Geertsma

De voorbereidingen voor de E&R-projecten dit jaar zijn al weer begonnen en inmiddels is al weer duidelijk dat veel projecten kampen met een ledentekort. Dat is erg jammer, omdat er een hoop goed werk wordt gedaan in de zomer en daar hard mensen voor nodig zijn. Vandaar dat ik iedereen (weer eens) wil oproepen na te denken over het meedraaien met E&R.
Als je meer informatie wilt daarover, kun je kijken op , of hier een vraag posten of gewoon iemand aanspreken die al eens heeft meegedraaid (dat zijn inmiddels al best wat GSV'ers).
Ik zou zeggen: denk er serieus es over na, want het is echt hartstikke leuk. En goed, natuurlijk.
Mocht je denken dat het niets voor jou is, dan is dat misschien ook nuttig te laten weten in dit topic. Ik heb namelijk het idee dat er nogal wat vooroordelen over E&R zijn die niet echt terecht zijn...

Zo, lekker veel belangstelling :).

Even wat voordelen van E&R op een rijtje:
Het is in eigen land. Het is goedkoop (25 euro voor een week). Op een leuke, laagdrempelige manier het geloof uitdragen. Het is ontzettend leerzaam. En ook erg gezellig. Je evangeliseert vanuit de kerk.
Benieuwd naar goede redenen om niet mee te doen.

Geertsma schreef: Het is goedkoop (25 euro voor een week).

Sterker nog: weekje E&R in Beerze is gratis :D

Inderdaad, laagdrempelig. Dat kun je je misschien niet voorstellen, maar het is wel zo. Je moet het evangelisatie-aspect absoluut niet als een druk ervaren. Je bent op een leuke manier met de campinggasten bezig. voetbaltafel, film kijken, sporten, knutselen, of gewoon een beetje aan het kletsen. Ze weten allemaal al dat je gelooft. En vaak beginnen ze er zelf over. En dan komen er echt geen dogma's aan te pas. Mensen zijn vaak heel nieuwsgierig. Je bent ook veel bezig met het wegnemen van vooroordelen. Mensen denken soms de raarste dingen over christenen. Ik heb nog nooit zo vaak in een week gehoord dat ik ook best normaal was. ;)

Hadewig schreef: [..] Sterker nog: weekje E&R in Beerze is gratis :D

Hmm... Daar zijn landelijke afspraken over. Maar ja, Beerze werkt wat anders idd :).