Grietje_Eva

Ha GSV,

Via de abactismail kregen we een verzoek binnen: er wordt een inzameling van kroonkurken/bierdopjes (eigenlijk oud ijzer in het algemeen) gehouden om een rolstoelbus te bekostigen voor een jongetje met Duchenne. Toen ik de actie googlede zag ik dat er door het hele land al keihard wordt meegespaard, dus tijd om een steentje bij te dragen!

De bierdopjes kunnen op of boven soos worden gebracht, dan worden ze na de zomer opgehaald door de organisatie van de actie. Ik zal zo snel mogelijk laten weten wat precies de laatste inleverdatum wordt, dit zal rond eind september zijn. Begint u intussen vooral vast met sparen!

Hier een artikel uit de Stentor over de actie

En hier een link naar de Facebookpagina van de actie, kunt u af en toe satisfying filmpjes van grote bakken vol bierdopjes bekijken.

flyer

Amicaliter,

Eva van Renssen
abactis h.t.

NienkeBraam

Huize focus is begonnen. Hoe gaat het bij jullie?
beschrijving

De enige echte orginele ginger

In huize Putter gaat het prima

beschrijving

Vanavond weer een halve plastic zak vol gespaard. Prima bezig op de Hoornse plas!
(Al moesten ze wel allemaal uit het gras gevist worden. Op topic Groene GSV dus wel minpuntjes voor jullie...)

Nynke de Graaf
Grietje_Eva

Iedereen nog focus hierop? Ik ga binnenkort een ophaaldatum afspreken met de organisatie!

Grietje_Eva

Vermoedelijk worden de dopjes in de week van 26 oktober opgehaald, regel dus alvast dat u ze op of boven soos dropt de komende weken! Ik laat nog weten wat het definitief wordt.

Grietje_Eva

Hoi GSV!

De communicatie met de bierdopjesmeneer liep een beetje stroef, maar ik hoor zojuist dat ze aanstaande zaterdag worden opgehaald. Beetje onhandig voor het inleveren dat soos nu dicht is, maar als je je voorraad door de brievenbus wilt gooien (wel graag in een zakje, haha) dan zorg ik dat het bij de grote voorraad terecht komt! Mocht je écht like écht veel hebben en denken dat de voordeur niet meer open kan als je die ervoor neerlegt of zo, stuur dan even een appje wanneer er iemand thuis is of fix de voordeursleutel (de verzameling ligt in de linker kast op de gang).

Ik zal wel even een foto van het eindresultaat posten, lijkt me mooi.

Liefs,

Eva

Edit: ik bedenk me net dat het waarschijnlijk ook wel goed komt als je ze aan de deurknop hangt of even laat weten dat je ze in de tuin neerlegt, scheelt moeite. Moet je jezelf alleen even langs die steiger in de steeg wurmen:)