Wouter

Hoi iedereen!

Ik ben Wouter Hoving en heb me ingeschreven bij de GSV op de open soos, en nu is het nog zoeken naar een kamer...
Ik was benieuwd of iemand een kamer weet die per augustus of september vrij komt in Groningen. Ik heb niet erg veel eisen, maar heb niet erg veel geld voor een kamer (over).
Ik ben heel benieuwd of een van jullie een idee heeft?

Hey Wouter,

Tof dat je je hebt ingeschreven, dat belooft een mooie studententijd te worden. Wel slim van je om nu alvast te beginnen met het zoeken naar een kamer, daar kan je nooit te vroeg mee beginnen. Je hebt het geluk dat er komend jaar veel GSV'ers naar het buitenland gaan voor hun studie, waaronder ik. Ik woon samen met mijn broer in een klein huisje in de Oosterpoortbuurt, Van Sijsenstraat 29. Het is een vrij simpel huis met een lange gang met aan het eind een keuken en een klein tuintje. Aan de lange gang zitten 2 kamers en een badkamer met wc. De kamer waar jij in zou kunnen is zo'n 20 vierkante meter met een groot raam en een gaskachel. De huur is €305,- inclusief gas, water en licht. Niet héél goedkoop dus, maar de verhouding prijs/kwaliteit is goed. Het voordeel van de Oosterpoortbuurt is dat je lekker dicht bij het centrum zit en in een rustig arbeidersbuurtje woont. Bovendien is het vlak bij soos;) Het is wel zo dat ik na een half jaartje weer terug kom en dat ik dan graag weer in mijn fijne kamertje wil. Dus dat betekent dat je er van september tot januari/februari in zou kunnen. Relaxt daaraan is dat je niet direct allemaal nieuwe spullen hoeft te komen, want ik kan m'n bed/kasten/tafeltje/bureau/bureaustoel/enz. toch niet mee nemen naar Schotland. Dus dan kan je rustig even acclimatiseren in Groningen en ondertussen verder zoeken naar een legendarisch huis. Als je liever gelijk iets definitiefs wilt en kan vinden, moet je vooral dat doen. Maar dit is dus een optie.

Groeten,
Freerk Jan

fjbruins@hotmail.com

06-20102523

AlindaGerrits

Hoi,

Super leuk dat je je nu al hebt opgegeven! Hieronder een linkje van een studentenhuis voor eerstejaarsstudenten. Dit huis is dus voor minimaal en maximaal één jaar en bedoeld om studenten hun eerste jaar een beetje op gang te helpen! Het is lekker goedkoop, niks is verplicht en je hebt christelijke huisgenoten. Als je interesse hebt kun je je aanmelden en dan wordt je misschien wel gevraagd voor een hospiteeravond.

http://studentenhuisprunus.cgk-gn.nl/modules/edito/

Succes met een kamer zoeken, maar dat komt vast wel goed want je bent in elk geval lekker op tijd! :)

Groetjes,
Alinda

albertinenanninga

prunus is inderdaad chill, en helemaal niet erg duur.
voor de rest: inderdaad tof dat je bij GSV komt, en al helemaal vet dat je de leukste studie die er bestaat gaat studeren.