Wouter

Beste GSV'ers,

Dit is het topic waarin ik jullie dit jaar ga spammen met informatie over de Happietaria. Over vier weken gaan we open: van 19 november tot 17 december. Momenteel zijn de voorbereidingen voor een nieuwe Happietaria Groningen in volle gang. De 21ste editie al weer! Kijk ook op de Happietaria website voor meer informatie!

Voor de wellicht onwetende eerstejaars:

Happietaria is een pop-up restaurant dat elk jaar een aantal weken haar deuren opent om geld op te halen voor het goede doel. Ieder jaar wordt het restaurant gerund door studenten van de vijf christelijke studentenverenigingen die zich vrijwillig inzetten.

De doelen:

Dit jaar steunt Happietaria opnieuw twee doelen: een project in Burkino Faso en één in Lima. Dit eerste doel betreft het tegengaan van kinderarbeid in goudmijnen. Dit wordt gedaan door Djénéba uit Burkino Faso. Zij gaat langs bij kinderen en ouders om voorlichtingen te geven, daar probeert zij hen te overtuigen dat het belangrijk is dat de kinderen naar school gaan. Vervolgens helpt ze ouders door middel van een microkrediet om zelf een inkomen te verdienen. Deze Djénéba heeft bij de Nederlandse organisatie OneMen een auto aangevraagd om bij de moeilijk bereikbare plaatsen te komen, om ook daar kinderen uit mijnen te redden.
Als tweede doel ondersteunt Happietaria duurzame wijkopbouw in de sloppen van Lima. Door training en voorlichting worden wijkbewoners toegerust om zelf hun gemeenschap op te bouwen en te werken aan een betere toekomst. Zo worden er bedrijfjes opgestart zoals eendenhouderijen of groentetuinen. Ook wordt de wijk leefbaarder gemaakt door groenbeplanting en wordt er in elementaire behoeften voorzien door aanleg van sanitair en verbeterde toegang tot water.

Drankenveiling:

Dit is echt even belangrijk! Er kan worden geboden op dranken in de drankenveiling. Profileer jouw club of commissie (of gewoon jezelf) met een prachtige naam voor de meest gedronken drankjes. Er staan al een aantal biedingen op de website, maar de GSV is nog niet erg aanwezig op deze lijst. Ik daag u daarom uit: maakt van de Happietaria-drankenkaart een GSV-drankenkaart! Wacht hier ook niet mee tot de veiling bijna is afgelopen, want op die manier komen er geen hoge bedragen uit. Dat is juist wel de bedoeling: niet voor ons, maar voor bovenstaande goede doelen. Om te laten zien dat ik het heel leuk zou vinden als men hiermee aan de slag gaat: de groep die het hoogst biedt krijgt twee kratjes bier van mij. Bieden kan op de Happietaria drankenveiling.

Commissies:

Bent u ook benieuwd wie er dit jaar een commissie doen van Happietaria? Hier zijn ze voor u:

  • Laura Francke - Personeelscommissie
  • Laura Moorlag - Keukencommissie
  • Tijmen Pel - Sponsor en Inkoopcommissie
  • Alfred Rodenboog - Pandcommissie

Als er vragen of tips zijn hoor ik het graag.

Hartelijke groetjes van manager Sponsor en Inkoop,
Wouter

Is er al een pand?

Jaapie Smulpaapie Vecht

Wat voor bier?

Je hebt volgens mij een klein foutje gemaakt, Wouter. De link verwijst namelijk naar het volgende adres: http://gsvnet.nl/forum/happietariagroningen.nl. En die doetnie.

Is stemmen het nieuwe bieden?

Dijkio schreef:

Is er al een pand?

Helaas niet, maar we hebben hoop dat we dat deze week rond krijgen.

Jaapie Vecht schreef:

Wat voor bier?

Bavaria, smaakt als thuis.

Remco schreef:

Je hebt volgens mij een klein foutje gemaakt, Wouter. De link verwijst namelijk naar het volgende adres: http://gsvnet.nl/forum/happietariagroningen.nl. En die doetnie.

Je weet in ieder geval waar je moet zijn Remco.

jaspermann schreef:

Is stemmen het nieuwe bieden?

Heel scherp, ik heb het even aangepast.

Ha, de deadline voor de drankenveiling is op 7 november, dus over één weekje!

Op dit moment heeft Marikstos het hoogste bod gedaan van de GSV (zevende plek op de lijst), zij komen op dit moment dus in aanmerking om van mij twee kratjes bier te incasseren (Jasper: als jouw bovenstaande vraag hierover ging dan is het antwoord: 'De geldende weekactie van een supermarkt'). Wie gaat hier nog even overheen?

Wanneer je niet zoveel geeft om prominentie of een krat bier, dan kun je altijd nog bieden omdat het voor een goed doel is.
Bieden kan op de Happietaria drankenveiling.

U hebt alleen vandaag nog tot 23:59 om te bieden op uw drankje!

Wanneer kom je de kratjes bier langsbrengen wouter?

Jan Willem schreef:

Wanneer kom je de kratjes bier langsbrengen wouter?

hoeveel heb je geboden dan

Jan Willem schreef:

Wanneer kom je de kratjes bier langsbrengen wouter?

Ik kom binnenkort wel even langs.

Voor de rest van de GSV geldt: reserveren kan, dus doe dat en kom lekker vaak eten voor het goede doel! Of geef je op als vrijwilliger. Wij staan er om te springen!

Wouter schreef:
Wij staan er om te springen!

Dus dat is het enige wat het HMT tegenwoordig doet?

POSTERT

Opgeven als vrijwilliger kan hierrrrrr. Echt een aanrader trouwens!

LauraFrancke

Voor komende dagen zijn er nog mensen nodig! Geef je dus snel op. Liefst iemand die morgen ook achter de bar wil staan.

LauraFrancke

vanavond is alle hulp welkom! Mensen die niks belangrijks te doen hebben kom helpen!!

titel
Amicae amicique

Via http://happietariagroningen.nl/word-vrijwilliger/ kunt u zich opgeven als vrijwilliger. Daarnaast heeft Happietaria dit jaar een vernieuwde menukaart met heerlijke gerechten en veel streekproducten. Ook staat iedere week een ander menu in de aanbieding: voor maar 17€ genieten van een driegangendiner!
Alle reden dus om ook dit jaar weer het goede doel te steunen, te komen eten of helpen en eraan mee te werken om Happietaria tot een succes te maken!

Wisten jullie eigenlijk dat je een weekendje weg kunt winnen door een selfie te maken in de Happietaria? Vooral doen!

Is er op 5 december nog animo voor vrijwilligersschap? We hebben dan écht een tekort aan vrijwilligers, dus als je in de stad bent en je hebt niet echt concrete plannen: kom dan helpen bij Happie!

Up!

Hans?