Knapzak

Wat doet de SP?

Beste …
Op 7 september jl. ben ik in de Oosterkerk geïnstalleerd als studentenpredikant.
Wat betekent dat nu eigenlijk?
Kort en goed, dat ik jullie dominee ben.
Ik doe alles wat een dominee doet, alleen dan voor jullie.
Laat ik beginnen met het pastoraat.
Misschien denk je: ik zou best eens met een dominee willen praten. Dan moet je bij mij zijn. Bel maar voor een afspraak, 3188078. Mailen kan ook: t.s.huttenga@wanadoo.nl.
Overigens houd je wel je ouderling en diaken. Mocht de ouderling geen tijd hebben of het te ingewikkeld vinden, dan kan hij mij vragen. Zo kan het ook gebeuren, dat ik je opbel om een afspraak voor huisbezoek te maken.
Pastoraat kan soms ook in een groep. Misschien probeer ik wel eens een gesprek te organiseren met een aantal van jullie die dichtbij elkaar wonen. Als dan blijkt dat persoonlijk contact toch noodzakelijk is, kan dat alsnog. Verder wil ik graag gesprekskringen starten, die over speciale onderwerpen gaan (zie de kerkbladen, de verenigingsorganen, de websites).
Dan geef ik catechisatie in de Oosterkerk op dinsdag 19.00 uur en 20.00 uur en op woensdag 19.00 uur, min of meer gericht op een keer belijdenis doen, met name na de jaarwisseling.
Ook ga ik voor jullie preken. Daar zijn dan de andere gemeenteleden bij. Er is niet voor aparte studentendiensten gekozen. De eerste afspraken die ik heb gemaakt zijn voor zondag 19 oktober, 9.30 uur Refajahkerk, Zondag 5 HC, 16.30 uur Helpman. Ik leg in die diensten wel een heel duidelijk accent bij jullie. Vgl. mijn installatiedienst. Ik zal ook in de andere kerkgebouwen komen. Niet steeds met dezelfde preek trouwens. Ik heb afspraken gemaakt tot einde 2004.
Dan ben ik ook nog voorzitter van de Centrale Student en Kerkcommissie, die op 2 oktober een kennismakingsavond voor ambtsdragers, gemeenteleden en studenten houdt, 19.45 uur in de Noorderkerk. Samen met anderen probeer ik te stimuleren, dat er goede contacten zijn tussen jullie en de stadskerken.
En dan zijn er nog allerlei andere contacten die ik onderhouden moet, o.a. met de CGK.
Ik ben blij, dat ik dit werk mag doen en ik hoop heel erg, dat ik eraan bij mag dragen dat jullie echte christenen zullen zijn, nu tijdens je studie en straks in de maatschappij. Dat dat niet altijd even gemakkelijk en vlot gaat, realiseer ik mijzelf heel goed. Maar ik heb Giod al heel veel zien doen in de loop van de tijd en verwacht ook voor de toekomst veel van Hem.

Groeten, ds. Huttenga

Heeft dit ook nog iets te maken met het (Groninger Studentenpastoraat) ?

Denk je dat dan?

In principe is het een studentenpredikant voor de studenten die behoren tot de GKV kerken (Gereformeerd Vrijgemaakte Kerken) en eventueel met kerken waarmee de GKV in contact is zoals de CGK. (Christelijke Gereformeerde Kerken). Wat deze studentenpredikant precies doet staat hierboven dus al. (en anders moet je een iets duidelijkere vraag stellen ;) )

Ik zie dan ook geen (redelijk direkte) link met het GSP.