WitnessCie der N.S.G.

Waarde broeders en zusters,

Hierbij willen wij, als WitnessCie der N.S.G., jullie van harte uitnodigen om mee te doen aan een KnakworstenActie.
Dit betekent dat we de straat op gaan om aan stappende studenten een broodje warme knakworst uit te delen. Dit alles vanuit het verlangen om onze medestudenten te ontmoeten; te getuigen middels een gesprek, een gebaar, een vriendelijke blik, een luisterend oor. Als wij ons leven delen en vrijgevig zijn, mogen we weten dat Gods liefde gedeeld wordt.

Wees welkom: 3 juni om 21.30u in de Lichtboei (Haddingedwarsstraat 6a)! Wij als commissie zier er naar uit om mét jou daar te zijn! Dan kunnen we samen zijn wie we mogen zijn en de opdracht van Jezus volgen!

Anton Penninga,
namens de WitnessCie der N.S.G.

goed bezig Anton:) Ik ga kijken of ik erbij kan zijn!
gr. Myrthe

Dit heb ik al eerder gezien op de Grote Markt, super goed initiatief, krijg je leuke gesprekken van. Al beginnen ze wel meestal zo: "Ja, daar heb je op gespuugd zeker."

is dat niet zo dan? :wink:

Koning Drietand

Klinkt wel gaaf om te doen, maar tot wanneer gaat het door? Er is namelijk ook een OCSG droom avond die avond. Waar aankomend Senatoren verwacht worden. Ik heb geen idee hoe laat dat begint en eindigt, dus kan nog niet zeggen of ik mee kan doen met deze actie, maar als Anton daar wat meer informatie over kan verschaffen vind ik het mooi.

WitnessCie der N.S.G.

Hierbij nog even wat informatie omtrent het programma van deze avond:
21.30u Binnenkomst en welkom heten
21.45u Zingen
22.00u Verhaal
22.10u Broodjes klaar maken en inpakken
22.30u De straat op
1.00/1.30u afsluitend gebed in de Lichtboei

Het zou natuurlijk geniaal zijn als alle personen die klaar zijn met dromen bij OCSG gewoon keihard mee gaan doen met deze actie! Dus als daar nou even op ingezet wordt..;) Laat maar duidelijk merken dat je hierbij graag prioriteit legt en onder het genot van een goed gesprek en een broodje knakworst elkaar gewoon nog beter mag leren kennen als OCSG-dromers!

met vriendelijke groet,

Anton Penninga,
namens de WitnessCie der N.S.G.

Hallo,

wat voor informatie is er voor geïnterresseerden? Is het ook het plan flyers of boekjes uit te delen oid? Gewoon even een informatief vraagje, ik ben benieuwd of daar afspraken over zijn. Tenslotte, er is een gerede kans dat ik er bij ben.

Groet'n,

Harm

WitnessCie der N.S.G.

Hoi,

Dit is een actie die bij N.S.G. elke maand gehouden wordt. Het unieke aan deze actie is dat je dus de straat op gaat met een broodje knakworst in je hand en God die met je meeloopt;) Er zijn geen flyers of boekjes beschikbaar. (een Bijbel kan handig zijn!) Het gaat er vooral om in contact te komen met medestudenten in het eigene van hun cultuur (motto N.S.G.) en daarin een alternatief bieden en te zijn. Wel heb je natuurlijk altijd de vrijheid om te verwijzen naar alpha@nsgroningen.nl of kun je afspreken samen eens naar een kerk te gaan als daar interesse voor blijkt te zijn!

met vriendelijke groet,

Anton Penninga,
namens de WitnessCie der N.S.G.

Hoi Anton,

bedankt voor je (snelle!) antwoord. Ik moet wel zeggen dat ik zo m'n twijfels heb wat betreft het meedoen aan zo'n actie. Het klinkt een beetje als jullie eigen feestje. Ik moet zeggen dat ik liever met Gods koninkrijk bezig ben dan met het motto der N.S.G., en die twee verwar ik liever niet, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar sowieso wel tof dat jullie zulke acties organiseren, dat zou meer moeten gebeuren, o.a. door de OCSG en/of de Gereformeerde kerken in Groningen. Als ik ten laatste nog een tip mag geven: houd de Bijbel in de Lichtboei. Als je de straat op gaat met in de ene hand een broodje knakworst en in de andere een Bijbel schrik je alleen maar mensen af...

Gods zegen voor jullie actie en ik hoop dat er veel mensen bereikt mogen worden!

Groeten,

WitnessCie der N.S.G.

Het is natuurlijk echt totaal niet mijn bedoeling om mensen af te schrikken door mijn post, en moet ook eerlijk zeggen dat de Bijbel er meestal niet aan te pas komt.. Maar ja, sommige mensen gaan ook op stap met de Bijbel mee..;) betreffende het feestje voor alleen N.S.G.'ers.. zou ik echt jammer vinden! het zou juist gaaf zijn om als christelijke studentenverenigingen verenigd z'n actie te houden!

NB.het motto in zijn totaliteit is: Christus kennen en Hem bekend maken aan de studenten in Groningen in het eigene van hun cultuur.. dat ik vooral het laatste gedeelte gebruikte gaf misschien verwarring, maar het gaat dus om het totale motto!

groet,

Anton

WitnessCie der N.S.G.

waarde leden der GSV,

Het is vandaag de dag waar wij als WitnessCie der N.S.G. in ieder geval naar uitkijken, om samen met u de straat op te gaan en mensen te verblijden met een broodje knakworst, aandacht, een open houding en het goede nieuws dat we te vertellen hebben!

Mocht je dit nog nooit eerder gedaan hebben en er eigenlijk een beetje bang voor zijn: dat is niet gek.. Maar als je toch het verlangen voelt om mee te gaan, schroom dan niet! we gaan in groepjes van 2/3 personen, dus je staat er zeker niet alleen voor!

KOMT ALLEN!! (dan wordt het lekker druk:))

met vriendelijke groet,

Anton Penninga

Koning Drietand

Waarde Anton,

Spring je dan met 2/3 personen op elke willekeurige voorbijganger? Lijkt mij een beetje bedreigend, maar jij hebt er vast meer ervaring mee. Ik vind het in ieder geval een hele toffe actie en ga kijken of ik nog een stukje kan meepakken.

Tot vanavond dan waarschijnlijk.

Fre