Koning Drietand

Hallo allemaal,

De gemeente is van plan om de kastanjebomen langs de singel te kappen. Dat zou natuurlijk jammer zijn dus steun de actie om dit te voorkomen.
en .

Groeten

Zou mooi zonde zijn, vind ik één van de mooiste stukjes Grunn'!

Ze willen toch niet alle bomen kappen? Slechts een deel dacht ik.

Koning Drietand

Volgens mij was het idee om alle bomen te vervangen met nieuwe. Niet alleen de zieke. Dus ze willen alles preventief ruimen.

Ik heb ergens het getal 132 gelezen, weet niet meer waar

Koning Drietand

Waarom werken die vragen bij een topic zetten altijd zo beroerd. Vergeet altijd de laatste optie toe te voegen.

Koning Drietand

Dat is in ieder geval een erg groot gedeelte.

N.B. Steendam
Koning Drietand schreef: Hallo allemaal, De gemeente is van plan om de kastanjebomen langs de singel te kappen. Dat zou natuurlijk jammer zijn dus steun de actie om dit te voorkomen. .

Die site werkt met verouderde informatie. Zie voor een recenter bericht van de gemeente: http://gemeente.groningen.nl/b-w-beslui ... ngels.html. Dat klinkt mij niet heel evil in de oren.

Vorig jaar zijn een aantal vrienden van mij naar de begrafenis geweest van de man die omkwam doordat een tak van die kastanjebomen op hem viel. Daardoor ben ik van mening dat ze de hele singel mogen rooien als dat het leven van één mens kan redden. Daarbij moeten de mensen die aan de singel wonen niet huilen. Niet omdat ze sowieso erg mooi wonen, maar ook omdat het niet gek is om beplanting 1 x in de 100 jaar te vervangen. Dan staan er weliswaar even wat jonge bomen, maar die hebben er vroeger ook ongetwijfeld gestaan en ze worden vanzelf weer groot.

Ik onderteken de petitie niet.

Koning Drietand

Helaas deze pagina is niet gevonden. De pagina is verlopen of het adres is aangepast. Stuur een bericht aan de websitebeheerder

Let op: Geef in het formulier aan op welke pagina u welke link heeft aangeklikt.

Hartelijk dank voor uw medewerking.
Websitebeheer Gemeente Groningen

N.B. Steendam

Haal de punt aan het eind van de zin even weg, whizzkid.

Fre sinds wanneer ben je ipv archeoloog een bosbioloog?

Hoppakee al die klagers vastketenen aan de bomen en nooit weer loslaten. Als het selecte groepje wat zich hier druk om kan maken dat allemaal doet hebben we verder nergens last van ze.

Ik vind dit soort reacties eigenlijk erg kortzichtig. Als die bomen nu gevaar opleveren of ziek zijn dan kun je toch niet anders dan maatregelen nemen? Als je nu niet deels begint met verversing dan heb je dus over 20 jaar dus helemaal een kale vlakte, en dan gaan miepen dat ze beter een fases de bomen hadden kunnen aanplanten.

Koning Drietand

Als je dat doet heb je direct de Singel onbewoond. Elk huis heeft ongeveer een poster voor het raam hangen. Zieke bomen moeten ook ververst worden, maar volgens de actiesite zegt de trekproef (wat de gemeente wil doen) niet alles. Imhotep je hebt natuurlijk wel gelijk dat ik geen bioloog ben. Misschien moet zo'n geitenwollensokkenfiguur er maar eens zijn of haar licht op schijnen.

Mhmm als de huizenprijzen dan ook kelderen aan de singel ben ik best bereid te verhuizen naar een huis zonder uitzicht op kastanjebomen.

N.B. Steendam schreef: Daarbij moeten de mensen die aan de singel wonen niet huilen. Niet omdat ze sowieso erg mooi wonen, maar ook omdat het niet gek is om beplanting 1 x in de 100 jaar te vervangen. Dan staan er weliswaar even wat jonge bomen, maar die hebben er vroeger ook ongetwijfeld gestaan en ze worden vanzelf weer groot.

Precies.

Koning Drietand schreef: Als je dat doet heb je direct de Singel onbewoond. Elk huis heeft ongeveer een poster voor het raam hangen.

Fijn, dan zit de huizenmarkt weer wat minder op slot. Tuurlijk niet, alsof die mensen hun prachtige huizen on the spot in de verkoop doen wegens die bomen.

Voor de rest doet me dit allemaal erg aan Jona denken, die was ook heel boos over een boom die weg moest terwijl een stad vol echte problemen zijn aandacht vereiste.

Half gaan kappen is ook maar een helft, de tweede helft(, en ikke hoef geen help). Mooier wordt het er toch niet op, dus alles gewoon weg halen, bodem in 1x verversen en met 30 jaar weer lekker op bankjes zitten.
Btw als je al die bomen weghaalt zullen die stoners er misschien ook niet meer gaan zitten = voor de bewoners wellicht een positief extern effect.