Niek

Beste GSV'ers, het is wat aan de late kant maar we willen jullie toch nog uitnodigen:

22 oktober bestond Ad Tempus Vitae 35 jaar. Wij willen jullie uitnodigen om dit met ons mee te vieren op de volgende dagen:

Grootkunstavond
Op maandagavond 24 oktober zal in de Oosterpoort te Groningen de Grootkunstavond plaatsvinden. Oud en nieuw talent zal hier haar kunsten vertonen op het gebied van muziek, toneel en cabaret. Het beloofd een geweldige avond te worden!

Oosterpoort / Aanvang 19.30 / Start: 20.00 / Entree € 10,-

Lezing
Op donderdagavond 27 oktober zal er een lezing worden gehouden met als spreker Ds. Orlando Bottenbley en heeft als thema: "Vorming door isolement". Hierbij komt naar voren hoe wij als Christenen gevormd worden door onze bijzondere positie in de maatschappij.

Sint Jozefkathedraal, Rademarkt, Aanvang 19.30 / Start 20.00 / Entree € 3,- incl. koffie/thee

Wij hopen u op deze avonden te ontmoeten!

Met vriendelijke groet,
Lustrumcommissie Septum

www.adtempusvitae.nl/lustrum

goed bezig, ben er donderdag wel bij denk ik, helaas kan ik morgen niet.

BTW gefeliciteerd DE DE TIJD VAN JE LEVEN!

Lezing lijkt me erg interessant!

Lezing lijkt me zeker interessant.
@rinze: komt Fop ook? misschien kunnen we wat afspreken. (of heb je daar een ander topic voor nodig ???:P)

gaat er nog iemand vanavond? lijkt me wel leuk, maar om daar nou in mn uppie te zitten..

Ik vind op zich 10 euro best een hoop geld... Wedstrijdje van Groningen as. woensdag is goedkoper...

Ben er do wel bij denk ik...

Ik wil graag naar de lezing. Gaan er nog meer mensen?

ja

Ik ben ook van plan.

Niek schreef: Sint Jozefkathedraal, Rademarkt, Aanvang 19.30 / Start 20.00 / Entree € 3,- incl. koffie/thee
Wie weet deze kathedraal precies te vinden? En wie fietst er mee? Ik kom vanuit vinkhuizen (rond 19.30 of iets eerder).

bij het politiebureau volgens mij

Vinkhuizen vertrekt om 19:20 vanaf de Saffier

Best.

hoe was het?

Best wel tof. Ik denk er over na een wat uitgebreider stuk in de SiC te zetten; maar hier de kern: Ds. Bottenbley zei dat er in een goede gemeente een balans bestaat tussen gemeenschap in individu: dat de gemeenschap goed is om het individu te ondersteunen in zijn persoonlijk geloof.
Als vb. toen hij in 1988 in Drachten aankwam bestond de gemeente uit 60 zielen. Het idee was toen vooral om te gaan evangeliseren. Maar dat kostte veel (energie en tijd) en leverde niet veel op. Nee, zei Bottenbley, door de gemeente te stimuleren echt gemeente te zijn, je persoonlijk geloof te ontwikkelen en dat gewoon uit te stalen, zoals hij zei: 'de geur van Christus achterlaten'; gewoon dingen doen en laten omdat je Christen bent en steeds meer op Jezus willen lijken. Om mensen geven en aanleidingen tot gesprekken gebruiken, ipv je over te leveren aan wat i de huidige cultuur gebruikelijk/normaal was. Het lijkt allemaal heel makkelijk, het is ook niet echt vernieuwend, maar probeer het nou maar eens... Het was echt een avondje bemoediging. Vieren wij nog echt feest als er iemand tot geloof komt? Vinden we dat nog wel speciaal?

okee. Interessant.
Ben benieuwd naar het artikel!