aline

BESTE JIJ,

waar zou je graag een keer de politieke partijen over horen debatteren? Welk politiek onderwerp houd je bezig of vind je razend interessant? Eindelijk krijg jij de mogelijkheid je democratische vrijheid te benutten en zelf eens te bepalen waar het debat over zal gaan.

De ACCU (activiteitencommissie der OCSG) organiseert op donderdagavond 14 april een forum, waarbij afgevaardigden van vier politieke jongerenpartijen uit Groningen met elkaar in debat zullen gaan over een actueel politiek onderwerp. Hierbij ben jij van harte welkom. Je hoort verder nog van ons, voor nu zouden we het tof vinden als je een geschikt en aansprekend onderwerp aandraagt als je dat weet!

REAGEER!!!

BEDANKT!!!

Namens de ACCU,
Aline Minnema

donderdagavond 14 maart? Dat is toch al geweest (of eigenlijk niet, want 14 maart was natuurlijk geen donderdag).

Koning David

1) Politieke vernieuwing: o.a. de gekozen burgemeester, het referendum en wat politici moeten doen om herkenbaarder te worden.

2) De verharding van de Nederlandse samenleving (o.a. moslimhaat maar ook dat er weinig aandacht is voor armoede) en wat je hier tegen moet doen.

14 april inderdaad, bedankt Lies!

Bedankt Ewout, voor je snelle reacties! Het voorbeeld van een goede reactie. Ik noteer het.

[off-topic]Vind de titel van de topic wel typerend voor de huidige politiek... :)[/off-topic]

Vriend Klei schreef: 1) Politieke vernieuwing: o.a. de gekozen burgemeester, het referendum en wat politici moeten doen om herkenbaarder te worden.

En natuurlijk het districtenstelsel.

Daarnaast, inkomensverdeling, vlaktax of niet, afschaffing hypotheekrenteaftrek ja dan nee.

Marktwerking in de zorg, onderwijs en nutsvoorzieningen.

Maar beide zullen wel wat te saai en te technisch zijn.

Of: muziek/software piraterij, en wat wil men er (niet) aan doen.

En: huursubsidie voor studenten, afschaffing collegegeld in combinatie met een sociaal leenstelsel.

bedankt!

Vriend Klei schreef: 1) Politieke vernieuwing: o.a. de gekozen burgemeester

Ik ben het eens met Klei, ik heb hier binnenkort een extra college over, en het lijkt me best boeiend. Ik heb dus geen onderwerp, maar wel een stem.

Vriend Klei schreef: 1) Politieke vernieuwing: o.a. de gekozen burgemeester, het referendum en wat politici moeten doen om herkenbaarder te worden.

[off-topic]Waar zouden we zijn zonder de PvdA :wink: [/off-topic]