Koning Drietand

Hoi allemaal,

Ik kreeg het onderstaande verhaaltje van een oud leraar van mij en het leek mij misschien wel leuk om heen te gaan. Het wordt alleen nog wat aanlokkelijker als er nog andere mensen meegaan. Het is al redelijk snel dus reageer ook maar snel.

Slaapplekken zijn vast niet moeilijk om te regelen.

R-evolutie op het wetenschappelijk erf
Congres 23 en 24 oktober 2009 Utrecht

Het Darwinjaar is inmiddels over de helft. Als we de balans opmaken van de eerste helft van 2009 dan valt het op dat het debat onder christenen in de media veel aandacht heeft gekregen. Niet langer trekken christenen unaniem ten strijde tegen de evolutietheorie. We moeten echter vaststellen dat er weinig over de inhoud en veel over personen gesproken is.

De noodzaak om stil te staan bij de wetenschappelijke gegevens lijkt een noodzakelijke voorwaarde om een zinvolle discussie te kunnen voeren. Dit te meer daar er belangrijke ontwikkelingen hebben plaatsgevonden op diverse terreinen van de wetenschap die de discussie schepping versus evolutie in een nieuw daglicht plaatsen.

Creaton organiseert samen met een aantal studenten een congres waarbij de wetenschappelijke en filosofische aspecten van de discussie schepping of evolutie centraal worden gesteld. Het congres beperkt zich tot 2 vakgebieden, te weten de biologie en geologie. Een greep uit de onderwerpen die aan bod zullen komen:

Wat is de stand van zaken in de wetenschap met betrekking tot het ontstaan van leven?
Hoe moeten de nieuwe gegevens uit het snel groeiende vakgebied van de genomica geïnterpreteerd worden?
Is er een alternatief voor de standaard geologische verklaring voor aardlagen, fossielen en dateringen?
Sprekers zijn een aantal Nederlandse academici die werkzaam zijn aan universiteiten in binnen- en buitenland. Daarnaast zullen een aantal studenten een bijdrage leveren.

Dit congres is in principe voor iedereen die interesse heeft in de oorsprongsvraag, maar in het bijzonder voor hen die werkzaam zijn in het onderwijs of de wetenschap dan wel studerend zijn.

Beide dagen van de tweedaagse conferentie zullen bestaan uit één centrale lezing en drie seminarrondes. Bij de seminarrondes kunnen bezoekers kiezen uit twee seminars waar verschillende onderwerpen behandeld worden.

Praktische informatie
De tweedaagse conferentie zal plaatsvinden in het gebouw van evangelische school De Passie, Zwarte Woud 211 te Utrecht. Het ligt op een loopafstand van 5 minuten van station Utrecht - Lunetten. De toegangskosten voor de volledige conferentie bedragen € 25.- inclusief lunch (studenten: € 20.-). Dagkaarten zijn beschikbaar voor € 15.- (studenten: € 12,50).

De aanmelding voor het congres kan alleen geschieden via de website

Hier ga ik waarschijnlijk heen.

Paarshaas schreef: van een oud leraar van mij

Hoogeduin van Economie toevallig? Interressant onderwerp overigens, heeft mij altijd wel gefascineerd.

Koning Drietand
Henri L schreef:
Paarshaas schreef: van een oud leraar van mij

Hoogeduin van Economie toevallig? Interressant onderwerp overigens, heeft mij altijd wel gefascineerd.

Het was een oud leraar van de Evangelische Hogeschool. Herman Bos genaamd.