studer
Op twintig plaatsen in Nederland zijn woensdag invallen gedaan in studentenhuizen, zo meldde het NOS-Journaal afgelopen avond. De invallen vonden onder meer plaats in Enschede, Utrecht, Delft en Groningen. De invallen vonden plaats op verzoek van de Amerikaanse douane, en werden uitgevoerd door de politie in samenwerking met de opsporingsdienst FIOD-ECD. De actie is onderdeel van een wereldwijde actie tegen het verspreiden van illegale software. Meer mededelingen zijn niet gedaan. Donderdagochtend vroeg komt er een persbericht van de FIOD-ECD (het samenwerkingsorgaan van de Fiscale inlichtingen- en opsporingsdienst (FIOD) en de Economische controledienst (ECD). Bron: ANP

Dat wordt oppassen, of is het al te laat?

L1Rn4urAyA7aTEe

Van mij mogen ze, ik verspreid geen illegale software.

Verspreiden is al de derde trap.

De eerste is bezitten.
De tweede is gebruiken.
De derde is verspreiden.
De vierde is geld vragen voor de derde.

Je maakt mij niet wijs dat de amerikaanse douane ism FIOD invallen doet voor het bezitten van een gekopieerde windows-CD. Nee hier moet toch meer aan de hand zijn

Eh ik heb nog een stapeltje autocad's kantoortjes' raampjes' en speelgoed'cdtjes liggen.... heeft iemand er belang bij???

Dus als er een vreemde aan de deur komt: format c: /q /j :!:

Vriend Niels
Carloz schreef: Dus als er een vreemde aan de deur komt: format c: /q /j :!:

Bedankt Roberto, vanochtend werd ik opgeschrikt door zwaar bewapende, gemaskerde Engels sprekende agenten die door mijn raam kwamen zetten. Ik druk mijn pc aan en druk op c: /q/j en daar ging al het bewijs.. Je mag wel delen in mijn schadevergoeding.

Mij is verteld dat wanneer je pc uitstaat, en er geen discutabele cd's vindbaar zijn met het blote oog, er geen reden is tot paniek. Voor de zoektocht is nl een huiszoekingsbevel nodig en ja, wie kan bewijzen dat je niet een pc als kunstobject in je kamer hebt? Overigens een eigen pc in mijn kamer, ik wou dat ik dat kon betalen!!! Ik zou dus gewoon op mijn cds blijven slapen en vragen aan de gemaskerde kerels of ze alstublieft stil willen zijn. Ik voel me een beetje pips weetje

Robespierre

Het schijnt dat het in de VS zo is, dat als deze mensen voor je deur staan, je ze beter neer kunt schieten en daarna je computer verbranden, want voor neerschieten krijg je een kortere straf... :lol: