annejo

hela hola!

Voor 2 juli aanstaande ben ik op zoek naar een polaroid camera. Zou iemand mij die kunnen lenen of heeft iemand enig idee hoe ik daar aan zou kunnen komen? alvast erg bedankt voor jullie hulp!

Groeten, Joanne (van der Zee)

Herbsgarden

He Joanne!

Laatst vroeg Idelette mij daar ook iets over, volgens mij heeft zij de oude Polaroidcamera van mijn ouders. Die kun je vast wel even lenen. Dan heb je nog wel films nodig en die zijn nogal duur, omdat ze niet meer gemaakt worden. Op Marktplaats kun je nog wel wat vinden, maar dan betaal je wel bijna 20 euro voor 10 foto's. (De camera's zelf zijn op Marktplaats wel een stuk goedkoper, omdat ze toch bijna nutteloos zijn. Voor 10 euro heb je er wel een.)

Er zijn ook andere merken die nog wel direct-klaar-camera's maken. Fujifilm maakt bijvoorbeeld de , een camera die veel op een Polaroid-camera lijkt. Sommige fotozaken verkopen die nog wel.

Mocht het je alleen gaan om de looks van een Polaroid-camera, dan kun je in Photoshop ook prima een Polaroid-look aan een gewone foto geven. Als je op internet zoekt naar 'Polaroid Brush' dan vind je allemaal mooie Polaroid-randjes die je in Photoshop over een gewone foto heen kan plakken.

Anyway, succes!

hee dankjewel!

Herbsgarden

Mocht iemand nog eens een Polaroid-effectje willen: kun je het programma Poladroid downloaden waarmee je dat namaakt. Voorbeelden .

Stond deze week iets in de Next over dit soort zaken, dat ze weer van die afdrukpapiertjes gingen maken ergens. Moet je verder niet aan mij vragen hoe het zit.