Senaat

Van de Studentenpredikant

De Classis Groningen van de Gereformeerde Kerken (vrijgemaakt) heeft ondergetekende voor onbepaalde tijd benoemd tot studentenpredikant. Dat geeft voor de toekomst meer stabiliteit en meer ruimte voor groei van het werk. Alles wat nieuw is, moet eerst worden uitgeprobeerd. Voor wat betreft de functie van studentenpredikant, nieuw in de GKv, was daar vijf jaar de tijd voor genomen. Die vijf jaren zijn grondig en op deskundige wijze geëvalueerd, met als gevolg een positief rapport, dat genoemde classis alle vrijmoedigheid gaf tot haar besluit.

Op zondagmiddag 8 februari a.s. krijgt één en ander nu officieel zijn beslag in een dienst in de Refajahkerk, Galenuslaan 1, Groningen-Zuid, die om 16.30 uur begint. Ds. Driest bevestigt mij met een preek over Openb. 1: 3: “Gelukkig is wie dit voorleest …” Hij leest, zoals we dat in de GKv gewend zijn, een formulier, waar ik ja op zeg. Waarna ik zelf hoop te preken over Openb. 5: 9b: “Want u bent geslacht en met uw bloed hebt u voor God mensen gekocht uit alle landen en volken, van elke stam en taal.” Verder zingen we mooie liederen en ook studenten leveren hun bijdrage.

De dienst van zondagmiddag 8 februari lijkt mij een prachtige gelegenheid om uiting te geven aan verbondenheid van allerlei christenen van welke achtergrond ook, student of geen student, met elkaar. Hartelijk welkom!

Vriendelijke groet, ds. Ton Huttenga

Fijn! Gefeliciteerd!

En de dienst is met GSV-band! Nog een reden om te komen dus

Vanmiddag is het zover, we gaan met de band (incl debuut van Hendrik!) begeleiden om half 5 in de Refajahkerk. De zang wordt verzorgd door niemand minder dan Eduard, Klaske en Ilja!

Toffe dienst en goede muziek (ook de piano was een succes!).