Roskam

Ik heb een vraag over Windows Media player (10):
Waarom kan ik niet, net zoals bij Winamp, een hele map met daarin andere mappen met muziek toevoegen aan de afspeellijst dmv rechtermuisknop? Alleen als in de desbetreffende map muziekbestanden staan krijg ik de optie 'toevoegen aan afspeellijst', echt idioot! Kan ik dit ook instellen?

En nog een vraag: In de media-bibliotheek wordt je muziek gesorteerd op artiest, genre, enz. Maar bij een groot gedeelte van m'n mp3's ontbreekt deze info. Ik heb echt geen zin om dat allemaal in te gaan stellen. Kan ik ook in WMP gewoon gebruik maken van een normale verkenner? En hoe doe ik dat? Ik heb alles namelijk wel goed gesorteerd in mappen...

ey Rik, je kan sowieso een map waar bijv. al je muziek in staat windows media player afspeellijst inslepen.
Voor de rest is WMP een klote programma en kan je beter idd winamp gebruiken.

Greetx

ohja en klik eens op F3

Hoe ik bestanden of mappen moet toevoegen aan de mediabliotheek wist ik wel, maar vervolgens worden ze daarin heel irritant alleen weergegeven op artiest en genre enzo, niet op bestandspad...

Wat jij iig nodig hebt is MP3tag. Dit programma maakt in een keer van al je bestaanden fatsoenlijke mp3 tags en je kunt heel makkelijk in een keer aangeven voor veel bestanden hoe je dat wil doen, bijvoorbeeld: neem de naam van de map en als titel de naam van het bestand oid

Verder is MP een rotprogramma (alleen die trayplay is erg handig)

Infamous angel
Feranderd schreef: Wat jij iig nodig hebt is MP3tag. Dit programma maakt in een keer van al je bestaanden fatsoenlijke mp3 tags en je kunt heel makkelijk in een keer aangeven voor veel bestanden hoe je dat wil doen, bijvoorbeeld: neem de naam van de map en als titel de naam van het bestand oid Verder is MP een rotprogramma (alleen die trayplay is erg handig)

Dat MP3tag is idd een geniaal programma, alhoewel je wel wat moet opletten dat ie geen namen gaat afkappen. Verder nix dan lof, hoe snel ik het voor elkaar heb gekregen alle tags op orde te brengen (iets van 4.000 :shock: ).

Verder kan ik je zo ongeveer alles meer aanraden dan WMP. JetAudio en iTunes zijn wel de 2 beste naar mijn bescheiden mening.

Feranderd schreef: Wat jij iig nodig hebt is MP3tag. Dit programma maakt in een keer van al je bestaanden fatsoenlijke mp3 tags
Dat MP3Tag, haalt ie ook allerlei handige informatie erbij via internet, zodat ook automatisch je jaartallen en Genre goedstaat, of is het wel allemaal handmatig en gaat het alleen sneller omdat je groepen in een keer kunt bewerken?
Infamous angel
Gerard schreef:
Feranderd schreef: Wat jij iig nodig hebt is MP3tag. Dit programma maakt in een keer van al je bestaanden fatsoenlijke mp3 tags
Dat MP3Tag, haalt ie ook allerlei handige informatie erbij via internet, zodat ook automatisch je jaartallen en Genre goedstaat, of is het wel allemaal handmatig en gaat het alleen sneller omdat je groepen in een keer kunt bewerken?

Wel wat off-topic, maar toch ff reageren.
Ik heb de functie zelf nog niet helemaal gevonden, maar het zit er wel op. Misschien dat Feranderd wel wat meer weet. Verder ook geen idee hoe groot en goed de data-base is

mp3tag site schreef: The program supports online freedb database lookups for selected files, allowing you to automatically gather proper tag information for select files or CDs.

Check de site http://www.mp3tag.de/en/

Ik heb het helemaal gehad met die WMP! Ben weer lekker terug bij m'n oude vertrouwde Winamp :)
Bedankt voor de hulp