Biezema

Yo Godsquad!

Aanstaande donderdag zullen we met z'n allen Groningen in gaan als Gods eenheid, om Hem bekend te maken! Als commissie zijn we vol verwachting. De voorbereidingen waar leuk om te doen, het meeste is geregeld en er zijn al veel mensen die zich opgegeven hebben. Het belooft een toffe dag te worden, als met zoveel verschillende mensen voor hetzelfde gaan, voor God zelf! Reken maar dat je aan het eind van de actie zegt; 'Yes, God ís goed!'

We zijn dankbaar en blij met Jezus geboorte, dat is ook de aanleiding van de actie. Nog blijer zijn we met de genade die God laat zien door Zijn enige Kind te geven, als offer om ons weer bij zich te nemen, als zijn kinderen!
'maar Hij is ook gekomen om de heidenen in staat te stellen God te loven om Zijn barmhartigheid' (Rom.15:9)
En dat willen we donderdag ook vertellen aan iedereen die het maar wil horen. Jezus, het Kerstkindje, is het Lam van God en de Koning die voor
eeuwig regeert!

Hier volgt wat meer info over de actie. Dus, als je nog twijfelt of je meedoet en wanneer, laat je inspireren!

Als je je opgegeven hebt voor de middagactie ben je om 11 uur welkom in de Goede Herder Kerk, Heinsiusstraat (in tegenstelling met wat in voorgaande mails stond, dus smiddags beginnen we níet in de Lichtboei!).
Daar zullen we ons voorbereiden door middel van zingen en bidden, waarna we in groepjes ons verspreiden over verschillende faculteiten. We hopen en bidden dat het uitdelen van beschuit met muisjes met een geboortekaartje een opening biedt om mensen te vertellen waarom Jezus werkelijk kwam en wat dat persoonlijk voor ons en hen betekent. Ook wensen we de mensen zo een gezellige kerst.
Neem je zelf een lunchpakketje mee voor tussendoor?

Om 14.00 hopen we terug te zijn, in de Lichtboei verzamelen we weer. We kunnen dat koffie/thee drinken en met elkaar napraten en God danken.

Dan is er de mogelijkheid om in de Lichtboei lekker te chillen of een spelletje te doen, tot de maaltijd (17.00 uur) klaar is.

Wil iedereen die komt eten er ook echt om 17.00 zijn (en wie niet komt eten echt om 18.00 uur aanwezig!), zodat we niet in tijdnood komen?
Om 18.00 wordt er (in de Lichtboei, Haddingedwarsstraat, vlakbij de Vismarkt) toerusting gegeven met praktische tips over straatevangelisatie. Zodat we met wat handvaten op zak en bemoedigd de straat op kunnen!

Na gebed zullen we Hot Choc gaan uitdelen! Er is in Groningen geen plek te bedenken die sfeervoller is dan de gezellig verlichte bakfiets en partytent naast de ijsbaan op de Grote Markt.
Het is de bedoeling dat het een gezellige en ontspannen actie zal zijn en we bidden dat God de juiste mensen daar heen brengt en dat ze naast de sfeer Gods warmte zullen proeven! En we bidden om Gods Heilige Geest, dat Hij ons de vrijmoedigheid geeft om de juiste mensen aan te spreken en dat Hij door ons heen Zijn Licht zal schijnen in de harten van de mensen.
Bid je met ons mee de komende week?

We hopen je te zien donderdag! Je mag ook nog mensen meenemen en langer blijven etc.!

Mocht je onverhoopt toch verhinderd zijn, wil je dit dan laten weten aan één van de commissie leden?

God bless,

Joost ()
Daniël W. (06 539 682 68)
Douwe (06 196 582 48)
Christianne (06 402 672 25)
Christiaan ()

'Ook al zijn er zogenaamde goden in de hemel of op aarde - zo zijn er immers heel wat goden en heren -, wij weten: er is één God, de Vader, uit wie alles ontstaan en voor wie wij zijn bestemd en één Heer, Jezus Christus, door wie alles bestaat en door wie wij leven.' (1 Kor. 8: 5,6)

Doen!

maarre, als we verhinderd zijn moeten we dat hun laten weten, als we mee willen doen ook?

Ja, is wel handig volgens mij, maar niet perse noodzakelijk. Via contact@godsquad.nl kun je ze het laten weten.

tja, nu heb ik me dus nog steeds niet opgegeven.. ik zorg wel gewoon dat ik er om 17u ben, meelen zal nu wel geen zin meer hebben. Zijn er naasr Biezema en naastgetekende nog meer GSV-ers die meedoen?

Ja, ik! Met een toastje brie kan je mij overal voor strikken.

Sjoerdtje en ik gaan ook, vanaf 19.00. Beter laat dan nooit...

Tot wanneer is het eigenlijk?

Staat er niet! Maar ik wou eigenlijk nog wel ff naar Happie en dan moeten er nog disputen gepresenteerd worden op soos... zullen we er anders om 22.00 vandoor gaan?

Heb vanmiddag ge-evangeliseerd in de kantines van Zernike. Heel erg leuk en ook goed! Je moet wel even een drempel over, maar ik merkte dat het me best beviel. Ipp ga je met mensen in gesprek over wat zij geloven, wat jij gelooft en je probeert ze iets te vertellen van de ware betekenis van kerst. Je komt zoveel verschillende mensen tegen: ongelovigen, mensen die christelijk opgevoed zijn, moslims.

We hadden opzich een ijzersterk middel: beschuit met blauwe muisjes en een geboortekaartje erbij. 'Wie is er geboren?' 'Jezus!' Op een gegeven moment is het gewoon leuk om te doen. Als mensen er echt niets van willen weten of geen tijd hebben, laten ze dat wel merken/weten.
Het was wel heel tof om mensen iets te laten zien van de ware betekenis van kerst, maar ook van je persoonlijk geloof: je legt nog eens, ook voor jezelf, uit wat voor jou belangrijk is.

toffe actie hoorde ik!! Jammer dat we het wat laat hoorden, onze BK had zich al opgegeven in Utrecht. Was ook super!

eigenlijk zou je zoiets vaker moeten doen...

Ja, het was idd erg leuk. Je moet wel ff over een drempel heen, maar het is gewoon heel leuk om mensen te verrassen met een kopje heerlijk warme chocolademelk. Echt een aanrader voor iedereen!
Sjoerdtje en Rinze bedankt!

Het was een toffe actie. Hier wat foto's

Bedankt henk!