Dirk

Zondag 20 maart is er weer een Student- en Kerkdienst. Deze dienst is voorbereid met studenten en studentenpastor ds. Ton Huttenga zal voorgaan. Het is in de Refajahkerk en het begint om 16:30.

Het thema is: Erbij horen of bij God en Jezus horen?
Daarbij zal MatteĆ¼s 17: 1-13 centraal staan. Het gaat in dit gedeelte over de verheerlijking van Jezus op de berg.

Komt allen!

Wie gaat hier allemaal heen vanmiddag??

Ik misschien/waarschijnlijk.

Herbsgarden

Ik vind dominee Huttenga een onwijs vriendelijke man en ik vind het tof dat er diensten worden georganiseerd in samenwerking met studenten. Maar van dit soort thema's krijg ik wel een beetje jeuk. "Erbij horen of bij God horen", alsof dat de keuze is in het leven. Het lijkt bijna op die anti-rokencampagnes voor brugklassers: "Meelopers zijn doodlopers". Implicerende dat je als christen er sowieso niet bij hoort en dat niet-christenen sowieso meelopers zijn. Dit simplistische niveau zijn we inmiddels toch wel ontstegen? Jaja, ik weet het: "Kom maar naar de dienst, dan zul je zelf zien hoe simplistisch het is." Je zuster op een houtvlot ;) Veel plezier!

Het lijkt mij dat Huttenga met die titel een beetje probeert te prikkelen en zo te zien is het hem ook nog gelukt ;). Maar ik was er ook niet bij en kan er niet over meepraten.

Herbsgarden schreef: Je zuster op een houtvlot

Wow hoelang heb je al niet gewacht om die te kunnen gebruiken?

Herbsgarden

@imhotep Natuurlijk is het thema prikkelend bedoeld en dat is prima. Maar prikkelen an sich is geen kunst en al helemaal niet door een titel die al in ontelbaar veel catechisaties, BK's en zondagavondverenigingen is opgedoken. Maar enfin, tot zover mijn gepikeerdheid over dat ene zinnetje. Heeft iemand een kort verslagje van de preek zelf? Dirk misschien?

Uiteindelijk ging het niet zozeer over bovenstaand thema maar over de actuele relevantie van de bijbel; relevantie voor heden, verleden en toekomst. Geen vette eye-openers gehad.