Sindael

2012 heeft nu al een paar toffe activiteiten in petto, en wij als commissie willen daar zeker aan bijdragen.

Als aftrap binnenkort een interessante lezing van professor Boersema, georganiseerd in samenwerking met Ichthus.

Komt allen! :)

Namens uw OVcie, Peter Noort

Interessant!

Lekker!

Leuk!

Mooi!

Ah sh*t, ik heb cathegesatie op donderdagavonden, en ik mis die van 26 feb ook al vanwege de HV...

Ga ik bij wezuh

Super, ben ik bij!

Klinkt interessant, als ik tegen die tijd in Grunn ben kom ik wel ff langs denk ik.

Deze man?

http://www.ivm.vu.nl/en/people/research ... /index.asp

Lijkt me wel interessant.

Koning Drietand

bij mij doet het plaatje het niet, waarschijnlijk door een filter op het gomarus, maar waar gaat het allemaal over en wanneer?

Ursa schreef: Deze man? http://www.ivm.vu.nl/en/people/research ... /index.asp Lijkt me wel interessant.

Yes, dat is em. Zeker iemand om niet te missen.

Koning Drietand

De achternaam beloofd wel veel goeds in ieder geval. Eduard is het van jou familie?

Kan iemand iets meer vertellen over waar hij precíes over gaat spreken? Wat is het karakter van de lezing? Is het een beschouwing over hoe het eraan toe is met de wereld of juist iets met praktische handvatten om zelf iets te doen voor het milieu?

Hannah schreef: Kan iemand iets meer vertellen over waar hij precíes over gaat spreken? Wat is het karakter van de lezing? Is het een beschouwing over hoe het eraan toe is met de wereld of juist iets met praktische handvatten om zelf iets te doen voor het milieu?

Prof. Boersema is redelijk vrij gelaten in zijn keuze, dus het is afwachten. Maar ik kan me voorstellen dat een beschouwing over hoe het eraan toe is met de wereld essentieel is voor het aantonen van de noodzaak van het aanbieden van praktische handvatten om zelf iets te doen voor het milieu ;)

Een beetje inleesmateriaal kan natuurlijk geen kwaad. Kan de OV-cie best vragen toch, in combinatie met een iets specifiekere afbakening van het onderwerp?

Zelf gok ik dat de ondertitel 'Groen links laten liggen' slaat op de gematigd rechtse achtergrond van de meeste christelijke partijen (ongematigd in het geval van de V.S.) en dat milieu-problematiek eerder door linkse partijen wordt aangesneden.
Misschien gaat het ook wel over de spanning tussen 'wordt talrijk'/'bevolkt de aarde'/'er komt een nieuwe hemel en aarde, met de huidige planeet komt het toch niet meer goed' en het gevoel dat we juist moeten zorgdragen voor Gods schepping, waarin immers het goddelijke nog steeds wordt weerspiegeld.

OV-cie, kom er maar in.

TheoSikkema

Ik heb wel een boekje over duurzaamheid liggen. Twee stuks zelfs. Als iemand interesse heeft om zich adh daarvan voor te bereiden dan nodig ik je uit!

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html
Koning Drietand

Waarom staat dit topic eigenlijk intern. OV lezingen zijn toch altijd extern ook toegangelijk? Kun je dit soort lezingen eigenlijk ook op de agenda krijgen. Dat blaadje met alle activiteiten in Groningen van de betreffende week?

hmmm, dat klinkt als iemand die gaat zeggen dat je groene stroom moet gebruiken, de tv niet op stand-by moet laten staan, spaarlampen moet gebruiken en natuurlijk maar enkele dagen per week vlees mag eten, omdat onze geliefde hollandse koeien grote milieuvervuilers zijn. Toch denk ik dat ik er wel bij ben :)

Fred, ik heb geen idee of die vent familie is. Ik kan niet vinden wie zijn vader is. Inmiddels weet ik wel heel veel van mijn eigen voorvaderen.

Koning Drietand

Heb je onze connectie ook gevonden? Op facebook zijn in ieder geval veel Boersema's te vinden.