keet

Een unieke kans voor uw leden die nu eerstejaars zijn: vijf weken in Amerika deelnemen aan een intensief zomerprogramma - zonder kosten!

Het Fulbright Center, het nationaal kenniscentrum voor studie en stage in Amerika, organiseert in 2007 voor de tweede keer een intensief zomerprogramma aan twee Amerikaanse universiteiten. Het doel van het programma is om Europese jongeren kennis te laten maken met het studeren op een Amerikaanse campus, leiderschapskwaliteiten te ontwikkelen en maatschappelijke betrokkenheid te vergroten.
Nederland kan acht deelnemers sturen. Er zijn ook deelnemers uit Denemarken, Frankrijk, Noorwegen, Spanje, Duitsland en Engeland. De deelnemers verbeteren hun Engelse spreek- en schrijfvaardigheid, volgen cursussen in marketing, management, public relations e.d. en lopen korte stages bij bedrijven en instellingen. Amerikaanse studenten treden op als mentoren. Er zijn geen kosten verbonden aan deelname.

De deadline voor aanmelding is 20 april 2007. Het programma begint op zondag 15 juli 2007 en duurt tot zaterdag 18 augustus 2007. Inschrijving staat open voor voor eerstejaars studenten aan hogescholen en universiteiten. Let op: alleen studenten die eerstejaar zijn en met hun eerste studie bezig zijn, kunnen deelnemen!

Het Fulbright Center hoopt op deelname van jongeren die minder vertegenwoordigd zijn in internationale programma's. De gastuniversiteit houdt rekening met de verschillen in achtergronden (halal, kosjer, vegetarisch eten; kerk of moskee; gemengde of niet gemengde huisvesting).

De verdere programma-informatie is te vinden op onze website: http://www.fulbright.nl. Ga naar 'programma's' en kies 'intensief zomerprogramma'.

Voor vragen kunnen de belangstellenden e-mailen naar Femke Niehof: f.niehof@fulbright.nl of bellen naar 020-5315930.

Herbsgarden

Was ik maar een eerstejaars.. Telt het ook als je je propeuse nog niet hebt?

whow, dat klinkt goed! als het echt eerste jaars moet zijn: pak ja kans!

Jow ga denk ik wel aanmelden, maarja ben ook al in Amerika geweest wat een minpunt schijnt te zijn voor aanname bij dit programma.
Maarja ik kan het altijd proberen natuurlijk!

Herbsgarden schreef: Was ik maar een eerstejaars.. Telt het ook als je je propeuse nog niet hebt?

Was het maar waar..

Fulbright organiseert ook studie/stages in Amerika voor niet-eerstejaars. Kijk even op de website www.fulbright.nl