kramer

Webcie, als ik op de link van 'de Centrale Database' druk, gebeurt er hoegenaamd niets; ik kom op de startpagina, of, als ik daar al ben, wordt het scherm gewoon ververst. Is dit de bedoeling?

je bedoelt dat je in het mainframe niks kan doen, maar dat er in het menu wel iets verandert?

Denk dat het gefixed is. ;)

Knapzak schreef: je bedoelt dat je in het mainframe niks kan doen, maar dat er in het menu wel iets verandert?
Pieter schreef: Denk dat het gefixed is. ;)

Nee, in het menu veranderde ook niets, maar het werkt inderdaad nu weer! Bedankt!

Volgens de CB studeerde ik inmiddels Economie, is dit een flash-forward? Uiteraard heb ik dit razendsnel veranderd in Econometrie, maar ik vraag mij even af hoe dit kan? Heb ik misschien ooit in een vlaag van verstandsverbijstering iets veranderd, of is dit met het laatste groot onderhoud gebeurd?

Als het goed is zijn de gegevens zijn hetzelfde als de meest recente gegevens van de abactis, dus hoe dat kan weet ik niet.

Sterker nog, dat waren de meeste recente gegevens van de abactis.

Maar dat is nu juist de opzet geweest om de centrale database te gaan maken. Er is maar 1 bestand. Het zal (in principe) niet meer zo zijn dat de Webcie, de Abactis, de JBcie enzovoort allerlei verschillende versies hebben.

L1Rn4urAyA7aTEe

Cool dat je nu ook kunt zoeken naar adressen in de Oudledenlijst... Ik zag dat mijn gegevens nu ook eindelijk kloppen! Goed bezig Webcie!

Webcie,

Zou het niet aardig zijn ook de mogelijkheid in te bouwen van het wijzigen van andermans gegevens? Klinkt een beetje raar, maar het kan het oud-leden adressenbestand up to date houden. Zoekend naar het adres van een oud lid vond ik een ander adres dan het juiste.

Om me de juristen alvast van het lijf te houden: ik weet dat dit niet klakkeloos mag. Volgens mij is het wel geoorloofd als het betreffende oud lid vervolgens om toestemming wordt gevraagd.

Idtje?

L1Rn4urAyA7aTEe
gerben schreef: Zoekend naar het adres van een oud lid vond ik een ander adres dan het juiste.

Wacht ff... je zoekt het adres van een oudlid, en als je 't gevonden hebt merk je dat 't niet de juiste is? Gerben, jij bent eng: :fortune:

Wel goed idee trouwens! :daumenhoch:

gerben schreef: Webcie, Zou het niet aardig zijn ook de mogelijkheid in te bouwen van het wijzigen van andermans gegevens? Klinkt een beetje raar, maar het kan het oud-leden adressenbestand up to date houden. Zoekend naar het adres van een oud lid vond ik een ander adres dan het juiste. Om me de juristen alvast van het lijf te houden: ik weet dat dit niet klakkeloos mag. Volgens mij is het wel geoorloofd als het betreffende oud lid vervolgens om toestemming wordt gevraagd. Idtje?

Lieve Webcie,

Ik had toch wel een reactie van u verwacht!

lijkt me niet. Ik ben in ieder geval tegen. Anders kun je gaan 'klooien' met andermans gegevens. Niet iedereen doet er goede digen mee.

precies

en als het betreffende oudlid om toestemming wordt gevraagd, zoals je zegt, kan die ook wel een beetje de moeite nemen het zelf aan te passen.

met het positieve bij-effect dat er mee oudleden op dit forum rondsurfen.

Skippy schreef: lijkt me niet. Ik ben in ieder geval tegen. Anders kun je gaan 'klooien' met andermans gegevens. Niet iedereen doet er goede digen mee.
Pieter schreef: precies en als het betreffende oudlid om toestemming wordt gevraagd, zoals je zegt, kan die ook wel een beetje de moeite nemen het zelf aan te passen. met het positieve bij-effect dat er mee oudleden op dit forum rondsurfen.

Dat 'klooien' zoals Skippy dat noemt, valt denk ik wel mee. In mijn optie was een beveiliging ingebouwd tegen het 'klooien'. Pieters reactie gaat er vanuit dat je het adres van het oud-lid dus hebt. Immers zolang je dat niet hebt in je Centrale Database kun je hem/haar niet benaderen om toestemming te krijgen. Oftewel: hoe kom je in jouw visie aan dat adres? Vind je dat oud-leden elkaar berichtjes moeten gaan sturen dat er een geweldige GSVNETsite in de lucht is? Een beetje actie vanuit de GSV richting haar oud-leden zou geen kwaad kunnen, lijkt me.

Voorbeeld:

Ik zoek op LĂ©onie in de centrale database. Zie daar staan dat ze een farmedu e-mailadres heeft, maar dat klopt niet meer. Haar achternaam is Kwant, wat ook onjuist is. Ze studeert zogenaamd psychologie, maar is in werkelijkheid allang afgestudeerd en studeert nu iets anders. Ze woont aan de Diephuisstraat 16. Niet meer, ze is inmiddels getrouwd en heeft een eigen huis. Haar ouders wonen aan de Diephuisstraat 16. Niet meer, die zijn verhuisd.

Hoe bereikt de GSV haar als ze wil?

[en nu geen flauw antwoord geven]

Ik wil haar adres wel wijzigen in de centrale database. Kun je haar benaderen via de e-mail of ze het daar mee eens is. Ik mag dat niet. Weg contact met oud-lid, weg band met GSV, weer geen extra oud-lid op dit forum.

mond op mond reclame is momenteel de beste methode :D

tzt gaan er mailings rond aan de bekende adressen om dat nog meer te bevoorderen en de betrokkenheid te vergroten

maar ook moet een en ander met malfonds gecoordineerd worden..
want anders gebeuren er dingen dubbel.. :?

We hebben ook regels in het beleid voor het forum staan dat persoonsgegevens van andere mensen niet zomaar mogen worden prijsgegeven. Dit zou m.i. daar ok mee in strijd zijn. Om rechtlijnig te blijven lijkt mij het handig niet over te gaan tot een optie van invullen van de gegevens van oud-leden door andere (oud) leden

Ik vind dat als iemand (bijvoorbeeld als in dit geval een oudlid) opmerkt dat er gegevens onjuist zijn van andere oudleden (hierbij zal dat hoogstwaarschijnlijk veel vaker het geval zijn), hij of zij een mailtje moet kunnen sturen naar de webcie, met de juiste gegevens, zodat er iemand in de webcie is die dit even kan wijzigen. Het moet voor de webcie niet al te moeilijk zijn om dit dan te doen.

Natuurlijk heb je nog kans dat mensen 'onjuiste nieuwe gegevens' aan de webcie mailen, maar wat voor lol heb je eraan? Ik geloof niet dat dat zal gebeuren. Het nut van een database hangt af van hoe up-to-date de database is. Bij de leden is dat geen probleem, dat wordt allemaal wel bijgehouden, maar bij oudleden is dat meer een probleem, want die geven hun wijzigingen niet meer door aan de abactis. Daarom vind ik dat hiervoor de mogelijkheid moet zijn dat gegevens door de webcie worden gewijzigd, op verzoek van mensen die merken dat gegevens onjuist genoteerd staan.

Over het prijsgeven van gegevens in het webcie-beleid, waaraan skippy refereert: ik zie dat zo snel nergens staan, maar als het al ergens staat, lijkt dat me meer betrekking hebben om het geven van die gegevens aan derden (alles staat immers niet voor niets intern, en is alleen beschikbaar voor (oud)(gast)leden.

je mag wel meer vinden carloz ;), maar het bijhouden van adresgegevens is een taak van de abactis. oftewel een oudlid die gegevens heeft van een ander oudlid kan dit naar de abactis mailen en de abactis kan dit wijzigen.

maar zoals ik al zei, beter is, als de eerst genoemde oudlid het andere oudlid er op wijst van de mogelijkheden dit zelf te kunnen aanpassen (mailings te kunnen ontvangen, discussies te kunnen volgen enz)

bovendien zijn de adresgegevens van een bepaald oudlid eigendom van hem of haar en moet idd eerst toestemming worden gegeven dit in een bepaald bestand te zetten, in dit geval de CD. en als je dan toch contact hebt met dat oudlid wijs dat oudlid er dan op dat diegene dat zelf kan aanpassen (na registratie).

Op zich snap ik de redenering die de Webcie volgt wel. Natuurlijk is de meest wenselijke situatie dat oud-leden elkaar informeren over de GSVsite en over de Centrale Database. Dat levert immers de meeste oud-leden op deze site op. Toch ben ik bang dat die werkwijze minder effectief is dan het door mij of Carloz voorgestelde alternatief.

Om eerlijk te zijn ga ik met maar weinig oud-GSV'ers nog intensief om. Waar dat wel zo is komt de GSVsite, in mijn geval, al niet ter sprake. Laat staan dat ik het ter sprake breng bij hen met wie ik nauwelijks contact heb, maar waarvan ik bijvoorbeeld nog wel verhuis- of geboortekaartjes ontvang. Hen zal ik er waarschijnlijk nooit op wijzen dat er zoiets bestaat als een GSVsite waarop je je adres kunt doorgeven.

Daarnaast, doe ik dat al wel, dan garandeert dat nog niet dat het oud-lid zich naar deze site haast om zich aan te melden en zijn gegevens te wijzigen. Wat kan hem/haar die onjuiste vermelding schelen. Oud-lidmaatschap van de GSV levert immers niks op!

Wanneer daarentegen dit oud-lid benadert wordt door de GSV (let wel: ik zeg niet "door de Webcie") dan zal hij het prima vinden dat zijn NAW-gegevens bij de GSV bekend zijn. Hieraan gekoppeld kun je een oud-lid vragen zijn juiste gegevens te activeren via de GSVsite (dat werkt waarschijnlijk beter dan het terugsturen van een antwoordkaart). Bijkomend voordeel is dat het oud-lid de site bezoekt en wie weet daar wel terugkeert (afhankelijk van de vraag of deze site een oud-lid iets te bieden heeft).

Uiteraard kan hier ook een taak liggen voor het MAL-fonds. Prima zelfs. Maar voor mijn gevoel is het MAL-fonds niet erg actief. Sinds mijn afscheid heb ik nog nooit iets van het fonds ontvangen. Ik zou niet weten wie ik moet benaderen als ik iets van het MAL-fonds wil. Zelf kan ik via Internet wel vrij eenvoudig de GSVsite vinden. Daar heb ik mijn juiste gegevens opgegeven aan de ab-actis, die deze doorspeelt aan het MAL-fonds. waarschijnlijk had het MAL-fonds veel meer moeite moeten doen om mij op te sporen dan ik deed om het fonds te vinden. Ook dat pleit mijn inziens voor het doorgeven van adresgegevens van derden aan de Centrale Database.

Hoe en in welke vorm kan de GSV vast wel zelf bepalen!

Is er verder niemand met een mening?