Rossatron

Zouden jullie de tekst, die op een andere manier, meldt dat de site is gehacked, willen verwijderen?

Waar sommige mensen lol aan kunnen hebben, ik snap het niet.

"Hacked Fucked by StOOrm Forum Index", die tekst zie ik ook. Is dit ernstig, webcie?

wordt aan gewerkt.

Ik kan niet inloggen, maar ik kom wel direct intern..

bij mij hetzelfde 'probleem'

Even voor de duidelijkheid Ard en Gerben:

jullie komen dus zonder in te loggen op dit moment intern? Ik niet namelijk, dus vandaar even deze vraag voor de zekerheid...

refreshen geeft wel een ingelogde gsvnet.

Huh ik snap er even niets meer van.

Refreshen na uitloggen geeft een ingelogde GSV-net?
Of refreshen na iets anders?

Normaal krijg je alleen automatisch een ingelogde GSV-net als je dat hebt aangevinkt bij een inlogactie, of als je ingelogd bent (automatisch of niet) en je gaat naar een stapeltje andere sites (zonder het venster te sluiten) en dan weer terug naar gsvnet. Dan is de sessie (gekoppeld aan het wel of niet afsluiten van je browser) nog lopend...

Dus voor iedereen: beschrijf aub zo precies mogelijk wat er niet klopt, en hoe het eruit ziet (dus wat je ervoor hebt gedaan nadat er iets fout ging). Nu kan ik er moeilijk aan sleutelen.

hoppa:

(is nu niet meer zo, maar dit is hoe het ging:)
druk op login en logt in
je komt op een gekke pagina terecht
je drukt weer op GSVnet bij je favorieten
en komt ingelogd op gsvnet terecht

Ik kreeg het zonet (zaterdag 19/3 22:36 uur) op onverklaarbare wijze voor elkaar om niet ingelogd interne topics te zien...

Tsss, en dat mis ik weer. Kán ik een keer intern... :cry:

Ik probeerde gisteren in te loggen, maar ik kreeg zo'n foutscherm. Ging ik toen weer naar het gsvnet dan stond ik al ingelogd. Volgens mij kunnen mensen die niet intern kunnen er nu/toen ook niet bij. Het enige probleem was dat hij na het inloggen niet naar het gsvnet scherm (hoofdpagina) terugging, maar naar een 'session closed' of zoiets.

Ik had dus gisteren dat je niet kon inloggen maar, als je op active onderwerpen klikte stond ik toch ingelogd op mijn eigen naam...Heel vreemd.

ARD schreef: Ik had dus gisteren dat je niet kon inloggen maar, als je op active onderwerpen klikte stond ik toch ingelogd op mijn eigen naam...Heel vreemd.

Er stond dus wel in dit rijtje home,forum,zoeken,actieve onderwerpen, nu aanwezig, mijn profiel, LOGIN of stond er home,forum,zoeken,actieve onderwerpen, nu aanwezig, mijn profiel, LOGOUT? Ik had waarschijnlijk hetzelfde probleem alleen stond er na de eerste poging en daarna elke keer als ik gsvnet opende LOGOUT => je bent dan dus ingelogd.

The Master schreef: Ik probeerde gisteren in te loggen, maar ik kreeg zo'n foutscherm. ...

Dit kreeg ik gisteren ook voortdurend.

Volgens mij ging het bij mij als volgt:

Vrijdagavond: ik wil inloggen, maar krijg een foutmelding. Wat precies weet ik niet meer, maar in ieder geval niet dat hij de pagina niet kon vinden. Meer iets als "internal server error"

Zaterdagochtend: ik log in maar kom weer op de homepage i.p.v. het scherm waar staat "er zijn huppeldepup ongelezen berichten"
Ik probeer dus wederom in te loggen (uitgaande van de fout van de avond ervoor). Weer kom ik op de homepage. Dus ik denk "ik probeer het eens via een intern onderwerp" (Feest 1 april). Wanneer ik daarop klik vraagt ie normaal gesproken om mijn inlognaam en wachtwoord. Nu dus niet, kreeg het onderwerp direct te zien. Het ging overigens om een onderwerp dat leesbaar is voor ex-gsv'ers. Een echt intern onderwep (wie ontwerpt de nieuwe GSV-vlag) heb ik niet geprobeerd er vanuit gaande dat toch niet zou werken.

Succes. Hoop dat je er iets mee kunt!

Bedankt voor alle reacties.
Het probleem is, dat ergens in de software, een probleem zit. Waar precies is ons niet duidelijk, maar we zitten nu met relatief oude forumsoftware, waar een aantal fouten in zit mbt de veiligheid(versie 2.0.4 terwijl 2.0.13 al uit is); dus voor een beetje een hacker, een eitje.

In de webcie zitten helaas te weinig hackers / mensen die weten waar het precies zit. Wel weten we dat we aan dit forum niet heel veel meer gaan doen (qua script aanpassing), en we deze problemen, 1 a 2 maanden gaan aanzien. Daarna hopen we dat de nieuwe site af is, met nieuwe forumsoftware, die als het goed is, potdicht zit voor hackers e.d.

Wat mij betreft hier nu dus vooral nog reacties in gevallen dat je op een of andere manier 'beperkt' bent sinds we gehackt zijn. Ik weet niet precies wat er nu allemaal nog veranderd is (een aantal instellingen staan nu weer goed), maar als je dingen nu niet kunt die je wel zou moeten kunnen, geef dat hier dan even aan; dan kijk ik er even naar.

Voor de rest is het even geduld hebben.

Kan het zijn dat er met de lettertjes geprutst wordt? Het ziet er wel een beetje klein uit opeens...
Edit: zal wel met mijn browser te maken hebben, ik zie het bij meer fora. :?

Control inhouden en scrollen met je wieltje.

hé lieve webcie,

bij de functie: berichten sinds vorige bezoek
is de tekst geel op een witte achtergrond. Dit is echt erg moeilijk te lezen, kan dit veranderd worden?

dank