Sabine

Hallo mensen! Ik ben erg benieuwd welke mensen ook een koortslip hebben. Ik heb namelijk een huisgenote die al sinds gisteravond op soos last heeft van dit nare verschijnsel. Misschien kan er dan een lotgenotenclubje opgericht worden, vandaar. Verder, om een eventuele koortslipgolf te voorkomen ben ik benieuwd of er tips en trucs zijn om te voorkomen dat ook ik het krijg......

vermijd fysiek contact :wink:

bedankt voor de tip!!

gezonder leven!

zorgen dat je familie het niet heeft (zoiets is toch erfelijk??)

Een koortslip is volgens mij een herpes. Zolang je er nooit mee besmet bent geweest zul je het ook niet zomaar krijgen, tenzij je bijv met iemand zoent die een koortslip heeft.

:!: Als je een koortslip hebt vermijd dan ALLE contact met pasgeborenen, want besmetting kan -indien niet op tijd opgemerkt- voor pasgeborenen dodelijk zijn! :!:

Wat zijn precies de kenmerken van een koortslip, ik bedoel: hoe ziet het er uit?

Een beetje googelen levert op.

Avee schreef: Wat zijn precies de kenmerken van een koortslip, ik bedoel: hoe ziet het er uit?

vies

Rossatron schreef: Een beetje googelen levert op.

Ze laten bij zulke sites over bepaalde aandoeningen volgens mij altijd een uiterste zien! Maar ik lees daar dat oorzaken van hernieuwde infecties o.a. daling van de weerstand, ziekte (koorts!) en verbranding in de zon zijn.

Volgens mij is daling van de weerstand echt de belangrijkste oorzaak. Wanneer je gewoon gezond leeft en zo (?) een goede weerstand opbouwt zul je geen koortslip krijgen. Of je zult met iemand moeten zoenen die het ook heeft maar dat lijkt me geen goed idee :wink:

L1Rn4urAyA7aTEe
Machteld schreef: Een koortslip is volgens mij een herpes. Zolang je er nooit mee besmet bent geweest zul je het ook niet zomaar krijgen, tenzij je bijv met iemand zoent die een koortslip heeft. :!: Als je een koortslip hebt vermijd dan ALLE contact met pasgeborenen, want besmetting kan -indien niet op tijd opgemerkt- voor pasgeborenen dodelijk zijn! :!:

Je kon er wel verstand van hebbben... ;)

Drinken uit een 'besmet' glas wil ook weleens helpen... Zo heb ik eens Pfeiffer opgelopen na een avondje soos. En iedereen maar vragen met wie ik gezoend had. :oops:

Wie had je gezoend dan? :P

Hoe verhul je zo'n ding, vraagt de huisgenoot van Sabine zich af. En zou zo'n unit tegen de tijd dat de dies plaats vindt weer weg zijn? Zou leuk zijn als iedereen dan tegen die tijd uit solidariteit met zo'n ding zou lopen.

  • Een koortslip geneest in principe vanzelf.
    • Raak de koortslip in het actieve stadium niet aan. Ook via vingers kunt u anderen en ook uzelf (aan de geslachtsdelen) besmetten.
    • Voorkomen is zoals altijd beter dan genezen: zorg daarom voor een optimale weerstand en vermijd verbranding in de zon (zonnebrandcreme!).
    • In een zeer vroeg stadium kunt u soms de koortslip in de kiem smoren door een anti-virus creme op de plek te smeren. Voorbeelden zijn cremes die aciclovir of penciclovir bevatten. Deze cremes moeten meerdere keren per dag gedurende 4 tot 5 dagen worden aangebracht.

En over je laatste optie: dat is natuurlijk te regelen. Gewoon een soort van thema-soos.

Avee schreef: Hoe verhul je zo'n ding, vraagt de huisgenoot van Sabine zich af.

Een motorhelm doet de truc.

Ik sprak net ook die huisgenoot van Sabine, volgens mij vroeg die zich niets af.

ik bedoel die andere!

Ik zag in de laatste Sic een advertentie met koordslipjes!

Is dat zo? Zelfde symptomen, besmettingsgevaar etc.?

L1Rn4urAyA7aTEe
Rossatron schreef: Wie had je gezoend dan? :P

Was jij dat niet?? :P

Omdat er nagenoeg niets te zien is aan de lip van de huisgenoot van Sabine en diegene zelfs geen lichte tinteling meer voelt, hebben meerdere mensen, waaronder toch een aantal echte gsv'ers, verklaard dat er niets aan de hand was. 'Hoe kan het dan dat er zo'n stampij over gemaakt wordt', vraagt u zich misschien af. Ik ook.