ellisschipper

Lieve GSV'ers,

Woensdag 4 november is het zover: het is dankdag. Staat het ook al levensgroot in uw agenda? Dankdag is namelijk een mooi moment om eens stil te staan bij alles wat u gekregen heeft. En omdat u zoveel gekregen heeft, kunt u ook best een keer wat weggeven. Daarom organiseert de Goedoecie een voedselinzameling voor de voedselbank. Donderdag 5 november mag u eten meenemen naar soos, zodat wij het naar de voedselbank kunnen brengen.

Het ideale boodschappenlijstje:

  • Groente of fruit (uit blik of pot)
  • Volkoren pasta
  • Couscous, zilvervlies- of meergranenrijst
  • Peulvruchten (uit blik of pot), bijv. bruine/witte bonen, linzen, kikkererwten
  • Houdbare magere of halfvolle zuivelproducten
  • 20+ smeerkaas
  • Eieren
  • Olie

Geef gul!
Groetjes van de Goedoecie
Tamar, Saskia, Marjan en Ellis

albertinenanninga

Leuke actie!:)

ellisschipper schreef:

Het ideale boodschappenlijstje:

  • Groente of fruit (uit blik of pot)
  • Volkoren pasta
  • Couscous, zilvervlies- of meergranenrijst
  • Peulvruchten (uit blik of pot), bijv. bruine/witte bonen, linzen, kikkererwten
  • Houdbare magere of halfvolle zuivelproducten
  • 20+ smeerkaas
  • Eieren
  • Olie

Jee, het lijkt het 'ik-ben-op-dieet-boodschappenlijstje' van m'n moeder wel.

Alaberto schreef:

Jee, het lijkt het 'ik-ben-op-dieet-boodschappenlijstje' van m'n moeder wel.

Zou jij je eens aan moeten houden.

Klopt,

Ik koop meestal normale smeerkaas voor haar. Geen volkoren pasta, gewoon normale. Maar ik koop wel halfvolle zuivelproducten, omdat halfvol me doet denken aan Philips' schedel inhoud. En toch lukt hem het om z'n bachelor te halen. Duurt wel zeven jaar, maar dan heb je ook wat.

Haha :kissing_heart:

XOXO

Marjan Dwarshuis

Leuke bump zodat jullie het volgende week niet vergeten:

Een gulle gever zal gedijen,
wie te drinken geeft, zal te drinken krijgen.
Spreuken 11:25

Marjan Dwarshuis

Update:

Omdat jullie misschien niet allemaal naar soos gaan volgende week donderdag (onzin, natuuuurlijk gaan jullie allemaal naar soos) kunnen jullie ook nog op een ander moment producten inleveren. Dit kan namelijk op donderdagmiddag en begin van de avond en vrijdagochtend nog bij mij thuis (Saffier 156, 6e verdieping).
Liever niet te laat op vrijdag, want we moeten alles nog naar de voedselbank brengen en wij willen ook op tijd op winterkamp zijn.

Wees lekker gul!

Liefs van de Goedoecie,
Tamar, Saskia, Ellis en Marjan

Marjan Dwarshuis

Bump

ellisschipper

Bump!

Morgen is de inzamelingsactie voor de voedselbank!
Vrijdag komen mensen van de voedselbank de boodschappen van soos ophalen, dus laten we vooral zorgen dat zij lekker veel te tillen hebben.

Hierbij nog een keer het boodschappenlijstje:

  • Groente of fruit (uit blik of pot)
  • Volkoren pasta
  • Couscous, zilvervlies- of meergranenrijst
  • Peulvruchten (uit blik of pot), bijv. bruine/witte bonen, linzen, kikkererwten
  • Houdbare magere of halfvolle zuivelproducten
  • 20+ smeerkaas
  • Eieren
  • Olie

Succes met boodschappen doen!

martijngaasbeek

Boodschappen gehaald! Goede actie!

Hebben jullie kratten of dozen waar het eten in kan?

Ik heb net een bananendoos meegenomen bij de AH, maar als je over hebt boven soos mag je ze wel mee nemen. :)

Grietje_Eva

Tamar schreef:

Ik heb net een bananendoos meegenomen bij de AH, maar als je over hebt boven soos mag je ze wel mee nemen. :)

We hebben er juist niét een over boven soos, maar we hebben wel boodschappen die (denk ik) niet in één bananendoos passen..

Oeps, dan gaan we nog wel een keer langs de winkel. Goed om te horen dat jullie zo veel boodschappen hebben!