Hannah

Per 1 september komt er opnieuw een kamer vrij bij ons in huis. Erik is inmiddels bij ons in getrokken, maar Bardine heeft besloten naar Zwolle te vertrekken (er is geen oorzaak-gevolgrelatie tussen deze twee zaken ;)). Ze verhuist per 1 september, maar als je lid wordt van de GSV en al voor de ontgroening wilt verhuizen, zorgen wij dat de kamer dan al leeg is.

Ligging
De kamer is gelegen in Vinkhuizen (kwartiertje fietsen naar het centrum) en bevindt zich in de Parelflat. Het is een rustige flat met voornamelijk bejaarden en een handjevol studenten.

Indeling van het huis:
In ons huis is de balkonkamer aan de achterkant in tweeën gedeeld (1 kamer van 6m2 en 1 kamer van 10m2). De galerijkamer aan de voorkant is met 12m2 de grootste slaapkamer. De vrolijk geschilderde woonkamer (20m2) is gemeenschappelijk. Daar staan drie banken, een eettafel en een tv.

Gegevens van de kamer die vrijkomt:
Aangezien Erik doorschuift naar Bardine's kamer, is het wederom de kleine kamer die vrijkomt. De kamer is 3,35 bij 1,83 en heeft een balkon (die gedeeld wordt). Verder heb je op de gang, direct naast je kamer, ruimte voor (kleding)kasten en mag je je bureau in de woonkamer zetten. De woonkamer, badkamer, schuur, balkon, keuken, douche, toilet deel je dus met Erik en mij. Voor dit alles betaal je een luttele 125 euro per maand. Wasmachine, gas, water, electra, internet, tv zit allemaal bij de prijs in.
Binnen of over 2 jaar ben ik afgestudeerd en zal ik vermoedelijk verhuizen. Binnen twee jaar kun je dus sowieso doorschuiven naar een grotere kamer.

Reacties mogen naar hannahbremer@gmail.com. Als je snel bent, kun je over een dikke week al horen of je langs mag komen of direct ons nieuwe huisgenootje mag worden. Vermeld bij je sollicitatie even je naam, telefoonnummer, of je een beetje netjes bent in huis en of je ook lid wordt van de GSV.

Hannah schreef: Ligging De kamer is gelegen in Vinkhuizen (kwartiertje fietsen naar het centrum) en bevindt zich in de Parelflat.

haha, bedoel je dan het vinkhuizen winkelcentrum???
wat overigens niet onaardig is hoor...de gemiddelde vinkhuizen tokkie kan daar terecht bij wel twee supermarkten, de kapper, dierenwinkel, snackbar, politiebureau en het cafe, dus eigenlijk de eerste levensbehoeften van een bovengenoemd persoon.

de toekomstige bewoner van dit wonderschone appartement in de parelflat wijs ik graag op het volgende artikel:http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=92836
echt een gezellige en gemoedelijke buurt.....

tot slot wil ik nog een gratis tip weggeven: kijk eerst binnen de grachten naar een kamer, mocht dat niet lukken breidt dan langzaam je zoekgebied uit....als het allemaal echt niet lukt kun je altijd nog in vinkhuizen gaan wonen.

En bedankt voor deze promo, Maarten... Natuurlijk is in het centrum wonen mooier/stoerder enzo, maar ik woon toch altijd liever in Vinkhuizen, in dit mooie flatje, dan in een willekeurig huis in het centrum waar de muizen door de keuken lopen, je twee of drie keer zoveel geld betaalt, de huisbaas zich bemoeit met huisgenoten en 's winters de stortbak van het toilet bevriest.

Ben overigens niet te beroerd toe te geven dat je het toch mooi voor elkaar hebt in het gezelligste GSV-huis aller tijden, al ben ik er al twee jaar niet meer geweest.

Theodorus, stop die post maar op een plek waar de zon niet schijnt.

Vinkhuizen is een prima buurt om in te wonen. Met Patrimonium als huurbaas, heb je het niet slecht getroffen. Er wonen verder ontzettend veel studenten van allerlei verenigingen, maar vooral van de GSV.
Het ligt op een kwartier van Zernike en de Harmonie. Er is een prima winkelcentrum met een AH en een Aldi (en voor de volledigheid: een Supercoop), een Blokker en een snackbar (eigenlijk 2, als Saffier 224 ook meetelt).

PS. voor de huurprijs en de huisgenoten zou ik het zeker niet laten.

Jammer dat Bardine naar Zwolle vertrekt! Veel succes met het zoeken naar een nieuwe huisgenoot.

N.B. Steendam
Pinkeltje schreef: Er wonen verder ontzettend veel studenten van allerlei verenigingen, maar vooral van de GSV.

Dit schept een verkeerd beeld. Er wonen vooral studenten van allerlei christelijke verenigingen. En als je studentenleven alleen vult met één van die verenigingen (en je studie) is Vinkhuizen een uitstekende keus. Bijna gratis, ook.

Daarmee wil je zeggen dat als je je studentenleven breder wilt inrichten je niet in Vinkhuizen moet gaan wonen?

Hannah schreef: Ben overigens niet te beroerd toe te geven dat je het toch mooi voor elkaar hebt in het gezelligste GSV-huis aller tijden...

??

Haha, is er eentje op z'n p*k getrapt?

Oeps, haha. Niet echt over nagedacht... Het zit zo dat ik vanaf mijn 1e tot 5e jaar nog nooit aan de Eendrachtskade was geweest en veelvuldig werd verwelkomd in het Oranjehuys, welke voor mij synoniem werd met 'het gezelligste GSV-huis aller tijden'. Maar aangezien de rollen nu zijn omgedraaid en ik al in geen maanden meer in het Oranjehuys ben geweest, stel ik mijn eerdere visie met volle overtuiging bij.

Topic kan overigens dicht. We verwelkomen over twee weken ons nieuwe huisgenootje (dat ook bij de GSV komt).

Hannah schreef: Maar aangezien de rollen nu zijn omgedraaid en ik al in geen maanden meer in het Oranjehuys ben geweest, stel ik mijn eerdere visie met volle overtuiging bij.

Hannah, gelukkig is de maatstaf van 'tofste huis der GSV' niet hoe vaak en hoe lang jij er aanwezig bent, want wat dat betreft wint de E'kade het bij lange na en grandioos van ons.

Desalniettemin heeft Harmen de K. laatst alles wat rot was in de koelkast weggegooid en is er dus een plankje vrij voor gasten die hun spulletjes op hun eigen plankje kwijt willen.

Wij zijn echter verheugd met jouw eerste uiting van waardering dat je hart nog steeds klopt voor het 'tofste huis der GSV'. Maar jouw rectificatie nadat er, door een niet nader te noemen persoon, vraagtekens gesteld zijn beschouwen wij als niet gelezen.

Verder is Vinkhuizen een uitstekende springplank naar het echte leven in pure vorm. Het is een gezellig huis met veel fleur en kleur, boer zoekt vrouw kijken met een kopje thee, een schone keuken, en bovendien het epicentrum van GSV-woningen. Een goede investering als we Christianne en Hannah mogen geloven (wat we zonder meer doen).

Nieuwe huisgenoot van het parelhuis, ook jij bent hier van harte welkom om een glaasje Martini te drinken, een wandelingetje te maken door het Noorderplantsoen met een kop koffie na of een warme knuffel in de winter.

Ave.

Snik! Ontroerende post. Bedankt, Gertjan. Kan ik ergens tussen de regels doorlezen dat ik ook best nog eens langs mag komen (al mijn vorige posts hintten in die richting...).

Herbsgarden

Je bent toch een vette baas als je Hannah betrapt op een schrijffout? Dan wil ik deze nomineren.

Hannah schreef: De kamer is 3,35 bij 1,83 en heeft een balkon (die gedeeld wordt).

Die balkon? Als in: "Mijn smatje lag te zonnen op het balkon. Welk balkon? (Wijzend) Die balkon!" Dat klinkt toch niet? Anderzijds: als Hannah het typt, zal het wel kloppen.

Daarnaast wil ik niet onvermeld laten dat Vinkhuizen tevens een fotozaak herbergt: FotoFonie. Wij maken boemlauwe pasfoto's en verkopen ook dingen.

Ohja, kun je alvast vertellen hoe het novietje in spe heet? Dan sla ik alvast aan de Google, want het is tantoe rustig in de zaak.

Sorry Jan, het is niets persoonlijks. Maar ik heb dit altijd al een keer willen doen:

Maar het is wel fout ja. Het is "HET balkon", dus je moet verwijzen met dat. Niet met die.

Harde bazenpost Henq. Verder wil ik theodorus nog even verbeteren omdat hij zijn mobiel niet opneemt: that is, visa vie, the following: dat er in het winkelcentrum in Vinkie 3 supermarkten te bezichtigen zijn..