visible tv

Kom jij uit een christelijk gezin met duidelijke normen en waarden en heb je broertjes of zusjes in de leeftijd 14 tot 17 jaar? Visible tv maakt in het kader van de opvoedmaand van de KRO een programma over pubers en zoekt nog deelnemers!
Het programma heet Puberruil, en zoals de naam al verraadt ruilen twee jongeren voor 5 dagen van gezin. In die vijf dagen krijgen de beide gezinnen veel indrukken te verwerken, ineens een totaal andere omgeving, een ander gezin, een ander leven.
Voor een van de afleveringen zoeken wij een jongere die sterk in zijn schoenen staat, goed mondig is en overtuigd Christen. Het is de bedoeling dat deze jongere 5 dagen lang ruilt met een jongere van een ander geloof, bijvoorbeeld een moslim of hindoe. Als jij dus broertjes of zusjes hebt die het leuk zouden vinden om aan dit programma mee te doen, stuur dan een mailtje naar mail@visibletv.com.

Op zich vind ik het idee heel erg leuk, maar het lijkt wel een beetje een hype te worden. Na inwisselbare moeders en complete gezinnen, nu ook inwisselbare pubers...

levert het ook wat op? Ik denk namelijk niet dat broertjes/zusjes zin hebben om in een vreemd gezin te gaan zitten.

Ik heb een zusje (uit de genoemde leeftijdscategorie) dat nogal mondig is en daarbij ook nog eens overtuigd christen. Maar ze gaat écht niet 5 dagen in een ander gezin wonen... Denk idd dat het niet makkelijk is hiervoor geschikte kandidaten te vinden.

Hé Visible Tv! Wil je misschien mijn huisgenoot worden? Ik ben die van mij een beetje zat namelijk. Maar in vredesnaam, bedenk eens iets origineels zeg! Laat dit soort experimenten maar aan de commerciëlen over.

Inderdaad en wie wil hier nou aan mee doen??? (en naar kijken :lol: )

nou willen die pubers (en mijn zusje misschien ook) misschien nog wel ruilen, maar ik zie mijn ouders al, en dan zeker een niet-christen, nee dat wordt gezellig, dat willen ze echt nooit

Sowieso, een filmploeg 5 dagen in huis... Je verzínt het niet!

Belachelijke programma's en onvoorstelbaar dat daar zoveel mensen naar kijken.

Hé anders reageert iedereen ff normaal... Am. Visible TV vraagt gewoon wat en hij wordt me toch afgebrand... Je hoeft niet mee te doen.

Belachelijke programma's
maar ik zie mijn ouders al, en dan zeker een niet-christen, nee dat wordt gezellig, dat willen ze echt nooit
wie wil hier nou aan mee doen???
Maar in vredesnaam, bedenk eens iets origineels zeg!
Maar ze gaat écht niet 5 dagen in een ander gezin wonen
levert het ook wat op?
Je verzínt het niet!
Gerard schreef: Hé anders reageert iedereen ff normaal... Am. Visible TV vraagt gewoon wat en hij wordt me toch afgebrand... Je hoeft niet mee te doen.

soms moet je gewoon zeggen waar t op staat... kan gebeuren.

Gerard schreef: Hé anders reageert iedereen ff normaal... Am. Visible TV vraagt gewoon wat en hij wordt me toch afgebrand... Je hoeft niet mee te doen.

Mijn eerst post ging direct in op de vraag van Visible TV (Am.???), en was redelijk netjes dacht ik.

Mijn tweede post gaat meer over realitysoaps e.d. in het algemeen. En mijn mening daarover is heel duidelijk. Ik blijf ze belachelijk vinden, al moet ik toegeven dat ik nog geen goed ordeel kan vellen over het programma van Visible TV. Excuses dus. Ook heb ik uiteraard niets tegen de persoon Visible TV.

Off-topic: als een forum gebruikt wordt voor commerciële doeleinden, moet er niet raar opgekeken worden als er gereageerd wordt zonder een blad voor de mond te nemen. Iets dat vrij normaal is op dit forum...

Hmm, verbaas me ook wel een beetje over de reacties. Een beetje vriendelijker naar buitenstaanders mag van mij wel. Overigens vind ik het helemaal niet zo'n slecht idee, maar ik heb dan ook geen televisie en heb al die andere programma's dus ook niet gezien.

Het lijkt me overigens best wel een mogelijkheid voor christenen om iets uit te dragen.

Liesbeth schreef: Een beetje vriendelijker naar buitenstaanders mag van mij wel

tuurlijk, maar dan wel in reactie op iets leuks. dit is gewoon het zoveelste ruilprogramma en daar ben ik eigenlijk nogal zat van. kom s met iets origineels.

Liesbeth schreef: Het lijkt me overigens best wel een mogelijkheid voor christenen om iets uit te dragen.

dat is waar

Am. Visible TV heet in het echte leven jorien dus het zal wel een meisje zijn. Verder is het helemaal niet duidelijk of het wel een amice of amica is. Maar dat terzijde.

Misschien zou dit individu de discussie op een hoger plan kunnen brengen door uit te leggen waarom Visible TV kiest voor een dergelijke opzet.

Koning David

Mijn jongste zusje die 16 is en op het Gymnasium zit past misschien ook wel in de catagorie mensen die ze zoeken hoewel ik mij afvraag of ze wel zin heeft. De KRO zoekt volgens mij te erg naar sensatie.

Hinneke schreef: maar ik zie mijn ouders al, en dan zeker een niet-christen, nee dat wordt gezellig, dat willen ze echt nooit

Nee stel je voor, een heiden in je huis.... :?

Topper schreef: [..] Nee stel je voor, een heiden in je huis.... :?

tja ik zou er geen problemen mee hebben, maar mijn ouders zijn nog wel een beetje van de oude slag hoor, wat doe je deraan he?! :roll:

Hinneke schreef: [..] wat doe je deraan he?! :roll:

Hmm tsja.. misschien het goede voorbeeld geven?? Ik woon met alleen máár heidenen in huis, bevalt prima :wink:
Nou ja, een christen erbij zou ook erg gezellig zijn, en motiverend, vooral zondag-ochtend....

ik kom eraan hoor! :wink:

mijn naam is inderdaad Jorien, ik studeer psychologie aan de Universiteit van amsterdam en loop stage voor Visible tv. Op veler verzoek hier wat meer uitleg over het programma. De opzet van puberruil is inderdaad vergelijkbaar met andere ruilprogrammas. Het grote verschil is echter dat de KRO ons nadrukkelijk heeft gezegd er geen sensatieprogramma van te maken omdat ze dat niet vinden passen bij de opvoedmaand waar dit programma bijhoort. Het is de bedoeling dat wij hele normale, stabiele jongeren die goed met hun ouders kunnen opschieten een paar dagen bij een ogenschijnlijk ander gezin plaatsen, om hen en de kijker te laten ervaren hoe het is bij een ander gezin. Het is natuurlijk heel makkelijk om overtuigd te zijn van je eigen normen en waarden als je je niet afvraagt hoe die van anderen zijn. Daarom wil de KRO in het kader van de maatschappij van vandaag en de vraag hoe de jongere omgaat met alle verschillende culturele groepen, deze wissels vastleggen. Een deskundige zal samen met de jongeren bespreken hoe zij de wissel ervaren hebben, en wat ze interessant, vervelend of juist heel leuk vonden. De KRO hoopt dat de conclusie van de wisselende jongeren zal zijn dat anders helemaal niet vervelend of slecht hoeft te zijn, maar juist heel leerzaam en boeiend kan zijn. Een van onze wissels willen wij dan ook doen tussen geloven of tussen geloof en ongeloof. Een beetje zoals dat programma zij gelooft, zij niet (in het laatste geval dan). Dus, als jullie na het lezen hiervan nog tips voor mij hebben over mogelijke kandidaten, of een manier waarop ik leuke en nieuwsgierige christelijke jongeren kan vinden, dan graag! Mijn email is j.delege@visibletv.nl. Bedankt voor alle reacties in ieder geval!

robbie schreef: ik kom eraan hoor! :wink:

eindelijk weer een nieuwe kamer jongen?! Goed bezig!