C.S.F.R. Groningen

Niet één, maar twee aankomende verkiezingen: dit noopt tot een bewustwording rond christelijke politiek.
De CSFR voorzag dit en biedt u de uitgelezen mogelijkheid tot het bijwonen van een lezing over het thema:

'De meerwaarde van christelijke politiek' welke gehouden zal worden door

mr. drs. G.J. Spijker, wetenschappelijk medewerker bij de ChristenUnie
op D.V. 25 februari in de Columnakerk. Aanvang: 20.00 uur.

Zet ook alvast in uw agenda:

Woensdag 7 april: Drs. Lia de Ridder (D66) over de seculiere staat.
Donderdag 6 mei: Ir. Bas vd Vlies (SGP) over de toekomst van de christelijke politiek.

Van harte welkom!

Jammer dat deze lezing samenvalt met die van professor Dölle, Eerste Kamerlid van het CDA, over, jawel, geloof in de politiek (20.00u, St.Jozefcathedraal).

Maar ja, dan kan iedereen bij zijn eigen zuil (columna) terecht...

Lijkt me leuk, vooral een lezing van Van der Vlies.

L1Rn4urAyA7aTEe

Die eerste lezing, dat gaat niet lukken voor mij inderdaad. Maar andere twee lijken mij interessant. Ik zal dat ook even pluggen bij de katholieke studenten, die vinden dat vast ook interessant.

De lezing van professor Dölle is niet in de kathedraal zelf, maar in de pastorie ernaast (Radesingel 4). Je kunt aanbellen, dan doen we voor je open. :)

Ik heb van professor Dölle begrepen dat zijn lezing meer gaat over de positie van het geloof ten opzichte van de politiek en hoe je als gelovig iemand omgaat met politiek. Dus dat zal wat algemener zijn dan de lezing van Dhr. Spijker.

Dolle is echt een leuke spreker, heb bij een aantal vakken college van hem gehad en dat was altijd erg interessant!

C.S.F.R. Groningen

Tof, ik kom wel even langs!

AssessorJoost

Haha, een praeses met humor!