Hannah

Even weer een mail uit de senaatsinbox:

De Stichting Vakanties dit Koningskind (kortweg DKK) gaat uit van dit Koningskind, vereniging van gereformeerde mensen met een handicap, hun ouders en vrienden. De stichting organiseert o.a. groepsvakanties voor mensen met een verstandelijke, lichamelijke of een sociale beperking. Deze vakanties worden mogelijk gemaakt en betaalbaar gehouden door de inzet van vele vrijwilligers (uit de GKV en CGK): mensen die een week van hun vakantie opofferen om zich in te zetten voor hun medemens die niet zelfstandig op vakantie kan.

Een week je inzetten voor een ander, maar ook: een onvergetelijke ervaring, veel gezelligheid, en ook voor jou vakantie. Zonder vrijwilligers zouden al deze vakanties niet mogelijk zijn.

Voor een aantal van deze vakanties zoeken we nog vrijwilligers. En daarom deze mail: ben jij bereid om een deel van jouw vakantie te investeren in de vakantie van een ander? Kan jij je eigen wensen en verlangens een week lang opzij zetten en helemaal gaan voor een gave vakantie van iemand met een beperking? Dan zijn we wellicht op zoek naar jou!

Stuur je naam en adresgegevens naar onderstaand e-mailadres. Geef ook aan in welke periode je beschikbaar bent. Geef, zo mogelijk aan of je graag mee wilt met een groep lichamelijk beperkten (LG), een groep verstandelijk beperkten (VG), of een groep mensen met een sociale beperking (zoals autisme spectrum stoornissen, adhd etc). Bij de laatste twee soorten vakanties zijn ook een aantal kindervakanties. Als je graag met kinderen werkt kan je dit aangeven in je mail. En, ten slotte: voor een aantal vakanties zoeken we nog koks.

Ik hoop, dat je de stap durft te wagen.

Hartelijke groet,

Henk Bergsma, Vakantiecommissie Dit Koningskind
e-mail: bergsmahenk@hetnet.nl

Goed idd om dit aan te snijden. Ik hoorde overigens dat ze ook nog aardig wat behoefte hebben aan mannelijke vrijwilligers.

Dit Koningskind staat garant voor een prachtige ervaring: een intensieve week (op vakantie) met gehandicapten die je daarmee de tijd van hun leven bezorgt. En dit jaar zitten ze echt omhoog begreep ik. Probeer het dus eens zou ik zeggen, je bent er geschikter voor dan je vaak denkt.

Erg tof om te doen. Je kunt t ook samen met je vriendje/vriendinnetje doen. Geheid heb je een week om nooit meer te vergeten.

even een schopje omdat hij niet als stokje staat