Marianne

Beste GSV'ers,
onderstaand bericht kreeg ik namens het Gomarus College,
zouden jullie aan kunnen geven als je bereid bent hier aan mee te doen?
Bedankt!

Aan die studenten die ook ex-leerling zijn van het Gomarus College te Groningen

Beste Studenten,

Eén van onze voortdurende aandachtspunten is de aansluiting tussen het Voortgezet Onderwijs en het Hoger Onderwijs.
Met enige regelmaat krijgen wij het een en ander terug van onze ex-leerlingen die ergens op een hogeschool/universiteit (en een studentenvereniging) actief zijn. Vrijwel altijd gaat daar ook een appèl van uit op onze organisatie en ons docententeam onder de invalshoek: wat gaat goed en wat kan beter?
Daarom hebben we nu opnieuw het plan opgevat binnen het aandachtsgebied van de aansluiting VO-HO gericht onderzoek te gaan doen onder studenten die vroeger op het Gomarus hebben gezeten.
Na een pilot in 2008 waarin we ex-vwo-leerlingen hebben geïnterviewd, omvat ons onderzoek dit jaar de volgende actie: opnieuw willen we een groep ex-leerlingen uitnodigen om met diverse leden van ons docententeam in gesprek te gaan over een aantal thema’s van het onderzoeksgebied: aansluiting VO-HO (identiteit & apologetiek, vaardigheden & methodiek en toekomstoriëntatie & begeleiding).

Hiervoor zijn we op zoek naar plm. 10 studenten die een hbo of academische studie doen, ex-Gomarist zijn en tenslotte bereid zijn met ons docenten-team in gesprek te gaan. Voor deze ontmoeting hebben wij donderdag 14 mei 2009 aangewezen. Tussen 15.00u en 17.00u hopen we de interviewrondes te hebben en tussen 17.00u en 18.00u sluiten we af met een hapje en een drankje met een hoog reünie-gehalte.

Door middel van deze brief doen we in de eerste plaats onderzoek naar jullie bereidheid om mee te doen. Wanneer deze is gebleken zullen we met details komen.

Namens het docenten-team van het Gomarus College,

J. Bouwkamp
A.A. Bos
mw R. Stuursma

Zouden alle oud-gomaristen hier misschien nog over willen nadenken of ze mee willen doen? En wil je dat dan doorgeven hier op het forum of via de mail of telefoon? Dan kan ik het weer doorgeven aan het Gomarus College.

Bedankt alvast

Als je al een keer geweest bent hoef/mag je zeker niet weer? Ik kan het verder wel aanraden, dit is jé kans om weer eens een keer oog in oog met meneer De Gelder en meneer Bos te staan...

Yehes, goed bezig Marianne.

Herbsgarden
Theo Z schreef: Yehes, goed bezig Marianne.

Hoezo vind jij dit zo goed? Je hebt toch nooit op het Gomarus Groningen gezeten? Of heeft je enthousiasme zulke groteske proporties aangenomen dat je het nergens anders kwijt kan en ieder willekeurig initiatief met 'Yehes' aanmoedigt?

Vind je leuk he? Beetje provoceren :D Met een beetje research zul je al snel zien dat ze bij elkaar in de PRescie zitten...

klaskes schreef: Als je al een keer geweest bent hoef/mag je zeker niet weer? Ik kan het verder wel aanraden, dit is jé kans om weer eens een keer oog in oog met meneer De Gelder en meneer Bos te staan...

Wat een helden zijn dat zeg! Maar ik raak vaak in de war met "de Gelder" en "Helder". Was "de Gelder" niet die Nederlands leraar?

Herbsgarden
Hannah schreef: Vind je leuk he? Beetje provoceren :D Met een beetje research zul je al snel zien dat ze bij elkaar in de PRescie zitten...

Theo mag zich gelukkig prijzen met zo'n spindoctor. Zelfs de zachtste kritische tegengeluiden worden in de kiem gesmoord en van wijs weerwoord voorzien. Wat zou hij zijn zonder Hannahs hulp..

On-topic: iedere oud-Gomarusleerling zou deze kritische introspectie van het schoolbestuur natuurlijk moeten steunen.

Herbsgarden schreef: Maar on-topic: iedere oud-Gomarusleerling zou deze kritische introspectie van het schoolbestuur natuurlijk moeten steunen.

Tja, het Gomarus. Denk je er met dezelfde weemoed aan terug als ik? Ik vond laatst nog foto's terug van het schoolkranthok en tweemaal een schoolkrantdag... wat een tijden waren dat he?

Herbsgarden

Inderdaad! Maar pas op: straks begint Catharina weer over die 1000 euro..

Jan, als je iets tegen Theo hebt moet je misschien voor je gevoelens uit komen?

Hee, waar zijn eigenlijk al die euro's gebleven die we hadden gewonnen? Vind eigenlijk dat ik wel recht op ten minste een deel daarvan heb. Jan?!

Wegens te weinig respons gaat dit niet meer door 14 mei.
Topic kan dus gesloten worden

Als het op een andere dag is, wil ik er best aan meewerken hoor. Weet niet of het nog verplaatst wordt...

Misschien wordt het nog verplaatst, er waren nu van alle gevraagde verenigingen 4 mensen die zich hadden opgegeven waar ze 40 hadden gehoopt.
Er wordt gezocht naar een gunstiger tijdstip, of dat dit jaar nog wordt is nog niet duidelijk..