Bakkie Krasse

lieve webcie,

Gaat over de waarschuwing die Biessuma poste in het forum Cees Grif...., zijnde:

''Beste forum bezoekers. Enkele van u kunnen, als ze hun forum-leven niet beteren, binnenkort een waarschuwing tegemoet zien ivm het inhoudsloos en off-topic posten''

Weet niet wat hij daarmee bedoelen wil.
Dus graag even duidelijkheid, voor het te laat is. :?

zou je je vraag even beter willen omschrijven?
b.v.d.
(is een vraag gericht a/d webcie zo te zien nl. ;) )

Ah. Heb desbetreffende topic (nog) niet gelezen.

Wat wel zo is, is dat er steeds meer mensen behoorlijk inhoudloos reageren in topics die van serieuze aard zijn of zo zich zo hebben ontwikkeld. Een inhoudloos of offtopic reactie reactie hierop breekt een eventuele discussie in het midden. Daar zal het waarschijnlijk op slaan.
Het blijft natuurlijk vrij lastig volgens exacte richtlijnen te beoordelen wanneer een post offtopic is maar ik denk dat dat toch redelijk goed te doen is.

Dit forum is namelijk een discussie forum en niet slow-chat zeg maar.
Regio topics en discussies in ZooZ 24/7 zijn daar op dit forum wél de plekken dat te kunnen doen (als je het niet kan nalaten ;) )

Waarom een relatief 'streng' moderatiebeleid?
Dat geeft de gelegenheid discussies overzichtelijk te houden, het gehele forum overzichtelijk te houden zodoende kunnen forumbezoekers makkelijker participeren in de discussies waar zij zin in hebben. Een 'serieuze' topic heeft een beschermd recht, offtopic en onzinnig is nl. veelste makkelijk en veel sneller gedaan. 8) Zo krijg je dus meer veelzijdige bezoekers en meer deelnemers aan allerlei, zei het serieus, zei het 'luchtig', topics (discussies/onderwerpen)

Als laatste, de Webcie laat de offtopic berichten achter met rode letters als inhoud dit in tegenstelling tot bijv. het beleid op het ATV forum waar de berichten pardoes verdwijen. Zo kan een 'bezoeker' realiseren wat wel en wat niet kan ;)

Bakkie Krasse

ok, dankje das duidelijk.
zal poberen erom te denken (daar waar nodig).

oke dan!

nog een tipje:
als je persé in dezelfde topic offtopic wilt reageren in een soort van 2e verhaallijn, doe dat dan in een PSje van een ontopic berichtje en in een kleiner lettertype.

overigens als ik "je" e.d. type doel ik in algemene zin en niet (misschien wel verre van) Bakkie specifiek ;)

Ben'n er nog pott'n?