Senaat

Wij kregen dit mailtje binnen:

Kamer te huur in Vinkhuizen!

In maart van dit jaar, ga ik voor 3 maanden naar Zuid-Afrika, en ben daarom op zoek naar iemand die voor die periode in mijn kamer wil wonen. Het is een leuk en goed onderhouden studentenkamer in de wijk Vinkhuizen. De kamer is ongeveer 12 m2. Gezamenlijk gebruik (met nog 2 meiden) van keuken, toilet, douche. Ik zoek iemand die goed met de huisgenoten om kan en wil gaan en die de spullen in mijn kamer heel laat:-) Omdat ik mij niet uitschrijf kan de tijdelijke bewoner zich niet inschrijven. De huurprijs bedraagt € 200,= per maand. Internet, televisie en de servicekosten zijn inbegrepen.

Heb je belangstelling dan kun je contact opnemen met mij.

Maartje van der Ploeg, e-mail: maartje9005@hotmail.com

"Omdat ik mij niet uitschrijf kan de tijdelijke bewoner zich niet inschrijven. De huurprijs bedraagt € 200,= per maand. Internet, televisie en de servicekosten zijn inbegrepen."

Betekent dat, dat je bij DUO-CW niet kan aangeven dat je uitwonend bent en dus beperkt bent tot de 90,- van de interne basisbeurs?

Daar komt het wel op neer.

N.B. Steendam
MsG schreef: "Omdat ik mij niet uitschrijf kan de tijdelijke bewoner zich niet inschrijven. De huurprijs bedraagt € 200,= per maand. Internet, televisie en de servicekosten zijn inbegrepen." Betekent dat, dat je bij DUO-CW niet kan aangeven dat je uitwonend bent en dus beperkt bent tot de 90,- van de interne basisbeurs?

Het is echter publiek geheim dat je je makkelijk op het adres van oom henk en tante ingrid kan laten inschrijven zonder dat de DUO er achter komt. Niet doen natuurlijk, want het mag niet.

Klopt, maar als je steeksproefsgewijs tóch wordt gecontroleerd ben je wel de sjaak. En als je je inschrijft op het adres van deze kamer is degene die er dan zelf niet in woont de sjaak.

Infamous angel

Waarom zou je inschrijven op het adres van de tijdelijke kamer niet kunnen? Je woont er toch daadwerkelijk? Er is niemand van de gemeente, woningbouw of de DUO die er een hoofd-/tandenborsteltelling komt houden hoor. Ik heb zelf ook wel eens op een Aquaflat ingeschreven gestaan met 4/5 andere bewoners. Dat terwijl er maar 3 echt woonden.
Alleen de toenmalige huursubsidie deed er moeilijk over. Het kan voor huurtoeslag ook problematisch zijn (alleen bij een te hoog totaalinkomen), maar gezien de prijs ga ik er vanuit dat die er toch niet is.

Maartje9005

Hallo,
Blijkbaar gaan er een aantal mensen er vanuit dat ik wil "frauderen" met DUO. Nou mooi niet. Ik heb/had alles geregeld met DUO en de gemeente Groningen zoals het behoort.
Maartje.

Dat begrijp je verkeerd, je wordt nergens van beschuldigd hoor! Een aantal mensen gaan er echter vanuit dat je stelling dat 'de huidige bewoner zich niet kan uitschrijven omdat ik me niet uitschrijf' niet waar is. Het zou de kamer zeer onaantrekkelijk maken als dat zo was.

N.B. Steendam
Maartje9005 schreef: Hallo, Blijkbaar gaan er een aantal mensen er vanuit dat ik wil "frauderen" met DUO. Nou mooi niet. Ik heb/had alles geregeld met DUO en de gemeente Groningen zoals het behoort. Maartje.

O sorry, dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik had al een mailtje gestuurd naar DUO om aan te geven dat er op dat adres blijkbaar dingen gebeuren zoals ze niet behoren te gaan. Morgen zal ik er gelijk weer even achteraan mailen om één en ander proberen recht te zetten. Hopelijk krijg je er geen problemen door. Sorry!

Aap.