JWJ

GSV'ers,

De KEI-week is een algemene introductieweek voor alle aankomende eerstejaars studenten. In deze week worden deze eerstejaars, de KEI-lopers, bekend gemaakt met alle facetten van het studentenleven. Alle KEI-lopers worden ingedeeld in groepen, in elke groep zitten ongeveer 12 KEI-lopers. Elk groepje heeft twee of drie KEI-leiders. De KEI-leiders zijn ouderejaars die deze groepen begeleiden en KEI-lopers helpen om de stad te leren kennen. Het KEI-leiderschap is een verantwoordelijke taak, maar biedt daarnaast ook zeer veel voordelen. Zo krijg je een polsbandje, waarmee je de gehele KEI-week kosteloos aan alle KEI-evenementen kan deelnemen. Nog veel belangrijker is natuurlijk dat je de kans krijgt om nog een keer zo'n fantastische KEI-week mee te maken en bovendien met mede KEI-leiders die je zelf kan uitkiezen.

Lijkt het je leuk om KEI-leider te worden en zo mee te doen aan de leukste week in Groningen? Je kunt je vanaf 1 juni opgeven om KEI-leider te worden. Kom dan tussen 12.00u en 14.00u samen met je mede KEI-leider(s) langs op het KEI-pand. Je kunt daar dan het opgaveformulier invullen. Op dit formulier moet je ook invullen bij wie van de KEI-leiders jullie de eerste dag van de KEI-week zullen eten.
Het KEI-pand is te vinden op Sint Walburgstraat 22 (dichtbij het gemeentehuis). Tijdens kantooruren is hier altijd iemand aanwezig. We hopen je binnenkort te zien! Als je nog vragen hebt, kun je natuurlijk altijd contact met ons opnemen: bel 050-3638090 of mail naar: wervingenpromotie@KEIweek.nl

Voor de GSV is dit een goede mogelijkheid om Keilopers naar de GSV te leiden. Schroom dus niet en wordt met je maatje Keileider!

Kijk voor meer informatie op: http://www.keiweek.nl/stichting/

Ben denkende... als ik dan hertentamens heb is het jammer, maar helaas.

Sinds wanneer doet de GSV mee aan de KEIweek? Vallen KEIweek en novitiaat tegenwoordig niet meer samen?

De G staat tegenwoordig voor Groningen, vandaar.

Oh, ik wist dat de openstelling er eindelijk door was. Had niet in de gaten dat het morele verval zó snel is gegaan. Hendrik (de Cock) heeft er toch wel iets langer over gedaan...

JWJ, hartstikke leuk die keiweek en vast ook hartstikke leuk als er veel mesnen van de GSV keileider zijn. Alhoewel wat moet een GSV met de hele keiweek, het programma kennende denk ik dat het niet echt verstandig is om daar verenigingsleden actief voor in te zetten. als je openlijk zegt van de GSV te zijn moet je ook de helft van de activiteiten skippen als leider en of je je daar populair mee maakt. zou me nog eens goed bedenken waarom je het wil en wat je dnekt te bereiken naast dat met ene beetje mazzel een groepje je soos heeft gezien.

BHoerma schreef: Alhoewel wat moet een GSV met de hele keiweek, het programma kennende denk ik dat het niet echt verstandig is om daar verenigingsleden actief voor in te zetten. als je openlijk zegt van de GSV te zijn moet je ook de helft van de activiteiten skippen als leider en of je je daar populair mee maakt. zou me nog eens goed bedenken waarom je het wil en wat je dnekt te bereiken naast dat met ene beetje mazzel een groepje je soos heeft gezien.

Je hebt hier een goed punt te pakken, als KEI-leider kan je natuurlijk niet het hele programma van a-z volgen en je volledig geven voor je KEI-groepje, helemaal als die uit bestaat uit een wat over geseculariseerd publiek.
Wat er wel valt te doen is het leiden van bijvoorbeeld een groep Christelijke deelnemers aan de KEI-week. Natuurlijk is er heel wat slechts te doen tijdens de KEI-week, maar deze week is wel positief opgezet. Veel workshops, activiteiten (kunst/sport/cabaret/bandjes) en kennismaking met de stad. Ook nemen er vier Christelijke verenigingen aan deel en diverse levensbeschouwelijke- en sport-verenigingen. Maar natuurlijk is de kans op excessen tijdens de KEI-week aanwezig. Het is goed hier over na te denken voor je je opgeeft als KEI-leider. Dit moet je dan ook alleen doen als je er zelf achter staat en niet met als doel mensen naar GSV-activiteiten te lokken.

@ Norbert: Waarom de GSV com suis, actief aan de KEI-week deelneemt heeft niks met moreel verval te maken. Deelname is gericht op meer bekendheid in de stad. Actievere deelname aan activiteiten in de stad is beter dan in de eigen ivoren toren (waarvan in Groningen vrijwel niemand het bestaan weet) af te wachten wat er met de GSV zal gebeuren. Erg jammer dat je zo reageert.

vanDijk schreef: Erg jammer dat je zo reageert.

Een groot probleem met fora is dat men niet altijd door heeft of je iets wel of niet serieus meent. Ik heb nl. nooit begrepen dat de GSV zich niet wat meer met de KEI-week heeft bemoeid.
Daarnaast kom ik erachter dat de tijd snel gaat. Zo is er waarschijnlijk geen GSV'er meer over die zich de uitermate zielige Hendrik-wordt-seculier-soap van 1999 (zeven jaar alweer) nog kan herinneren... Of is Jaap B. er nog?

Norbert schreef: Een groot probleem met fora is dat men niet altijd door heeft of je iets wel of niet serieus meent.

daar zijn deze :' ;) :P ' (enz) voor :)

Alsjeblieft niet zeg! De uitspraak van Norbert was mij duidelijk genoeg, het lijkt me eerder dat am. Van Dijk ietwat overtrokken reageert. Smeilies zijn w.m.b. enkel voor uitzonderlijke noodgevallen. Of als je uberhaupt niets serieus wilt neerzetten.

Iig bedankt voor de tips; ik zal los van de praktische kant ook eens kijken naar de al dan niet Christelijke inhoud. Wisten jullie trouwens dat, hoewel het Godsquad-programma voor de KEI-week helaas niet doorgaat, er wel elke avond gebedssamenkomsten georganiseerd worden?

Lech Walesa

Het lijkt me tof om te doen, maar het kost je een kapitaal aan drank als mijn studiegenoten mag geloven.