Animal

Wie kent de winnaar van de christelijke boekenprijs 'Jutten' van Reinier Sonneveld? Welke bijbelkringen behandelen dit boekje?

Kunnen jullie in het kort zeggen wat jullie ervan vinden/vonden? Persoonlijk, maar ook in hoeverre het geschikt is voor bespreking op bijbelkring?

Ik heb 'em inmiddels besteld, maar nog niet binnen.

Wij gebruiken het boekje ook op bijbelkring. Veel gehoorde reactie: simpele vragen. Verder geeft het boekje wel een leuke kijk op de bijbel.

Oranje BK-Hutten begint er ook net aan. Dus inhoudelijk kan ik er nog niet wat over zeggen.

Onze BK gebruikt hem ook. Wel een aardig boekje. leuke verhalen en bijbehorende vragen die wel uitnodigen tot discussie. Niet heel moeilijk allemaal, maar prima geschikt voor een BK.

Koning David
Animal schreef: Wie kent de winnaar van de christelijke boekenprijs 'Jutten' van Reinier Sonneveld?
Winnaar Radix ***prijs 2003. Hij heeft een eigen website: www.reiniersonneveld.nl

Een onderwerp die BK Schalk heeft behandeld was oa Wat zijn mijn afgoden?
Vragen die er dan bij staan zijn bijv
Noem eens zoveel mogelijk kenmerken van afgoden in hte oude Israel.
En: Waar je je het meest op richt, dat is je god. Mee eens?

De stukjes in het boekje zijn erg leuk om te lezen, staan echt leuke tussen

ja ik zit dus bij Hen3... er staan veel leuke dingen in die je dan eens van een andere kant bekijkt, achterin staan vragen en de stukjes erbij (die dus in het boekje staan) wat dus handig is met bk. Erg leuk om te doen.

Je moet alleen niet verwachten dat de vragen achterin bij de stukjes in het boekje passen (die je erbij 'moet' lezen..) Daar zitten nog wel eens wazige links tussen.
Verder inderdaad een verassende kijk op de bijbel en het geloof

prima boekje om te gebruiken voor bk inderdaad. Leuke vragen waar je de hele avond mee kan vullen, als je wilt. De stukjes die hij schrijft zijn leuk om te lezen (hoewel ze idd niet altijd even goed bij de vragen passen). Ook wel eenvoudig om te lezen.

Ik heb het boekje binnen, en mijn eerste indruk is positief. Vanaf nu ga ik de eerste 50 bladzijden lezen voor bk van volgende week. Wij (bk van Els B) gaan hem dus ook behandelen.