AssessorJoost

De komst van de Islam in Nederland. Een multireligieus drama?

Tijdens de achtste lustrumweek van de studentenvereniging Ad Tempus Vitae te Groningen wordt er op maandag 15 november een openbare vergadering gehouden (een openbare vergadering is een discussieavond waarbij een actueel christelijk en maatschappelijk thema centraal staat). Het thema voor deze openbare vergadering is: “De komst van de islam in Nederland. Een multireligieus drama?” De spreker van deze avond is Gert-Jan Segers. Gert-Jan Segers heeft 7 jaar in Egypte gewoond en heeft de islam van dichtbij meegemaakt. Momenteel is hij directeur van het wetenschappelijk instituut van de Christenunie en de auteur van de islamstudie ‘Voorwaarden voor vrede’. Tijdens deze avond is er ruimte voor vragen en discussie.

Samen met alle leden van Ad Tempus Vitae bent u van harte uitgenodigd voor deze openbare vergadering die zal plaatsvinden in Huis de Beurs aan de Vismarkt te Groningen. De avond zal beginnen om 20.00u. U bent echter al welkom om 19.30u. om een kop koffie te komen drinken. Tot dan!

Als u alvast kennis wilt maken met de spreker kan u de volgende link gebruiken:

http://www.youtube.com/watch?v=QGNwa4969ic
Herbsgarden

Nog een van de man: 'Moslims horen er in Nederland bij, de islam nog lang niet'.

zie voor meer informatie over het lustrum van ATV ook op www.quadraginta.nl of bekijk onderstaande poster:

Die Gert-Jan is een toppertje. Hou die man in de gaten. Bijvoorbeeld al tijdens deze lezing.

Heb afgelopen vrijdag bij jullie Dies me goed vermaakt! Goed feest! Lijkt me leuk om ook velen van jullie te zien aankomende vrijdag bij ons XL feest in Pand 48 ter gelegenheid van ATV haar lustrum!

Leuk thema, XL!

AssessorJoost

bump

TheoSikkema

Ik ben erbij.

Ik twijfel nog even, aangezien ik dan net een twee uur lang durend saai geschiedeniscollege heb gehad. Moet je hier bij zijn?

Ik ben er ook bij. Harm, jij ook, want dat moet inderdaad.

Herbsgarden

Hoe was het?

Sanzo Panza

Veel te genuanceerd. Volgens mij gaf hij zijn eigenlijke mening niet echt. Daarnaast had hij het eigenlijk alleen over integratratieproblemen en maar sporarisch over Islam.

TheoSikkema

Was een prima lezing om bij te zijn. Goede opkomst van ATV, ze bleken ook vragen te stellen. Wel in de trend van de lezing. Daarmee bedoel ik, hij bleef erg strak aan het onderwerp. Hoe de komst van de Islam in Nederland onze maatschappij beïnvloed, en hoe wij als christenen daarmee om zouden moeten gaan. Een interessante uiteenzetting met een aantal interessante punten. Maar wat Maarten zegt, erg algemeen en weinig spetters. Overigens mochten de GSV'ers het laatste woord voeren.

haha hulde Theo dat GSV het laatste woord had. Dan mag je er ook bij vertellen wat hij wist te vertellen over het favoriete drankje van jullie :)

Nee gekheid. Leuk dat jullie er waren! Voor de genodigden onder jullie; tot morgen tijdens ons Amicaal feest met DJ Theo of vrijdag op de Dies Natalis.

Groeten, Hein