Animal

HELP!

Zojuist heb ik Office 2003 geïnstalleerd ('k zat nog met 2000 :? ), maar nu kan ik mijn mailtjes in Outlook Express 6 niet meer openen. Ik kan het programma wel openen, en mailtjes komen ook wel binnen, maar ik kan ze niet openen of een nieuw bericht aanmaken.

Kan ik Outlook Express 6 ook opnieuw installeren, of moet ik dan gelijk XP helemaal opnieuw installeren??

't Is me inmiddels gelukt om Outlook Express 6 opnieuw te installeren, maar ik kan nog steeds geen mailtjes openen...

Weet iemand wat dat zou kunnen zijn?

Outlook express is de uitgeklede versie van Outlook, wat in het Office pakket zit. Outlook express zit in het pakket als je windows (xp 98 en nog een aantal) installeert. Dus als outlook express niet werkt, zou ik bij windows onderdelen, outlook express even de-installeren en opnieuw installeren. Wie weet helpt het.

Verder: als je geen internet-email gebruikt (bijvoorbeeld hotmail), maar alleen bijv. gmail, student.rug.nl en heel veel anderen, dan kun je overwegen om outlook express te vervangen door Outlook, wat wel in de office-pakketten mee-geïnstalleerd is, als je dat tenminste bij de installatie zo regelt.

Hopelijk kun je er iets mee...

Verder is nog een tip om alle windows updates te installeren. Ook outlook express heeft volgens mij regelmatig een update gekregen dus wellicht ligt het daar aan.

Animal schreef: 't Is me inmiddels gelukt om Outlook Express 6 opnieuw te installeren, maar ik kan nog steeds geen mailtjes openen... Weet iemand wat dat zou kunnen zijn?

Krijg je een foutmelding of iets anders?

Opnieuw installeren is inmiddels gelukt, maar er is niets veranderd.

Bij het dubbelklikken op een mailtje krijg ik de melding "Er is een fout opgetreden bij het openen van dit bericht. Er is een fout opgetreden."
Op zich al een vreemde waarschuwing... Wanneer ik op het adresboek klik, krijg ik de waarschuwing "Kan het adresboek niet openen. Het adresboek is mogelijk niet goed geïnstalleerd." Verder krijg ik geen foutnummers oid, dus ik weet niet zo goed waar ik moet zoeken voor de oplossing.

Ik heb een update voor OE geïnstalleerd, maar bij het uitvoeren van de update krijg ik de melding dat ik eerst Outlook Express 6.0 moet installeren :shock: .

Outlook (zonder Express dus) vind ik niet zo'n fijn programma. Ik heb het al eens een paar dagen geprobeerd, maar ik krijg niet zo'n mooie overzichtelijke mappenstructuur (onder Inbox: privé, gsv, registraties, studie, enz.) zoals ik nu wel in OE heb.

OK, ieder z'n eigen voorkeur (hoewel volgens mij die mappenstructuur ook in Outlook zit, door ergens op een dropdowndingetje te klikken...), maar ok, daar gaat het hier niet over...

Ik heb eerlijk gezegd uit mijn hoofd geen idee. Dus misschien dat je met google.com / gathering.tweakers.net (search) iets verder komt; ik kan je niet verder helpen. Als je nog maar net je pc hebt geïnstalleerd, kun je overwegen om alles nogmaals te formatteren en te herinstalleren, dan weet je (99% zeker) dat het probleem weg is.

Succes ermee; misschien weten anderen hier meer raad mee.

Anders moet je hier even kijken:

of
[/url]

Ik heb de computer een paar keer opnieuw opgestart, en steeds deed hij het niet. Dus ben ik toch maar overgestapt op Outlook. De versie in mijn nieuwe officepakket was ook veel overzichtelijker dan de versie uit office 2000. Maar nu ben ik weer thuis, en ik start wéér mijn computer op, en nu doet Outlook Express het gewoon weer. Ik voel me écht belazerd door dat ding! Maar nu sta ik dus voor de keuze: blijf ik bij Outlook, of ga ik weer terug naar Outlook Express?

Wat zijn de voordelen van de één ten opzichte van de ander en vv?

Nadeel outlook (tov outlook express) is dat je hotmail niet kunt gebruiken als account (kan bij express wel) maar ja wie gebruikt er nu nog (serieus) hotmail?

Verder ben ik voor Outlook, omdat ik het er mooier uit vind zien. Ik gebruik ook functies als de agenda en soms de takenlijst dus in die zin is het completer. Verder vind ik de outlook vandaag knop wel handig (combineert e.e.a.).

L1Rn4urAyA7aTEe

Als je veilig wilt emailen is Thunderbird (van Mozilla) ook een optie. Zit ook een feedreader bij in. :)