jaspermann schreef:

Wat betaalde jij ooit voor je 9 vierkante meter kamertje Mark?

€190,- inclusief. Maar daar kreeg ik uitzicht op soos voor terug, plus een vrijdagmiddagwekker in de vorm van een sjaars die rammelend glas in een winkelwagen naar de plus ging brengen.

P.S. om de reistijd naar soos hoef je het ook niet te doen:
route

Prijs is best prima als je ze koppelt aan de kamer. Kijk geen enkele kamer kan op tegen Vink huizen flats met huursubsidie. Alleen je woont in een flat. Heb ik genoeg gezegd; ja dat heb ik.

Wat Albert zegt inderdaad

Komt bij dat zonder huursubsidie je in de Aqua (2persoons) ook 270 en in de Parel ook wel rond 250 betaald. Maar dan woon je in vinkhuizen.

  • Als eerstejaars kan je vier jaar op huursubsidie wachten.

Er zit trouwens nog een vierde, kleine kamer in dit appartement.

Dijkio schreef:

P.S. om de reistijd naar soos hoef je het ook niet te doen:
route

De voorgestelde route vanaf vinkte een beetje aanpassen en die vanuit de hamburgerstraat zo inefficient laten staan.
Pas je ze wel allebei netjes aan om het eerlijk te houden scheelt het je 1,3 km fietsen naar soos. Plus 10 minuten aan wachten op de lift/lift zelf.

Onzin Jasper, dit is voor beide locaties de eerste route die eruit komt op maps. Zoveel moeite wil ik er echt niet in steken.

Ik woon er een straat achter en ik fiets het in 11 minuten. Dikke prima.

Dijkio schreef:

In dat geval lach ik hartelijk om die kamerprijzen.

Oh, en ik koop van het verschil in de eerste twee maanden een nieuwe camera waarmee ik fatsoenlijke foto's van kamers kan maken en in de twee maanden erna een nieuwe laptop om ze op imgur te zetten.

O en ik heb vandaag geen Ferrari gekocht dus ben nu 300.000 euro rijker. Gratis fusten voor iedereen donderdag! Not.
De waarde van geld is niet lineair, dus je gaat niet opeens een camera en laptop kopen omdat je in Vinkhuizen woont.

Nee de waarde is niet meer, maar je hebt wel een camera

Wouter Holsappel zoekt nog een kamer.

Pff, Mark, wat een moeite om je gelijk te halen. Als mensen camera's en laptops willen kopen voor in hun flat moeten ze dat lekker zelf weten. Als mensen in Unit Centrum wonen leuk vinden en daar liever wat geld aan uitgeven ook. Lekker boeie.

Thierry schreef:

Pff, Mark, wat een moeite om je gelijk te halen. Als mensen camera's en laptops willen kopen voor in hun flat moeten ze dat lekker zelf weten. Als mensen in Unit Centrum wonen leuk vinden en daar liever wat geld aan uitgeven ook. Lekker boeie.

@Jos, nee, maar het kan wel.

Dus wat je zegt is dat het UC - vinky conflict nodeloos is?

Dijkio schreef:

Thierry schreef:

Pff, Mark, wat een moeite om je gelijk te halen. Als mensen camera's en laptops willen kopen voor in hun flat moeten ze dat lekker zelf weten. Als mensen in Unit Centrum wonen leuk vinden en daar liever wat geld aan uitgeven ook. Lekker boeie.

@Jos, nee, maar het kan wel.

Dus wat je zegt is dat het UC - vinky conflict nodeloos is?

Ja, dat zal je misschien verbazen. Ik heb mijn voorkeur voor UC nooit onder stoelen of banken gestoken. En natuurlijk, ik ben erg blij dat ik niet de afgelopen jaren heb hoeven slijten in een van betonrot uit elkaar vallend stuk ellende waar je iedere keer als je na een regioborrel in de lift stond spontaan een brakie leggen niemand zeggen deed vanwege de pislucht en de ronddwarrelende schurft van die honden van Bernhard. Of waar je voor die paar tientjes per maand wel de helft van de tijd om 8 uur, als je net terug bent van soos, weer wakker wordt omdat iemand het van node vindt om een gat in de muur te maken om een leuk portretje van een huilend zigeunerjong op te hangen, in de ijdele hoop nog iets van sfeer in het geheel aan te brengen.

Ik ben ook erg blij dat ik om 10 over 9 van huis weg kon gaan en dan nog ruimschoots op tijd was voor college op de Harmonie, of dat ik wat jaartjes later tijdens een saaie HV even heen en weer kon naar het Boterdiep teneinde even thuis te doen wat je volgens een ander forumtopic thuis hoort te doen. Blij om geen vriezer nodig te hebben omdat je als je zin had in ijs gewoon even heen en weer kon naar de Appie. Of omdat er altijd wel een videotheek in de buurt was waar je nog even een pakje peuken kon scoren 's avonds laat. En als er ergens in de Bres, Kale Jonker, West End of waar dan ook wat mensen zaten, je d'r binnen 5 minuten zelf ook was.

Maar goed, dat ben ik. Er zijn ook mensen die hun beste jaren graag zonder betrapt te kunnen worden op enige joie de vivre slijten in een door muizen geïnfesteerd architectonisch gedrocht waar uit pure wanhoop om het nog ergens op te laten lijken een vogelnaam en een neonstrip tegenaan is gekwakt. Of mensen die goed gedijen in troosteloze situaties en zich vastklampen aan het adagium "when you've hit rock bottom the only way is up", terwijl nochtans hun enige verticale mobiliteit gefaciliteerd wordt door een lift met ambiance waar Oscar van Sesamstraat nog z'n neus voor zou ophalen, maar daar had ik het net al over.

Mark, ik begrijp dat niet. Ik heb dat ook nooit begrepen. Vanuit dat onbegrip heb ik me jarenlang geschaard achter de antivink, en met mijn vrienden van UC de volharders in de gruwel in onze ogen getracht tot inkeer te brengen. Het is hopeloos gebleken. Al mijn inspanning ten spijt, heb ik niet het idee dat de moeite enig effect heeft gesorteerd. Het tranendal dat men Vinkhuizen placht te noemen blijft, hoe onbegrijpelijk ik dat ook vind, onverminderd populair.

Wanneer je dus vraagt of ik bedoel dat het UC- vinkie conflict nodeloos is moet ik tot mijn verdriet bekennen dat ik op dit moment met lede ogen moet constateren dat de betonnen harten van de vink onberoerd zijn gebleven, niet ontvankelijk voor het woongenot en de vrijheid die het leven in UC biedt. Vandaar mijn onverschillige post, maar ik heb simpelweg de hoop verloren. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen, zoals maar eens al te pijnlijk blijkt. Ik kan uit zelfbescherming echter niet anders dan mijn schouders erover ophalen. Soms is het beter om te berusten in het trieste lot van de medemens dan om jezelf kapot te laten gaan aan het najagen van een utopie. We leven in een gebroken wereld.

Ik ben wel blij met de grote afstanden. Fietsen schijnt goed voor je te zijn en ik kan nog wel wat fietstochtjes gebruiken. Daarnaast mis ik de smog in de binnenstad niet.

Wat een onbeschrijfelijk leed is je deelgevallen, Thierry! Het leed van de zangvogel, zo schitterend om te horen zingen, maar van elke ware vrijheid verstoken. Kwetterend van 'vreugde' in zijn gouden kooi. Oh wat zing je hard en wat zing je mooi. Alles teneinde je feitelijke droevenis te verdoezelen.

Je verhaal staat bol van moeilijke keuzes waarmee je geconfronteerd wordt, arme Thierry. Ja, enerzijds heb je het voorrecht gehad een mooi pand in de warme boezem van de grachtengordel te bewonen, maar anderzijds liggen twee van de drie kroegen die je zo bemint daarbuiten! Is het soms de hoge huur die je dwingt jezelf te verlagen tot het schrale pils van een ondermaatse buurtkroeg? Waarom wende je je niet tot het overheerlijke speciaalbier wat nota bene vlak achter je voormalige woning te verkrijgen was? Is het toch het besef dat je de weelde van de binnenstad alleen kunt consumeren op het moment dat je thuis bent: als je slaapt?

Ik daarentegen leef het leven niet binnen mijn vier muren, noch sta ik, zoals je suggereert, hele dagdelen te slijten in een lift. Neen, ik leef mijn leven op soos en ik leef in de stad en wel omdat ik dat simpelweg kan betalen. En mocht ik onverhoopt eens zin krijgen in ijs, dan stap ik, in badjas desnoods als dat moet, in de auto die gratis geparkeerd onderaan mijn betonnen burcht klaar staat, om mij naar de McDonalds te spoeden voor een McFlurry. Het vele groen dat zich achter mijn geliefde flatje bevind zorgt voor CO2 neutraliteit van dat tripje, maar steek jij gerust nog een nachtelijk verkregen peuk op terwijl je waarschijnlijk vol onverschilligheid doorleest.

Thierry, het leven van een student is in mijn ogen niet als een zwerver in een paleis, maar wel als een koning in een betonnen doos. Maar ik ben blij dat er mensen zijn die zichzelf dat ware leven misgunnen, door te gaan voor de dure oppervlakkige allure van een enkele laag glas onder een monumentaal dak. Stel je voor zeg: straks stijgen de huizenprijzen in Vinkhuizen nog! Voor hetzelfde geld waarmee jij je kamer op een krappe 16 graden celcius krijgt met een uit de kluiten gewassen bunsenbrander, stook ik het hier met een zwengel aan de centrale verwarming op tot tropische temperaturen.

Zoals je merkt is er ook onbegrip aan mijn kant. Waarom investeer je zoveel in een plaats waar je alleen slaapt? Waarom schuw je de schurft van Bernards honden, terwijl jouw idyllische studentenpanden er zelf vol mee zitten? Waarom leef je, verknocht aan je idealen, centraal in zulke armoe, terwijl er op luttele kilometers afstand zoveel zielevreugd te koop is? Er zijn nog vele kamers in de huizen van de Heer (patrimonium; red.). Het enige wat jij nog hoeft te doen is dat aanbod in dankbaarheid aan te nemen!

Thierry van der Horst, ik wil jou graag uitdagen om alle armoe van je af te werpen. Gun jezelf een verzetje, investeer in die dingen in het leven die je vreugde bieden, zoals bockbier of een auto! Mocht je dan alsnog na een avond stappen de tocht naar huis te ver vinden, dan kun je altijd nog een taxi betalen (toch geld zat), met die ene chick uit de tap mee naar huis gaan die zegt om de hoek te wonen (pas op: Grachtengordelroos!) of de tiende bus pakken ( de eerste gaat al zo vroeg ). Kom aan! Kom met ons en doe als wij: leven als goden in Frankrijk!

Mark, sssst!