Vandekamp

Amicae amicique,

Zoals u allen in het nieuws heeft kunnen volgen lijkt het erop dat het sociaal leenstelsel nu door zowel de 2de als 1ste kamer zal komen en dat de toekomstige student harde financiele klappen krijgt te verwerken.

Het GSB (Groninger StudentenBond) heeft morgen, vrijdag dus, hier een protest tegen georganiseerd. Mij werd nogal kort dag gevraagd om hier ook binnen de GSV aandacht aan te geven.
Kijkt u voor uitgebreidere informatie over het sociaal leenstelsel is hier

Dan houdt u niets meer tegen om morgen hier naar toe te gaan

Is het nu zo dat in een klap alle studenten geen stufi meer krijgen als dit voorstel er doorheen komt, dus ook degenen die nu studeren en nog niet door de 4 jaar heen zijn -wat nu de norm is- in 2015/2016?

Stayphanie schreef:

Is het nu zo dat in een klap alle studenten geen stufi meer krijgen als dit voorstel er doorheen komt, dus ook degenen die nu studeren en nog niet door de 4 jaar heen zijn -wat nu de norm is- in 2015/2016?

Nee, alleen als je nieuwe opleiding begint na 2015/2016 (bachelor of master)

Iemand enig idee hoe zit met de situatie dat je een master begint in 2015/2016 maar daarvoor al wel 4 jaar gestudeerd hebt.
In principe heb je dan stufi voor je master gekregen maar krijg je geen stufi meer voor je master. Moet je dan alsnog dat jaar stufi terugbetalen?

Nee hoor Jasper, dat hoeft niet. Je krijgt gewoon 4 jaar stufi, ongeacht welke en hoeveel opleidingen je hebt gedaan. Mocht je je bachelor in 3 jaar hebben gedaan en dan met een master beginnen in 2015/2016 dan ben je dus wel mooi een jaar stufi kwijt.

Joëlle Soepenberg

Zoiets vermoedde ik al... Maar dat is toch erg tegenstrijdig? Je wordt dus afgestraft in plaats van beloond als je je bachelor in drie jaar al hebt afgerond...

Dat is niet helemaal waar Joelle. Een jaar studeren kost natuurlijk wel iets meer dan dat je aan stufi binnenkrijgt. Per saldo ga je er niet op vooruit als je een jaartje langer over je bachelor doet.

Joëlle Soepenberg

Ja dat klopt, maar mij gaat het vooral om het feit dat je MEER geld krijgt van de overheid als je een jaartje langer over je bachelor doet.

Niet dat ik dat erg vervelend vind overigens... ;)

We weten wat we moeten doen Joƫlle!