benedicite

Beste medische studenten,

In het nieuwe jaar willen wij het gebedsgroepje heropstarten op onze faculteit. Hierbij hebben wij jullie nodig! Reageer op dit topic! Gooi je mening uit en laat ons weten of je mee wilt doen met het gebedsgroepje! Jullie krijgen nog te horen wanneer de eerste keer is!

liefs

Marlise, Erica en Jeannine

TOF dat jullie de poll invullen, maar willen jullie ook je overwegingen, argumenten, meningen etc. hier uitspuiten, dan kunnen we er wat mee doen!!!

Een mening uitspuiten? Kan natuurlijk wel, een mening zit tenslotte tussen de oren.

Maar goed, misschien kan je wat meer vertellen over het doel en de invulling. Is het bijvoorbeeld specifiek gericht op evangelisatie? Hoe ging het vorig jaar (frequentie, opkomst)?

om je vraag te beantwoorden:
Doel: te bidden voor je (niet)christelijke medestudenten, maar ook dat God je wilt bestaan en wilt helpen met Zijn Geest als jij met een medestudent over het geloof praat. Daarnaast ook bidden voor de activiteiten die op de faculteit worden gedaan. En vooral een groep christenen om je heen te hebben, die elkaar blijven stimuleren in geloof en studie. En GEZELLIGHEID blijft voorop staan.
Het is niet echt specifiek gericht dus op evangelisatie, maar vooral tot opbouw van jezelf in geloof en studie.
En hoe ging het vorig jaar? De frequentie was meestal 1x in de week en de opkomst was zéér afwisselend. Daarom zitten we ook te dubben om het 1x in de twee weken te doen, om zo meer opkomst te krijgen.
En daarbij willen we ook aan onze medestudenten bekend maken dat er voor hen gebeden wordt, m.b.v. posters
hoop hierbij je vragen voldoende te hebben beantwoord

Duidelijk. Aangezien ik in mei co-schappen ga lopen zal ik niet deel gaan nemen, maar het lijkt mij een goed initiatief.

Aan alle studenten van de medische faculteit,

We willen weer gebedsgroepje houden en dit dan wel op woensdag 25 januari om 13.00u. Verzamelpunt is kantine tegenover de keuningzaal. We hopen jullie daar te zien!

Tot dan!

Marlise, Erica en Jeannine

De volgende gebedsgroep is morgen (8/2): om 13.00 uur in de kantine tegenover de keuningzaal. Komt allen!!!

Beste Geneeskundestudenten,

Graag wil ik jullie wijzen op de mogelijkheid dit jaar het medisch studentencongres te bezoeken van CMF. Voor meer informatie: www.cmf-nederland.nl
Hier is ook meer te vinden over buitenlandse stages bij christelijke artsen; voor de liefhebber die zijn coschappen of een deel van zijn studie in het buitenland volgt. Succes met het gebedsgroepje.

Groet, Francisca.