Barmando

Hallo,

Ik heb 3 schermen op mijn kamer die ik wil aansluiten op mijn PC.
mijn PC heeft 4 ingangen daarvoor:

Videokaart
-DVI
-Analoog
-HDMI

Onboard:
-Analoog

Nu kan ik helaas niet al die drie schermen aansluiten op mijn videokaart(2max), want zodra ik de HDMI kabel aansluit word de analoge input geblokkeerd (volg je het nog?). Ik heb ook op internet gelezen dat dit niet mogelijk is.

Welnu, weet iemand ook of het mogelijk is om zowel mij onboard analoge videouitgang EN mijn videokaart te gebruiken zodat ik alsnog 3 schermen kan aansluiten?
Ik heb geen extra PCIe Slot voor een extra videokaart dus die optie is er niet. wel heb ik 2 PCI slots, maar ik weet niet of ik daar een videokaart ofzo op kan aansluiten.
Wie weet er meer?

Groeten,

Armando

Er bestaan PCI videokaarten maar die moet je dan ook maar net hebben. Voor een paar pieken staan ze vast wel op Marktplaats. Weet niet of je ze nieuw nog kan kopen omdat ze niet echt krachtig zijn ivm de beperkte mogelijkheden van PCI tov PCI-Express.

Je kunt natuurlijk inderdaad altijd ergens een oude PCI videokaart vandaan halen, die in je pc doen en daar je scherm op aan sluiten. Maar ik weet niet wat het resultaat zal zijn, als het niet een Dual/Crossfire is in PCI-E...

3 schermen op 1 videokaart is alleen mogelijk met 2 videokaarten (bij voorkeur dezelfde), of met ATI/AMD kaarten met EyeFinity. Wat voor videokaart heb je op dit moment?

Gait schreef: 3 schermen op 1 videokaart is alleen mogelijk met 2 videokaarten

:D

Tja, dat is inderdaad een beetje raar. Verander '1 videokaart' in 'je pc' en het verhaaltje klopt weer.

Gait schreef: 3 schermen op 1 videokaart is alleen mogelijk met 2 videokaarten (bij voorkeur dezelfde), of met ATI/AMD kaarten met EyeFinity. Wat voor videokaart heb je op dit moment?

Asus EAH4670

Die kaart ondersteund maximaal twee monitoren. Het zou kunnen dat de derde monitor op je onboard GPU kan, maar dat zou je even moeten googlen. Welk moederbord heb je? En welk besturingssysteem gebruik je?

Specificaties staan . Ik gebruik Windows vista home premium 32bit

Voor 110 euro heb je een 5770 (ik wel tenminste), en die heeft eyefinity. Je 4670 levert vast nog wel wat op op marktplaats, en klaar ben je voor niet teveel centjes. Hoewel je dan waarschijnlijk niet je huidige voeding (300W) kunt blijven gebruiken.

edit: één van de beeldschermen moet dan wel een display-port aansluiting hebben

Edit: dit gaat over de ATI HD5*** serie videokaarten
Even een quote van AMD (eigenaar van ATI):
To enable more than two displays, additional panels with native DisplayPort™ connectors, and/or certified DisplayPort™ adapters to convert your monitor’s native input to your cards DisplayPort™ or Mini-DisplayPort™ connector(s), are required.

Je hebt voor de derde monitor (er van uit gaande dat je geen monitor hebt met displayport aansluiting) een actieve(!) adapter nodig van displayport naar dvi/vga. Deze zijn nogal prijzig (vaak >100e), maar misschien vind je een goedkopere.

Misschien kun je naast de twee monitoren op je huidige videokaart de derde monitor aansluiten op je onboard igp (integrated graphics processors, bij jouw moederbord de GMA 3100) en deze igp in de BIOS aangeven als primaire grafische kaart. Geen idee of dat lukt, aangezien veel moederborden de onboard igp automatisch uitschakelen wanneer een losse videokaart aanwezig is.

Lukt dat niet, dan kun je een ATI HD5*** (5770 is prima, maar misschien overkill als je alleen 2d dingen doet) serie videokaart kopen en een actieve adapter. Misschien werkt , maar dat zou je na moeten vragen bij de winkel. Dit heeft wel het nadeel dat ik je niet kan garanderen dat je voeding het gaat houden. Het zou dus kunnen dat je dan een krachtigere voeding nodig hebt.
Je zou ook een PCI videokaart (ATI/AMD) op de kop kunnen tikken. Deze zijn slecht verkrijgbaar, maar tweedehands zou je er nog tegen aan kunnen lopen.

annemarieke

ik wil er anders ook wel even naar kijken

Wat moet je in vredesnaam met 3 beeldschermen? Tegelijkertijd de drie delen van de Lord Of The Rings kijken ofzo?

Gait schreef: Edit: dit gaat over de ATI HD5*** serie videokaarten Even een quote van AMD (eigenaar van ATI): To enable more than two displays, additional panels with native DisplayPort™ connectors, and/or certified DisplayPort™ adapters to convert your monitor’s native input to your cards DisplayPort™ or Mini-DisplayPort™ connector(s), are required. Je hebt voor de derde monitor (er van uit gaande dat je geen monitor hebt met displayport aansluiting) een actieve(!) adapter nodig van displayport naar dvi/vga. Deze zijn nogal prijzig (vaak >100e), maar misschien vind je een goedkopere. Misschien kun je naast de twee monitoren op je huidige videokaart de derde monitor aansluiten op je onboard igp (integrated graphics processors, bij jouw moederbord de GMA 3100) en deze igp in de BIOS aangeven als primaire grafische kaart. Geen idee of dat lukt, aangezien veel moederborden de onboard igp automatisch uitschakelen wanneer een losse videokaart aanwezig is. Lukt dat niet, dan kun je een ATI HD5*** (5770 is prima, maar misschien overkill als je alleen 2d dingen doet) serie videokaart kopen en een actieve adapter. Misschien werkt , maar dat zou je na moeten vragen bij de winkel. Dit heeft wel het nadeel dat ik je niet kan garanderen dat je voeding het gaat houden. Het zou dus kunnen dat je dan een krachtigere voeding nodig hebt. Je zou ook een PCI videokaart (ATI/AMD) op de kop kunnen tikken. Deze zijn slecht verkrijgbaar, maar tweedehands zou je er nog tegen aan kunnen lopen.

Ik heb PCI videokaart gevonden op internet. Dus in feite kan ik die gewoon aansluiten op een van mijn PCI slots en mijn PC detecteert dan automatisch een derde beeldscherm als ik die daarop aansluit? Misschien na wat gerommeld hebben met de instellingen? Of werkt dat niet zo direct?

Edit: Ik lees net dat beide kaarten wel dezelfde driver moeten hebben...

Infamous angel

Dat ziet er uit als een duur kaartje, die al behoorlijk achterhaald is. Kun je dan niet gewoon voor € 50-60,- een ATI 5xxx serie doen?

Nee voor de specs maakt het niet veel uit. Ik sluit er namelijk een 19" 4:3 scherm op aan die ik niet ga gebruiken voor gamen maar multitasking. 50 e vind ik een goeie prijs, PCI kaarten zijn namelijk niet echt makkelijk te vinden.