Hanneke S

Beste eerstejaars,

Ik heb nog heel wat eerstejaars boeken liggen, waar op dit moment alleen maar stof op valt. Hebben jullie nog geen boeken en willen jullie ze graag aanschaffen voor een vriendelijk prijsje, stuur dan een mailje naar s1642413@student.rug.nl. Al deze boeken zijn nog steeds goed te gebruiken bij de opleiding IB/IO.

ABC van een onderzoeksopzet
ISBN: 90-6283-580-5
in goede staat, eerste 25 blz heel af en toe wat onderstreept.
norm prijs ca 20 euro, ik vraag 10 euro.

Zoeken en schrijven. Handleiding bij het maken van een historisch werkstuk. (staat niet in de boekenlijst, voor zover ik weet)
ISBN: 90-55-74-249-X
Perfecte staat op 2 onderstreepte zinnen na.
gevraagd 10 euro.

A history of the modern world, Palmer, Colton en Kramer. 10e druk.
ISBN 13: 978-0-07-110730-3, ISBN 10: 0-07-110730-4
Goede staat, niet in onderstreept.
Oorspronkelijke prijs 75 euro. ik vraag 50 euro.

Inleiding in het Nederlandse recht. Verheugt, J.W.P. , 13e druk.
ISBN: 90-5454-540-2
Zeer goede staat. Amper gebruikt.
Oorspronkelijke prijs ca 56 euro. Ik vraag 38 Euro.

Internationaal en Europees recht. Een verkenning van grondslagen en kenmerken. Werner, W.G. & Wessel, R.A. 1e druk, 2005.
ISBN: 90-76871-36-1
Nooit gebruikt, perfecte staat.
Oorspronkelijke prijs ca 36 euro. Ik vraag 20 euro.

Elementair Internationaal recht, 2005. T.M.C. Asser Press.
ISBN: 90-6704-208-0
Nooit gebruikt dus perfecte staat.
vraagprijs 10 euro.

Europocket. Verdragsteksten EG-Europese Unie C.A. Incl. het Constitutioneel verdrag en vergelijkingstabellen. 16e druk.
ISBN: 90-13-03491-8
nooit gebruikt, dus perfecte staat.
Vraagprijs 14 euro.

International Relations korte 2006-2007 editie, New York: Pearson Longman, 2007. GoldStein, J.S. & Pevehouse, J.C.
ISBN: 0-321-43431-5
Goede staat!
oorspronkelijke prijs ca 45 euro, vraagprijs 27 euro.

International organisation in World Politics (3e druk; Londen 2004).
ISBN: 9781403903037
Goede staat, wel in onderstreept.
Oorspronkelijke prijs ca 30 euro. Vraagprijs 15 euro.

De Wetenschap der Politiek, Tromp, B. 4e druk.
ISBN: 90-5356-578-7.
goede staat.
Oorspronkelijke prijs 45 euro. Ik vraag 25 euro.

ik hoor het wel,

groetjes,

Hanneke

ben jij gestopt met de opleiding dan?

Hoewel ik geen IO/IB doe, ben ik wel geïnteresseerd in het boek van wijlen Bart Tromp.... Misschien kan ik het wetenschappelijke kader in mijn werken dan nog wat bijschaven :wink:

Na een jaar wikken en wegen, toch maar de knoop doorgehakt en gestopt idd. Ik wil niet al te lang studeren en aangezien het voor mij niet mogelijk is om 100, 120 punten in een jaar te halen ben ik gestopt. Psychologie wel alles gehaald gelukkig.

Wat Tromp betreft, die besteed weinig tijd aan gezwets en het is naar mijn mening dan ook geen boek om zo maar eens lekker te gaan lezen. Het is echter denk ik wel een mooi basisboek om te hebben, waarin veel modellen op vakkundige manier worden onderwezen door Tromp. Mocht je het nog steeds willen toevoegen aan je boekenkast, stuur me dan even een mailtje.

Heb je toevallig ook de klapper van Beleid en Bestuur?

Herbsgarden

Voor alle geschiedenis eerstejaars:'Zoeken en schrijven' van De Buck is verplicht dan wel een must voor iedere geschiedenisstudent. En 10 euro is geen gekke prijs.

En vergeet dan de klassieker van Palmer ook niet. Volgens mij is die tiende druk een hele mooie met veel plaatjes. Erg geschikt voor de eerstejaars natuurlijk ;)