Koning Drietand

Hallo allemaal,

Zoals de meeste mensen op bijbelkring hebben gehoord komt outreach er weer aan. De avond dat je je kunt inzetten voor je minder en even bedeelde medemens. Er kunnen weer rozen gebracht worden naar prostituees, gecourmet worden met zwervers, geklust worden bij hulpbehoevenden en zo zijn er nog zeer veel andere projecten waaronder ook een aantal nieuwe, zoals het kerstverhaal naspelen met gehandicapten.
De lijnen zijn al een week geopend dus geef je snel op via voor een project naar keuze en de tofste avond die je dit jaar nog kunt krijgen. Hier staat ook een filmpje van vorig jaar. Zeker de moeite waard om eens te bekijken.

Met vriendelijke groet,

Kernteam Kerstoutreach,
Frederik Boersema
Jan Peter Eveleens
Margreet Mulderij
Hanna Buijert
Erik Eekhof
Esther Blok

Koning Drietand

webcie sticky?

Nou vooruit.

Ik ben erbij. Outreach is altijd een mooi project om aan mee te doen. Goed dat het dit jaar weer wordt georganiseerd.

Paula Lunenborg

Ik doe mee. Lijkt me leuk!

Klinkt erg mooi, dit kan ook gewoon als extern persoon?

Lieve MsG,

Wie ben je en waarom ben je (nog) geen lid van de GSV? Je hebt meer posts dan menig sjaars en je hebt zelfs een avatar.

Ontopic: Uiteraard kan je met outreach meedoen als je geen lid bent van de GSV.

Ontopic: ik denk dat ik meedoe.

Voor de nieuwgierige die op een link klikken echt té veel vindt, de projecten:

Koffie en thee in de UB
Activiteitenmarathon bij gehandicapten
Chocolademelk uitdelen in Paddepoel
Muren sausen
Gehandicapten toneelstuk
Prayersstation
Meeting international students
Gehandicapten bingo
Deel rozen uit op straat
Kerstdiner met mensen uit de wijk
Kerstpakketten uitdelen
Bied een helpende hand!
Breng een bezoek aan vrouwen en kinderen in het toevluchtsoord
Koffie en koeken uitdelen aan bus- en taxichauffeurs
Bingo met bejaarden
Bid met mensen op straat (Prayerstation)
Kerstboom optuigen bij ex-daklozen thuis
Gebedsondersteuning in de kerk
Poolen met ex-gedetineerden
Afwassen in studentenhuizen
Eten met wijkbewoners
Gourmetten met dak- en thuislozen
Bezoek prostituees
Chocokoortje in de stad

Waarom doen we niet het volgende?

Bingo in de UB
Bingo bij gehandicapten
Bingo in Paddepoel
Bingo en muren sausen
Bingo toneelstuk
Bingostation
Bingo international students
Gehandicapten bingo
Deel rozen uit bij de bingo
Bingo met mensen uit de wijk
Bingokaarten uitdelen
Bied een helpende hand tijdens de bingo
Breng een bezoek aan vrouwen en kinderen in het toevluchtsoord die ook graag bingo willen spelen
bingokaarten uitdelen aan bus- en taxichauffeurs
Bingo met bejaarden
Bingo met mensen op straat (Prayerstation)
Bingo optuigen bij ex-daklozen thuis
Bingo in de kerk
Bingo met ex-gedetineerden
Bingo in studentenhuizen
Bingo met wijkbewoners
Bingo met dak- en thuislozen
Bingo met prostituees
Bingo in de stad

Ben ik voor Robert

Hee leuk, dan is het kernteam voor volgend jaar al bijna geregeld!
Leuke projecten zijn er weer dit jaar zeg!

HT schreef: Lieve MsG, Wie ben je en waarom ben je (nog) geen lid van de GSV? Je hebt meer posts dan menig sjaars en je hebt zelfs een avatar. Ontopic: Uiteraard kan je met outreach meedoen als je geen lid bent van de GSV. Ontopic: ik denk dat ik meedoe. Voor de nieuwgierige die op een link klikken echt té veel vindt, de projecten: Koffie en thee in de UB Activiteitenmarathon bij gehandicapten Chocolademelk uitdelen in Paddepoel Muren sausen Gehandicapten toneelstuk Prayersstation Meeting international students Gehandicapten bingo Deel rozen uit op straat Kerstdiner met mensen uit de wijk Kerstpakketten uitdelen Bied een helpende hand! Breng een bezoek aan vrouwen en kinderen in het toevluchtsoord Koffie en koeken uitdelen aan bus- en taxichauffeurs Bingo met bejaarden Bid met mensen op straat (Prayerstation) Kerstboom optuigen bij ex-daklozen thuis Gebedsondersteuning in de kerk Poolen met ex-gedetineerden Afwassen in studentenhuizen Eten met wijkbewoners Gourmetten met dak- en thuislozen Bezoek prostituees Chocokoortje in de stad

:) ik zou wel willen, maar ik ben maar een gewone HBO'er ;). Poolen met ex-gedetineerden lijkt me wel boeiend. Maar moet het kerkelijke aspect bij zoiets ook erg naar voren komen? Ik ben niet echt overtuigd christen maar vind het wel mooi iets voor de "zwakken" in de samenleving te doen.

Ik ben trouwens een vriend van Henk de Roos, ik heb sommigen hier weleens gezien bij GSV-achtige gelegenheden.

Koning Drietand
MsG schreef: :) ik zou wel willen, maar ik ben maar een gewone HBO'er ;). Poolen met ex-gedetineerden lijkt me wel boeiend. Maar moet het kerkelijke aspect bij zoiets ook erg naar voren komen? Ik ben niet echt overtuigd christen maar vind het wel mooi iets voor de "zwakken" in de samenleving te doen. Ik ben trouwens een vriend van Henk de Roos, ik heb sommigen hier weleens gezien bij GSV-achtige gelegenheden.

Wat is eigenlijk een niet zo overtuigd christen? Volgens mij kun je prima meedoen als je het voorbeeld wilt volgen van Jezus door om te kijken naar mensen om je heen en hun liefde te geven. Bij de meeste projecten gaat het er niet om dat je in je worden getuigd van je geloof, maar dat je met je daden laat zien wat Gods liefde betekent. Volgens mij kun je daar een prima bijdrage aanleveren als je een beetje kunt vinden in wat er op de site staat. Van te voren wordt er geen screening gehouden of je wel christen genoeg bent. Dus geef maar lekker op.

Nou ja ik zou het bijvoorbeeld eerder doen voor die mensen en niet zozeer voor mijn liefde voor God, maar ik denk dat de uitwerking niet veel verschilt.

Koning Drietand

Dus je doet mee?

Ik wil nog even wat mensen aansporen die ik ken, maar ik zou het wel heel leuk vinden ja.

annemarieke

Hopsa! Het topic staat weer waar hij hoort.

Ik raad echt iedereen aan om hier aan mee te doen! Zelf kan ik helaas niet, maar anders was ik er zeker weer bij geweest.
Ook iedereen die misschien niet zo goed durft moet het gewoon doen, het is echt heel erg leuk en je maakt allemaal mensen blij!

Driedubbelhuispost! Ik denk dat Huize I AM meedoet, al is het maar omdat Annemarieke zegt dat dat leuk is. Alleen voor afwassen pas ik. Rozen uitdelen FTW.

Wanneer hoor je wat je mag gaan doen? Heb namelijk 3 verschillende dingen opgegeven.

Ole Einar Bjorndalen

Wie gaat er mee poolen met ex gedetineerden?

AssessorJoost

Ik heb dat volgensmij als 2e keuze opgegeven....

Maar Chris, heb je de voorwaarden voor dit specifieke project niet gelezen? Sterke mannen hebben een pre...