Thereza

Amicae amicique,

Op 31 oktober aanstaande speelt de voorstelling 'Hadassa Ster van Susa' van HENS theater in het Prinsentheater in Groningen. Met deze voorstelling zijn ze al langs allerlei christelijke organisaties en reguliere theaters geweest, en ze oogsten goeie recensies in lokale dagbladen.

Na een brute moord op hun familie proberen de in leven gebleven Hadassa en haar oudere neef Mordechai samen een nieuw bestaan op te bouwen. Vanuit angst voor een herhaling voedt Mordechai zijn jongere nichtje in extreme bescherming op. Naarmate Hadassa ouder wordt vraagt ze zich af wat het leven binnen de vier muren van hun huis nog inhoudt. Juist dan slaat het lot opnieuw toe en geeft het een nieuwe wending aan haar vraag naar zin en betekenis. Met andere woorden, het bijbelverhaal van Esther dus, maar dan net even anders dan je het altijd gehoord hebt.

De CKC werd op deze voorstelling geattendeerd door een mevrouw van HENS zelf, met de vraag of 'Hadassa' wellicht iets leuks voor de GSV zou zijn, en wij denken van wel!

Omdat de voorstelling wel midden in de tentamentijd valt en Senaat Gaasbeek het dan liever niet te druk wil hebben qua activiteiten, maken we er geen 'officiƫle' CKC-activiteit van, maar bij dezen willen we er toch even op gewezen hebben. Dus. Mocht jouw tentamenrooster eigenlijk niet zo vol zitten, of mocht je zin hebben in afleiding van de studie: toneel is fijne afleiding, het Prinsentheater heeft een bar, en het hele grapje kost maar 10 euro. Wij zeggen doen!

Meer informatie, voor als dit niet overtuigend genoeg was voor je, is te vinden via www.theaterwerkplaatsgroningen.nl en via hadassastervansusa.nl.

TL;DR: Leuke voorstelling is leuk, Prinsentheater, 31 oktober, lekker doen. www.theaterwerkplaatsgroningen.nl

Thereza schreef:

Omdat de voorstelling wel midden in de tentamentijd valt en Senaat Gaasbeek het dan liever niet te druk wil hebben qua activiteiten...

Ik meende dat dit heroverwogen ging worden omdat de meerderheid het hier niet mee eens was. Aangezien ik betwijfel of GSV'ers op eigen houtje naar zoiets gaan, zou ik toch een lijstje met opgaven maken hoor, dat stimuleert veel meer. Als Jantje dan ziet dat zijn beste vriend Pietje ook gaat, geeft hij zich veel sneller op. Je kunt als individu heel goed besluiten of je er dan heen gaat, of niet omdat het te druk is. Bovendien: is 31 okt niet de laatste dag van de tentamenweek? Bij mij wel namelijk.

Dat zal dan wel alleen bij letteren zijn, want ik heb daarna nog gewoon tentamenweken.

Verder waren we ervan op de hoogte dat het heroverwogen gaat worden, maar volgens mij is er nog niet officieel een verandering in het beleid, dus we wilden maar vooral niemand voor het hoofd stoten. Maar goed, animolijstjes kunnen natuurlijk altijd. Goed punt.

Ik heb animo:

  1. Thereza
  2. Charlotte
  3. De hele GSV-toneelgroep (verplicht)

Thereza schreef:

  1. De hele GSV-toneelgroep (verplicht)

Koekoek.

Oei, ik heb op zich wel animo, maar ik kan helaas niet dan. Maar ik ben wel heel erg voor dit soort activiteiten, vandaar mijn bericht. Ik weet niet of Mark 'ja' of 'nee' bedoelt met zijn gekoekoek, dus als je wilt, Mark, mag je zelf je naam er even bijzetten ;-)

Ik heb animo:

  1. Thereza
  2. De hele GSV-toneelgroep (verplicht)

Koekoek betekent meestal "dikke doei".
Ikzelf: Wel animo, geen geld.

Ik heb animo:

  1. Thereza
  2. De hele GSV-toneelgroep (verplicht)

Ik kan ook daadwerkelijk :

  1. Thereza
  2. De hele GSV-toneelgroep -Mark -Charlotte -Remco

Volgens mij zet je het nu precies verkeerd om neer.

Nee het is minus mark, Charlotte en Remco

jaspermann schreef:

Nee het is minus mark, Charlotte en Remco

Ja dit ja

In dat geval:

Ik heb animo:

  1. Thereza
  2. De hele toneelgroep (verplicht!)

Ik kan ook daadwerkelijk

  1. Thereza
  2. De hele GSV minus toneelgroep minus Mark minus Charlotte minus Remco minus Robert

Inmiddels kan ik zelf niet eens meer daadwerkelijk. Laat dit je echter niet tegen houden, ook zonder mij en Robert is het leuk.