JWJ

Lieve Stieneke
natuurlijk ben je lid van de GSV, wat prijzenswaardig is, maar m.i. niet genoeg om op je te stemmen. Waarom moet ik (moeten de GSV'ers) op jou stemmen? Wat heb jij te bieden en wat ga je (met de CU) doen voor onze provincie? Waarin verschilt de CU op provinciaal niveau van andere partijen?

ik stem ook echt wel op de SP: http://www.houjannietvoorjezelf.nl/inde ... HWM&src=IF

Mijn stem heb je ook! Simpelweg omdat het moet van mn fanatieke CU huisgenoot.

N.B. Steendam
ilja schreef: ik stem ook echt wel op de SP: http://www.houjannietvoorjezelf.nl/inde ... HWM&src=IF
Haha. Ik heb mij een tijdje vermaakt met dingen te verzinnen waar Jan nog meer van zou kunnen houden... :lol: ontopic: ik ben nog te overtuigen...

Ik hoop dat Stieneke dit topic tenminste leest voordat de verkiezingen voorbij zijn.

Maak je geen zorgen. Ze werd van dit topic op de hoogte gebracht in de UB en naar verluid gaat ze 1 maart naar de HV om ons te overtuigen.

Stieneke, mijn stem heb je! :daumenhoch:

Mijn stem heb je ook sowieso wel hoor!

HaJee schreef: Maak je geen zorgen. Ze werd van dit topic op de hoogte gebracht in de UB en naar verluid gaat ze 1 maart naar de HV om ons te overtuigen.

Ja? Ok, prima. Maar hoe zit het met de mensen die niet op de HV kunnen komen, toch willen stemmen, maar toch minimaal twee weken van tevoren zeker willen weten op wie ze gaan stemmen. Die stemmen wil Stieneke ook winnen denk ik?

HaJee schreef: naar verluid

Amateur 8)

Zolang Femke Halsema niet op de lijst staat, gaat mijn stem naar het poppetje met het hoogste giechelgehalte.
Succes Stieneke!

Haha! Mensen, wat een leuk topic! Ik werd er vandaag in de UB idd van op de hoogte gebracht en kon niet wachten het te zien.
Ik ben net thuis van een debatavond in Loppersum (jaja, ik zie heel wat plekjes van de provincie in deze weken), en heb dus even de gelegenheid.

Allereerst natuurlijk al bedankt voor de steun hier geuit d.m.v. een stem in de pol of het schrijven van een post.

Wat ik voor de verkiezingen voor de PS van het hoogste belang vindt, is het uitbrengen van je stem. Blijf niet thuis, maar maak gebruik van je democratische (voor)recht! De Provincie heeft hier een hele campagne aan gewijd: Gebruik je stem voor Groningen. Daarbij komt natuurlijk het feit dat je stem als het ware dubbel telt. De leden van de PS kiezen de leden van de Eerste Kamer, welke een niet geringe invloed heeft in Den Haag als het gaat om wetgeving. Nu de CU in het kabinet zit, is een meerderheid van de regering in de EK ook zeer van belang.

Als tweede hoop ik natuurlijk dat een ieder een weloverwogen keuze maakt voor een partij waar zijn stem naar toe gaat. In mijn ogen is de ChristenUnie de meest voor de hand liggende, maar u begrijpt, ik ben natuurlijk enigszins gekleurd.
Punten waar ik me voor zou gaan inzetten namens de ChristenUnie heb ik al genoemd in de tv-commercial die te zien is op onze site en op RTVNoord: zorg voor mensen, milieu en duurzaamheid. Grote begrippen natuurlijk, maar op een aantal punten komt het hierop neer:

Zorgen voor mensen, o.a. voor mensen in de samenleving die het moeilijk hebben, door ouderdom, ziekte, armoede, problemen binnen gezinnen. Bij dit laatste komt de jeugdzorg om de hoek komt kijken wat sinds 1-1-2005 een verantwoordelijkheid is van de provincie. De wachtlijsten zijn de laatste tijd veel in het nieuws geweest, die zouden op z'n retour zijn, maar we moeten daarbij niet vergeten aandacht te schenken aan de wachttijden.
Belangrijk vind ik ook de rol die de provincie kan hebben in het verstrekken van een startsubsidie voor hospices. Die kun je omschrijven als sterfhuizen. Curia in A'dam is hiervan een voorbeeld. Dit in gevallen als thuis sterven niet kan. Hier wordt alle zorg, liefde en aandacht gegeven die nodig is.

Ook aandacht voor armoede in de provincie is van belang. Iets waar de CU zich in de afgelopen periode in de Staten ook heel erg voor heeft ingezet. Afgelopen week mocht ik tijdens een werkbezoek de voedselbank van Vlagtwedde bezoeken, de 1 na grootste van Nederland. De bank bedient momenteel zo'n 400 gezinnen in onze provincie (oost-Groningen)!! We hebben gemerkt dat door hier aandacht aan te schenken in de Staten en in de media, er hulpreacties vanuit de samenleving komen, o.a. goederen en geld worden er aangeboden.

Andere punten, op het gebied van natuur en duurzaamheid, zijn bijvoorbeeld het zoeken naar alternatieve energiebronnen voor de provincie. Wereldwijd lopen er een heel aantal interessante onderzoeken naar het opwekken van veel en schone alternatieve energie. Zaak is om iets passends te vinden voor onze provincie, welke zich tot doel heeft gesteld koploper in de wereld te willen worden op het gebied van energieopwekking. Op een duurzame, schone manier, waarbij ook nog eens op het geld gelet wordt.

Ik vind het een uitdaging om me in te zetten voor de PS om daarin goed beleid te voeren met fractiegenoten voor een rechtvaardig bestuur, een goede mix voor een gezonde provincie met ruimte voor mensen, aandacht voor elkaar (lees: goede zorg), een mooi landschap en een florerende economie. Iets wat ik ook vanuit mijn studie interessant vind is de relatie van de provincie Groningen binnen Europa, als het gaat om bijvoorbeeld milieuzaken en een bloeiende economie.

Daarnaast zaken als werkgelegenheid (groot punt!), waterkwaliteit, hoog water, landbouw, ondernemerschap(!), enz. enz. Het gaat te ver om hier heel uitgebreid alles bij langs te gaan waar ik me voor wil inzetten. Schiet me daarvoor een keertje aan als je me tegenkomt. Evt. in de UB en anders volgende week donderdag 1 maart of op andere bijeenkomsten die we organiseren. Posters ook op soos!!

Het derde, waarom je op mij je stem zou uitbrengen? Redenen daarvoor mag je zelf bedenken. Het spreekt voor zich dat ik dankbaar ben voor elke steun die ik ontvang.

Nou, dit was het voor nu wel zo'n beetje. Nog even aan de slag. Voor meer info over mijn bezigheden en die van de ChristenUnie provincie Groningen, check de website!
Te bereiken via mijn onderschrift. Wordt dagelijks bijgewerkt.

Ik speelde vroeger altijd met Lego, Christenunie heeft mijn stem!;)

Stieneke hartelijk dank voor je reactie.

ik mis in de poll de keuze dat ik geen familieruzie wil veroorzaken...

Mooi verhaal Stieneke, leuk! Mooi dat je Kuria als voorbeeld noemt trouwens.

Dank je wel! Ik vind het ook echt een hele goede instelling.

Ik sta er echt van te kijken, hoor. 531 views voor dit topic!