Grietje_Eva

Hallo lievelingsmensen!

Mijn buitenlandsemester heb ik vooral gebruikt om helemaal in Duitsland in te burgeren. Toch is het me in die maanden ook niet ontgaan dat het, naast dat het leuk en leerzaam is om locals te leren kennen, ook echt interessant en verrijkend is om contact te leggen met internationale studenten. Naar mijn smaak ben ik daar in Marburg uiteindelijk te weinig aan toe gekomen, maar gelukkig wemelt het in Groningen ook van de internationals. Komt dat even mooi uit! Een goed voornemen was geboren.

Dat gebeurt wel vaker, dat ik een goed voornemen heb, maar om daar ook echt wat meer mee te doen dan af en toe vriendelijk glimlachen naar die twee Italianen die bij mij in de klas zitten... Gelukkig sprak ik toen ik terug was op een zondag mijn schoonmaakfamilie (Louwrens Wemekamp en Geraldine Zieleman, oud-GSV'ers). Zij organiseren vanuit hun kerk (Tehuisgemeente) maandelijks International Cafe, een gezellige avond waar enorm veel internationale studenten op af komen die allemaal behoefte hebben aan contact. Ik stel het me zo voor dat je, als je uit het buitenland naar Nederland komt, misschien niet op tijd doorhebt dat je je in Groningen het beste bij een vereniging kunt aansluiten om mensen te leren kennen. In ieder geval was de avond van vorige maand (Dutch culture evening met pubquiz en en stamppot) een groot succes. Er is eigenlijk alleen een gebrek aan Nederlanders die het leuk vinden om met internationals te kletsen. Komende zaterdag is er weer een avond, dit keer met Italië als thema, dus ongetwijfeld nóg lekkerder avondeten. Ik ga in elk geval meedoen, want zo'n international cafe was precies waar ik naar op zoek was. En Geraldine vroeg mij of ik meer Nederlandse studenten mee kon vragen, dus bij dezen een oproep: wie wil er met mij mee?

Ik ben er zelf dus ook nog nooit geweest, dus ik ga denk ik eerst maar gewoon eens als deelnemer kijken en wat mensen leren kennen. De avond kost drie euro (contant meenemen), dat is inclusief avondeten dus. Lijkt me super leuk, ik heb er zin in!

Verder ben ik van plan om jullie elke keer te blijven spammen als er wat te doen is, vandaar dat ik er maar een topic voor aangemaakt heb. Maar je kunt ze ook liken op Facebook. Hier is een linkje naar het event van komende zaterdag:

https://www.facebook.com/events/105241276982444/

Liefs,

Eva

Grietje_Eva schreef:

Verder ben ik van plan om jullie elke keer te blijven spammen als er wat te doen is, vandaar dat ik er maar een topic voor aangemaakt heb.

Je zocht vast zo'n topic als deze:
https://www.gsvnet.nl/forum/02-10-2015-international-cafe

Daar trouwens ook een linkje naar de website van deze club.

Grietje_Eva

Heel scherp, bedankt. Fully booked geldt trouwens dus niet voor ons 😊

Edit: maar het is wel handig als we van tevoren doorgeven dat we komen "helpen". Dus als je mee wilt mag je mij appen (0610321119) of meteen aan Geraldine (0641240634) laten weten dat je erbij bent!