Sjoerdk

Ik ben een student in Groningen, en ben op dit moment nog geen lid van een studentenvereniging. En daarom opzoek naar een christelijke studentenvereniging. Besef dat ik hier wel beetje laat mee ben, of juist heel vroeg... Maar ik zat tot afgelopen jaar nog op een sportvereniging, in mijn ouderlijke woonplaats, waardoor ik het niet goed te combineren vond, maar dat terzijde

Mijn vraag gaat over de kerkelijke achtergrond van de leden van GSV. Zelf ben ik Nederlands Gereformeerd en ik weet dat de meeste Vrijgemaakt zijn. Maar dat er door de het 'nieuwe' lidmaatschapscriterium ook niet vrijgemaakten lid kunnen worden. Maar ik vroeg mij af of er hierdoor werkelijk wel studenten lid zijn geworden van een andere achtergrond? Of dat hier nog een beetje vreemd tegen aangekeken wordt en mensen zoals ik, zich een beetje een vreemde eend in de bijt voelen. GSV lijkt mij namelijk wel de leukste christelijke vereniging en ik denk dat ik op het gebied van geloofsopvattingen niet meer verschil, dan sommigen van GSV onderling.

Sjoerd

Ik weet niet hoeveel niet-vrijgemaakten afgelopen jaar lid zijn geworden. De senaat kan daar wellicht meer over vertellen.

Wel weet ik zeker dat je niet met argusogen bekeken zal worden! Er zijn meerdere gsv'ers die niet vrijgemaakt zijn en absoluut als normaal en volwaardig lid beschouwt worden.

Sterker nog: over het algemeen worden deze mensen enorm in het zonnetje gezet...

Ik weet zeker dat er afgelopen jaar leden lid zijn geworden die niet vrijgemaakt zijn.

zeg gerust een stuk of 5

ik ben ook ned geref en ik merk dr ook nie veel van hoor, tis hier gewoon harstikke leuk :)

Er zijn idd vast wel eerstejaars die niet vrijgemaakt zijn, maar het grootste gedeelte is volgens mij wel vrijgemaakt. Dat neemt niet weg dat je van harte welkom bent.