Petrus

Morgen is er in de Lutherse kerk weer een concert in de serie 'Orgel anders'. Dit keer is het een jazzconcert, waarin het orgel op nieuwe en verassende wijze gebruikt wordt. Het concert begint om 20.15 uur.

Hier het officiƫle persbericht:

vrijdag 26 september 2008
Bert van den Brink (orgel en vleugel)
Clemens van der Feen (bas)
Jasper van Hulten (drum)

Bert van den Brink, winnaar van de Boy Edgar Prijs, speelt jazz op het
orgel: zinnig of onzinnig? Bert: 'Het antwoord daarop is deels te geven door de orgelwereld zelf. Die zit een beetje omhoog met al die mooie orgels waarop vaak muziek te horen is die niet iedereen meer aanspreekt. Mijn antwoord daarop is: integriteit, ofwel behandel het instrument met respect en speel de muziek ook met respect. Meer kan ik niet doen... Of het spelen van jazz op een kerkorgel dan geoorloofd is...? Dat moet de toekomst dan maar uitwijzen. Ik heb er in ieder geval wel een vorm voor gevonden; de passie voor het orgel en de jazz: dat is Bert van den Brink op orgel.

Whaha, wat is dit nou weer voor een wanhopige poging om het orgel weer een petit peu populairder te maken ^^
Jammer dat ik niet kan..

o o o. De TMF-generatie.

Orgel anders is anders briljant. Lees dat maar eens op verschillende manieren.

Het project loopt overigens al een aantal jaar, met als hoogtepunt natuurlijk de jaarlijks terugkerende combinatie van zwijgende film met orgelmuziek.

Iedereen Peter even feliciteren met z'n gewonnen concours afgelopen zaterdag. Bij deze.

He Peter, welk concours heb je gewonnen? Iig gefeliciteerd!

Peter, gefeliciteerd, vertel er eens wat meer over. En bij dezen wil ik je alvast reserveren voor mijn bruiloft, kan dat?

Het was het jaarlijkse concours van Stichting Groningen Orgelland. Dat is een landelijk orgelconcours voor amateurs. Er doen meestal zo'n kleine 20 mensen aan mee, van Oude Tonge tot Warffum. Iedereen speelt dan een orgelwerk, passend bij het orgel, van ongeveer 10 minuten en daarna wijst een driekoppige professionele jury 3 finalisten aan. Zij spelen hun stuk nog een keer en dan worden de prijzen verdeeld. Het concours was dit jaar in de St.-Jozefkathedraal hier in de stad (die kerk staat tussen de Oosterpoort en het Politiebureau). Dit jaar heb ik de eerste prijs behaald.

Farmer schreef: En bij dezen wil ik je alvast reserveren voor mijn bruiloft, kan dat?

Als jij een mooie kerk en dito orgel regelt :wink:.

Farmer schreef: Peter, gefeliciteerd, vertel er eens wat meer over. En bij dezen wil ik je alvast reserveren voor mijn bruiloft, kan dat?

Voor de duidelijkheid: die jongen heeft afgelopen vrijdag een aanzoek gedaan en wil dat graag even kwijt. Om met C.A. te spreken, iedereen even feliciteren dus.

En Peter ook gefeliciteerd natuurlijk.

Peter, Ruben en Wendel (ik ga er gemakshalve even vanuit dat het aanzoek haar betrof): gefeliciteerd!

Wie had dat gedacht, het orgel blijkt toch heel romantisch te zijn!

Heeft Harmen jou ook een aanzoek gedaan achter het orgel?

Hij heeft alle registers open getrokken.