ro

(NB: deze lezing is een soort van vervolg op de in februari gehouden lezing `Evolutie of degeneratie´ waar toen honderden belangstellenden aanwezig waren)

Lezing met als thema: 'Evolutie & Levensbeschouwing'

Door: Ronald Meester (hoogleraar kansrekening), Kees Bos (oud-docent genetica), Daan Bos (Ecoloog)

Locatie: HAREN, Gorechthuis, Hortuslaan 1

Datum/tijd: donderdag 28 oktober om 20:00.

Gratis voor studenten op vertoon van collegekaart

Waar zijn zij het over eens?Dat een letterlijke interpretatie van Genesis in strijd is met de natuurwetenschappenDat levensbeschouwing invloed heeft op de interpretatie en op de waarde die aan een theorie wordt gehecht.Waarin verschillen zij van mening?De vraag of je een theologische opvatting mag verwerpen als die niet voldoetOver de sterkte van het bewijs voor het maechanisme van het ontstaan van complexe structuren en soortenrijkdomDat evolutie een doel heeft
De activiteit wordt georganiseerd i.s.m. de Gereformeerde Kerk Haren.

En een van de onderwerpen die waarschijnlijk aan bod zal komen is de intelligent design-theorie. De complexiteit van de schepping is zo groot dat toeval en natuurlijke selectie niet alleen verantwoordelijk kunnen zijn voor dit fenomeen. Wij mensen herkennen daarin ontwerp en juist het feit dat we dat er in herkennen is al een bewijs voor deze theorie. Het blijft vaag, maar het brengt de evolutionisten wel weer in debat met christenwetenschappers. Dus: komt allen!

Is dat niet op de avond van het diesconcert? zou erg jammer zijn.

Kijk maar even links, in de online kalender. Dan zie je dat het dies-concert -dat gewoonlijk inderdaad op de donderdag voor de dies plaats vindt- dit jaar gehouden wordt op de woensdag voor dies.

Ik breng dit topic maar even omhoog, stond namelijk helemaal onderaan. Is zonde, want het lijkt een zeer boeiende lezing. Hoop dat ik 20.00u red!

Nice biolezing! Misschien dat ik er wel ben, al er verder niets tussenkomt..