Biezema

Ik kreeg vandaag een mailtje van de RUG over de landelijke onderwijs demonstratie op 27 april in den Haag.

Nou ben ik wel benieuwd wat u van de plannen vindt en of er nog GSV'ers naar den Haag gaan.
De RUG heeft zelfs bussen ter beschikking gesteld voor mensen met een weekend-OV!

lees meer over de actie op

(een leuke foto trouwens bij de foto's van het flyeren bij de batavierenrace)

Ga niet naar Den Haag, maar helemaal gehad met die Rutte. Beetje mensen sneller laten studeren... :D

Ik las net in de Volkskrant van gisteren dat de Tweede Kamer de student 6 jaar de tijd wil geven...

volgens mij was dat mailtje een beetje kort door de bocht, ik geloof er niks van dat mensen met een beperking of die eerst hbo hebben gedaan ook perse aan die limiet worden gehouden. Voor de rest vind ik dat Rutte nu idd wel een beetje overdrijft, maar het is geen slechte zaak dat hij mensen iets harder wil laten studeren.

Vriend Niels

Ik vind Rutte een nare JOVD-bal. Verder heb ik niks inhoudelijks te zeggen.

Ik wil alleen protesteren als er ook rellen zijn en zo, beetje traangas, waterkanon, mooi man!

ja en dan wil ik op de voorpagina van de telegraaf, hard wegrennend omdat ik net een auto heb omgeduwd samen met mijn mederelvriendjes

En vergeet vooral niet je GSV-polo aan te trekken. Gegarandeerd kanonnenvoer.

beuzzie schreef: ja en dan wil ik op de voorpagina van de telegraaf, hard wegrennend omdat ik net een auto heb omgeduwd samen met mijn mederelvriendjes

Pas maar op, voor je het weet wordt dan enkele maanden later je neus door onbekenden vernield... :wink:

Simon schreef:
beuzzie schreef: ja en dan wil ik op de voorpagina van de telegraaf, hard wegrennend omdat ik net een auto heb omgeduwd samen met mijn mederelvriendjes

Pas maar op, voor je het weet wordt dan enkele maanden later je neus door onbekenden vernield... :wink:

ja, sta je met een masker op en een half oog te tafelvoetballen en ligt de telegraaf bij iemand op t bureau waar je m liever niet had gehad :)

Vriend Niels
beuzzie schreef:
Simon schreef:
beuzzie schreef: ja en dan wil ik op de voorpagina van de telegraaf, hard wegrennend omdat ik net een auto heb omgeduwd samen met mijn mederelvriendjes

Pas maar op, voor je het weet wordt dan enkele maanden later je neus door onbekenden vernield... :wink:

ja, sta je met een masker op en een half oog te tafelvoetballen en ligt de telegraaf bij iemand op t bureau waar je m liever niet had gehad :)

Wat is er eigenlijk van de bewuste jongen terrecht gekomen? Ook echt opgegroeid voor galg en rad?

hij heeft zn vwo uiteindelijk volgens mij wel gehaald en studeert nu iets in amsterdam dacht ik...ofzo. onee, hij werkte in een GROOThandel en was bezig om chef te worden en volgens mij vond ie dat wel leuk

De plannen van Rutte vind ik niet onbespreekbaar, maar ook zeker niet briljant. Denk dat het belangrijk is dat studenten ruimschoots gelegenheid krijgen te switchen van studie en buiten hun studie bezig te gaan (bestuurtje hier, raadje daar, commissietje zus en zo). Zie dus best reden tegen de plannen in het geweer te komen.

Maar goed, om heel eerlijk te zijn ben ik niet zo van het demonstreren en ga liever het debat aan (ben afgelopen vrijdag nog met een groep studenten in Den Haag geweest om o.a. over het leerrechtenplan te discussieren met wat kamerleden). Als anderen willen demonstreren is dat natuurlijk prima. Mij zul je helaas niet (weer) in Den Haag aantreffen morgen, ik zit op de constitutieborrel van de GSV :)

Goh, m'n broertje was er in ieder geval, las ik in het ND :).

Nog GSV'ers geweest?